• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vemputus ilman käsiä tai/ja yhdellä kädellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WH314
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ainakin Magna tekee tuon ilmiön, kun eturengas on loppu. Useampi Metzeler Marathon ajettu loppuun, joten renkaan ominaisuudesta siis kyse....

Mun pyörä alkoi woblaamaan kun vaihdettiin uudet jäykkärunkoiset Mez Z6:t alle (vanhalla loppuun kuluneella renkaalla toimi ok). Ei vaikutusta oliko laukut tai mitkätahansa boxit paikoillaan tai irti. Vaihdettiin ohjauslaakeri uuteen, ei auttanut. Tasapainotettiin uudelleen, ei auttanut. Nyt laitoin alle Missukan PR3:t ja pyörä ei vispaa pätkääkään, oli sitten laukut paikoillaan tai ei.

Arvaus: Z6 etusessa oli jonkin asteinen runkovika

" Eturengas kohtuu kulutettu (aboout milli jäljellä)".

Kun rengas kului lisää oireet pahenivat lähes sietämättömäksi. Uusi pirelli, vähän pulleampi ja nyt ihana päästellä (kun kelit vaan antais myöten). Kiitos avustanne!

Mun pyörään vaihdettiin pari viikkoa sitten Michelin Pilot Road III alle, ja alkoi samanlainen vatkaus 60-80 vauhdissa. Edellinen samanlainen rengas, ajettu 19tkm, ei mitään vatkausta. Joku väitti että netistä tilaamani rengas on runkovikainen, minkä takia oli myös halpa...

...tai sitten toistaitoinen masentaja ei oo saanu sitä kohdalleen. Mulle väittivät stormilla että on maalari hiekkapuhaltanu vanteen niin epätasapainoon että siihen piti liimata muovikassillinen puntteja, seuraavan kerran kun Vianorilla laitatin kumin siihen pantiin yksi pieni paino.

Mutta joo alkuperäiseen kommentoiden mulla 91 cbr 600 f2 vatkas helkutisti kunnes vaihdatin etukumin, jolloin vispaus katosi lähes kokonaan.

Minulla oli edellisessä pyörässä samaa ongelmaa (Honda CBF1000). Valittivat kaikki omistajat samasta. Itsellä hävisi kun jäykensin jousitusta. Vaimennus oli edessä aika pehmeä, mutta kun vaihdoin eteen napakammat jouset ja hieman jäykemmät nesteet ongelma hävisi. Samalla vaihtui tosin myös Öhlins jäykemmällä jousella taakse. Ihan kuin eri pyörä. Katetta tosin en saanut koskaan toimimaan autobaananopeuksissa, mutta se sitten toinen juttu.

Back