• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vedenpitävät viileän kelin ajohanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TomiF
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alpinestarsilta uusi gore-hanska: Alpinestars 365 Gore-Tex Glove. Pari kuukautta ollu käytössä ja hyvin on toimineet. Vesisateessa ei ole tullut ajettua, mutta eiköhän tuohon goretexiin voi aika hyvin jo luottaa. Onhan noilla toki hintaa, mutta tuntuvat hyviltä. Suojaa löytynee, kädet ei hikoa (paitsi tietysti lämpötilan noustessa parin kympin tuntumaan) ja tuntuma on hyvä.

E: linkki kuntoon

Kaikenlaisia hanskoja tuli hankittua silloin kun ei vielä ollut lämpökahvoja. Goretex on se paras kalvo, mutta myös Halvarssonin Dryway+ tuntui toimivan. Ne, missä oli jotain muita keksintöjä kalvon virkaa toimittamassa, oli kyllä onnettomia. Ensin tuntui lämpimältä, mutta hetken päästä oli kuin muovipussit kädessä.

Lämpökahvojen kanssa voi rauhassa valita ne hanskat, joissa tuntuma on hyvä ja suojaus kunnossa. Noista jo esitetyistä tuo Alpinestarsin malli vaikuttaa pätevältä, menee ehkä hankintaan vaikka kalliit ovatkin. Hyvät suojat, gore-kalvo, hyvä tuntuma.

Rukka Mars

Tuollaiset hommasin kanssa alkukeväästä, hyvältä tuntuivat mun makuun.
No mistä hommasit ? Kuka Suomessa myy Rukan hanskoja ?
Mulla on ollut pitkään MP-Asun Gore-hanskat jostain vuodelta 2002 ==> hyvät olleet mutta nyt saumat alkaa ratkeilla muutenkin kuluneet (ajettu 130 tkm). Ostin keväällä Hanxin jotkut hanskat joissa se Hipora "sadekalvo" ==> aivan onnettomat eli kädet hikoaa heti ja sen jälkeen kylmyys. Jos minulta kysytään niin Gorea sen olla pitää.
sport05.gif

Mulla toista vuotta käytössä MP-asun Viperit. Ainakin työmatka-ajossa (60km suuntaansa) kun kotoa lähtiessä on ollut -4 ja töihin tullessa nollassa ovat kädet pysyneet ok lämpiminä. Kunnollista testiä vedenpitävyydestä en ole tehnyt mutta pikkusateet ovat pysyneet ulkopuolella.

Tollaset Halvarssonin hanskat löytyy, ihan ok ajaa mutta kaatosateessa tai nollakelissä en ole kokeillut, kun en niissä oloissa oikein aja. Tuntuma ja suojaukset on hyvänoloiset, mutta ihan halvimpia noi Halvarssonit ei kylläkään ole.
Halvarssonit ehdottomasti, on ajettu räntäkelissäkin ja tarkenee, kunhan on kahvanlämmittimet, hinta oli jotain 60-70 välissä
sport05.gif

Oon ajellu 4 kautta jo MP-asun New Vipereillä ja on hyvät hanskat. Hipora+cordura+thinsulate tjsp. Ja pitänyt hyvin vettä ku muistaa laittaa hanskan takin hihan alle.

Rukka Mars

Tuollaiset hommasin kanssa alkukeväästä, hyvältä tuntuivat mun makuun.
No mistä hommasit ?  Kuka Suomessa myy Rukan hanskoja ?
Mulla on ollut pitkään MP-Asun Gore-hanskat jostain vuodelta 2002 ==> hyvät olleet mutta nyt saumat alkaa ratkeilla muutenkin kuluneet (ajettu 130 tkm). Ostin keväällä Hanxin jotkut hanskat joissa se Hipora "sadekalvo" ==> aivan onnettomat eli kädet hikoaa heti ja sen jälkeen kylmyys. Jos minulta kysytään niin Gorea sen olla pitää.
sport05.gif
Lauttasaaren Bike worldistä ostin, eli ne ainakin myy suomessa Rukkaa, kai sitä jostain muualtakin saa.

Danelta tuommonen malli, tuntuu aika paksulta kädessä mutta tuntuma silti yllättävän hyvä ja lämpöiset/vedenpitävät ovat http://www.danebikewear.nl/en/model?model=00010003000100000002
Mistähän näitä vois tilailla ?
Eiköhän noita Danen hanskoja ole lähes jokaisessa mopoliikkeessä. Itsellä on kahdet Danen hanskat. Toiset on ostettu Bikewordista ja toiset Superbikersista.

Nysted GTX soveltuu mielestäni johonkin reilun 5 asteen lämpötiloille. Hanska tuntui hiukan jäykältä uutena, mutta on sittemmin muotoutunut varsin mukavaksi. On ainakin tähän asti pitänyt vettä ja etusormessa on toimiva säämiskä visiirin pyyhkimiseen.

Nordkap GTX mutanttihanska sopii hiukan kylmemmälle kelille. On jo aika paksun oloinen ja kahvoista ei saa kovin hyvää tuntumaa. Omissa hanskoissa visiirin pyyhkimisosa ei ole oikein toimiva. En ole testannut kunnolla vedenpitävyyttä, mutta ko. hanskat pelastivat tilanteen kevään hiukan pidemmällä siirtymällä, kun lämpötila laski nollaan.

Jos suojaavat hanskat haluaa, niin nahkaa ne pitää olla, ei käy mitkään nailoniset kelkkahanskat. Itse kun konttasin, niin sinänsä varsin hyvistä Halvarssonin Dry Level hanskoista ratkesi justiin se jokin keinoaine, jota sormien sivustoihin on laitettu. Ja kuumuutta se aine ei kestä yhtään, eli tuskin senkään vuoksi esim hankausta asfalttiin. Mistäkö tiedän? Kosketin pakoputken päätä lyhytaikaisesti moottorin käydessä, jolloin tuo keinoaine suli täysin.

Eli kokonahkaa ja isku-/hankaussuojat vielä sopiviin kohtiin. Ja oikea gore-kalvo. Näitä ei vaan tahdo löytyä topattuna.

Danelta tuommonen malli, tuntuu aika paksulta kädessä mutta tuntuma silti yllättävän hyvä ja lämpöiset/vedenpitävät ovat http://www.danebikewear.nl/en/model?model=00010003000100000002
Mistähän näitä vois tilailla ?
Eiköhän noita Danen hanskoja ole lähes jokaisessa mopoliikkeessä. Itsellä on kahdet Danen hanskat. Toiset on ostettu Bikewordista ja toiset Superbikersista.

Nysted GTX soveltuu mielestäni johonkin reilun 5 asteen lämpötiloille. Hanska tuntui hiukan jäykältä uutena, mutta on sittemmin muotoutunut varsin mukavaksi. On ainakin tähän asti pitänyt vettä ja etusormessa on toimiva säämiskä visiirin pyyhkimiseen.

Nordkap GTX mutanttihanska sopii hiukan kylmemmälle kelille. On jo aika paksun oloinen ja kahvoista ei saa kovin hyvää tuntumaa. Omissa hanskoissa visiirin pyyhkimisosa ei ole oikein toimiva. En ole testannut kunnolla vedenpitävyyttä, mutta ko. hanskat pelastivat tilanteen kevään hiukan pidemmällä siirtymällä, kun lämpötila laski nollaan.
Ei ainakaan T:reen kaupoissa ole tuota mallia sattunut kohdalle, eivätkä halunneet tilatakaan yhdessä nimeltä mainitsemattomassa liikkeessä jossa Danea oli kyllä muuten...

Itse ajelen viileämmillä kelillä dane fyn gtx hanskoilla. Pärjäilen niillä +5c ja sitä korkeammilla lämpötiloilla. Nämä ovat yllättävän mukavat hieman lämpöisemmilläkin ilmoilla kiitos hyvä sisävuoren. Se nimittäin imaisee sopivasti hikeä itseensä.
Niin ja siinä on sisävuori ommeltu sormenpäistä kiinni ettei se hanskaa pois ottaessa lähde pois paikaltaan!!! No onneksi se taitaa olla näin lähes kaikissa myynnissä olevissa hanskoissa??!!
Ainakin yhdet hanskat olen löytänyt jossa näin ei ole joten kannattaa välttää näitä.

Back