• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vastustaa nyt prätkän kans... nyt rämisee..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HelinäX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minun pyörä ei ainakaan tykännyt yhtään tuosta Teboilin öljystä, nokkaketju alkoi pitämään jumalatonta mekkalaa. Vaihdoin Motulin viistonniset ja räminät loppu siihen
Onko noissa 600F:isäkin öljytoiminen kiristin? Isommissahan se tais olla (1000f, xx, jne)

Jos on sen vois olettaa olevan herkkä öljyn viskositeetille- kun se oli/on aika usein noissa isommissa rallattelun syy myytenkin.

Muuten tuo Teboilin öljy on ollut toimivaa lientä, useammassakin missä on pyöriny.
Kyllä se ihan jousikuormitteinen on.

Mulla rämisi etupää ( ainakin siltä se ajossa kuulosti ) kun mulla oli ketjut liian kireällä. Olin kiristänyt ketjut ottamatta huomioon omaa painoani. Eli kun pyörän päälle tuli paino ketjut kiristy viulun kieliks.

Heti ku kotjas ketjujen kireyden räminä loppus. Ja se oli tosi kovaa ja hermoja raastavaa. En tue tarkalleen mikä siin sit rämisi mut enää ei oo tota ongelmaa.

Joskus voi myös olla toi nokkaketju venynyt, johon ei hirveesti auta kiristimen vaihto.. Varsinkaan jos kiristin on automaattinen, mekaanisella saa vähän paremmin kiristettyä, mutta tulee siinäkin vara vastaan.. Juurikin tuon APE:n kiristin voi auttaa asiassa, mutta jos sitäkin joutuu melkein maksimiin kiristellä, niin sitten kannattaa vaihtaa jo se ketju, säästyy konerempalta..

Kiitosta vastauksista. Öljyt mie pistän siitä vielä vaihtoon, mutta muutoin eiku ajoon vaan. Aika hiljanen on kuulemma, sanovat että mie oon yliherkkä.
biggrin.gif

Hyviä kilometrejä!
062802moto_prv.gif

Kiitosta vastauksista. Öljyt mie pistän siitä vielä vaihtoon, mutta muutoin eiku ajoon vaan. Aika hiljanen on kuulemma, sanovat että mie oon yliherkkä.  
biggrin.gif

Hyviä kilometrejä!  
062802moto_prv.gif
Muistaaksni omassa cebarissa oli jokunen paikka mitkä tuunamalla pyörä hiljeni kuskin paikalle reippaasti
1. Ne sivukatteet/tankin väli. Sinne lattaraudan näköistä kumia piiloon niin räminä hiljeni
2. Peilit eli lasi/kehys. Hiljeni sopivalla liimalla tai jollain täytteellä - ei muista enää
3. Joku mittarinlasi. Hiljeni samalla aineella kun peilitkin

Niinjoo - onhan kaikki tankin kiinnitykset kumien varassa, noissa oli muistaakseni kaverin pyörässä jotain häikkää eli tankki pääsi ottamaan runkoon ilman kumia ja pärinän syytä etsitiin jonkin aikaa

eiköhän noi kaikki enemmän tai vähemmän rämise/resonoi kierroksista riippuen, pidä ääntä (nokkaketju tms).

Itellä kilkattaa nokkaketju ~3000rpm kohdilla ja jotain resonointia 5-6000rpm kieppeillä.

Ratkaisuina, mökäpönttö ja välttää noita kierrosalueita (kierrättää enemmän), ni ei edes muista noi pienii ääniä
cool.gif

eiköhän noi kaikki enemmän tai vähemmän rämise/resonoi kierroksista riippuen, pidä ääntä (nokkaketju tms).

Itellä kilkattaa nokkaketju ~3000rpm kohdilla ja jotain resonointia 5-6000rpm kieppeillä.

Ratkaisuina, mökäpönttö ja välttää noita kierrosalueita (kierrättää enemmän), ni ei edes muista noi pienii ääniä  
cool.gif
Niin totta toikin.. On mulla tossa Yoshimuran mölytoosa, ja ei todellakaan kuulu mitään ku pistää kierroksia koneeseen, tai ainakin peittyy tehokkaasti kaiken muun mölän alle. Mie oon sen verta hifistelijä että mua häirittee epämääräset äänet, tykkään kyllä oikeenlaisesta metelistä, ja äänet on osa nautinnosta. Oletan että toi nokkaketju vaimenee ku vaihan erit öljyt sisään, sellanen vakaa musta tuntuu olo on, että noi öljyt ei oo ihan mieleiset tolle. Häätynee kokkeilla.  
idea3.gif

Onneks on vielä kesää jäljellä...  
062802moto_prv.gif

edit: Hain sitten Hondan omat öljyt, kokkeillaanpa sillä mitä Ceebra sannoo.

cool.gif
Niin totta toikin.. On mulla tossa Yoshimuran mölytoosa, ja ei todellakaan kuulu mitään ku pistää kierroksia koneeseen, tai ainakin peittyy tehokkaasti kaiken muun mölän alle. Mie oon sen verta hifistelijä että mua häirittee epämääräset äänet, tykkään kyllä oikeenlaisesta metelistä, ja äänet on osa nautinnosta. Oletan että toi nokkaketju vaimenee ku vaihan erit öljyt sisään, sellanen vakaa musta tuntuu olo on, että noi öljyt ei oo ihan mieleiset tolle. Häätynee kokkeilla.  
idea3.gif

Onneks on vielä kesää jäljellä...  
062802moto_prv.gif

edit: Hain sitten Hondan omat öljyt, kokkeillaanpa sillä mitä Ceebra sannoo.
Mitenkä tuntuu että ei ole öljylaadusta/merkistä johtuva vika...

Jaa'a, kyllä vain öljyillä oli väliä. Hiljeni kummasti ku vaihoin öljyt, eli tähän hätään problem solved. Pitäydyn noissa Hondan omissa öljyissä jatkossa ku kerta toimii noin kivasti. Kiitosta kaikille kuitenki vinkeistä.

Kilsoja 26000 ja vaihdettu jo:
- takapyörän laakerit
- ketjut ja rattaat
- nokkaketjun kiristin

Jotenkin kilsat ja vaihdetut osat ei täsmää. Toki, ainahan saattaa olla että osat kulahtaa syystä tai toisesta, mutta nyt hieman haiskahtaa hommeli.
Ei tuon välttämättä tarvitse haiskahtaa vääriltä kilsoilta.
Painepesurilla saa laakerit tuhottua, jos ei osaa painepesuria käyttää. Jos vielä laiskasti rasvailee ketjuja, niin niitäkin saa vaihdelle tuohon kilsamäärään.
Sitten olen nähnyt 600 cebarin mihin on vaihdettu nokkaketjun kiristin jo 7000 kilometriin mennessä.

Eihän noiden kuluminen noilla kilometreillä normaalia ole, muttei myöskään mahdotonta.
Lisään tähän väliin, että ketjut / rattaat meni vaihtoon 25 tkm kohilla, se tuskin on ennenkuulumatonta, ja vahaa niihin oli käytetty. Noi takalaakerit olis sit korjaamon ansiota; joko blondilta nyhdettiin lisää rahaa "tyhjästä" tai sit ne tosiaan meni syksyn "huollossa" (pitkä tarina), mutta pyörä löyty korjaamon takapihalta ja painepesurilla pestiin ketjuja huonolla sihdillä.
mad.gif

Toi nokkaketjun kiristimen vaihto on luultavammin myyntipuhetta tai osa myyntihuoltoa, ko se on tyyppivika ja kaikki tietää sen, niin ed. omistaja sanoi vaihdattaneensa sen varmuudeksi ku sitä kuiten ekana kysytään. On vaihdettu tai ei, kyllä se varmasti oirehtii jos siinä tosissaan vikaa ilmenee.

Muutoin oon aika lailla luottavainen että tossa kilsat on nyt ton 27 tkm mitä mittari sanoo. On se sen verran siistissä ja hyvässä kuosissa. Just sen näkönen mitä ton verran ajetun vois kuvitellakki, ei virheetön, muttei liian "uusikaan". Huollot tehty ja tehään jatkossakin noiden kilometrien mukaan, ei siitä ed. isosta huollosta niin montaa tuhatta ole.

sport05.gif

Back