• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vastaantulevan motoristin tervehtiminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saive Star
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Musta on tuo tervehteminen niin kauhean hauskaa, että mie moikkaan kyllä ihan kaikille ja varmasti näkyy tuo mun tervehtiminen
biggrin.gif

Niin ja kyllä ainakin mulle noi hd-miehet on kyllä olleet yksiä parhaimmista tervehtijöistä
bowdown.gif

Pari päivää sitten iitistä lahteen ajellessa tuli niin tyylikäs ja leveä tervehdys hd-kuskilta, että oltais voitu paiskata läpsyt
033102beer_1_prv.gif

Kaikkia tulee morjestettua poislukien mahdollisesti risteykset ja muut "tiukat" paikat. Mulla on lämpimän kelin ajohanskojen kämmenpuoli valkoista nahkaa, joten näkyy varmaan aika hyvin.

Vastataan kans aina tervehdykseen. Jollei muuten niin sitten nyökkäämällä.

Mitähän järkeä on morjestaa moottoritiellä vastaantulijoita? - Viime viikollakin tuli pari vastaan  

Mitähän järkeä on morjestaa moottoritiellä vastaantulijoita? - Viime viikollakin tuli pari vastaan  
no ei vitun mitään, kuten koko moottoripyöräilyssäkään. Ole moikkaamatta jos niin ahdistaa
biggrin.gif

ainakin itse joskus syyllistyn tuohon, jos myös vastaantuleva ajaa ohituskaistaa
tounge.gif

tuossa aiemmin joku pohti tervehdystä ohittaessa... ite pidän mielummin jalat tapeilla mutta sormet nousee kaasukahvalla. tosin kerran erehdyin kiittään koko kädellä karvanaamaria josta seurasikin näppärä välivapaan löytyminen ja hetken mentiin rinnalla rajoitin paukkuen.
tounge.gif
tounge.gif

Tulee morotettua kutakuinkin kaikki. Moottoripyörien paljous ei mielestäni ole syy olla morjestelematta, sillä sehän on vain ja ainoastaan siistiä, että harrasteveljiä ja -sisaria on runsain määrin.

ja toki joskus tulee morjesteltua mopot ja moposkootterit, so what! kiinnitän ennemmän huomiota liikenteeseen kokonaisuudessaan, kuin siihen moniko kuutioinen, tai minkä merkkinen se vastaantuleva härpäke on...

ihmeen tiukkapiposta porukkaa
tounge.gif

tounge.gif
Juu tulee jopa morjenstettua pikkupoikia jotka tulee innokkaina fillareilla käsi
062802jumpie_prv.gif
pystyssä !

Saa siinä veren kiertämään kämmenissä samalla
biggrin.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Yleensä morjenstan kaikkia, jopa piikkejä. Mutta eilen sattui pieni
biggrin.gif
tapaturma Korsossa. Luulin vastaan tulevan olevan joku moposkootteri, mutta kohdalla huomasin sen olevan punainen Ducati Multistrada...
Eikä tämä ole ulkonäkykysymys, se vaan näytti edestäpäin oudolta.

tounge.gif
Juu tulee jopa morjenstettua pikkupoikia jotka tulee innokkaina fillareilla käsi  
062802jumpie_prv.gif
pystyssä !

Saa siinä veren kiertämään kämmenissä samalla  
biggrin.gif

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Nää pikkupojat on just parhaita morjestettavia! Näkee heti miten ne on innoissaan, ku morjestaa takas. Tosin jotenkin tuntuu ettei penskat ole läheskään niin innoissaan paukkuvasta moposta niinku joskus "ennen vanhaan" siis silloin, ku olin ihte tiensivussa morjestelemassa.
smile_org.gif

Tien päällä morjestan kyllä kaikille mopoilijoille, niin paitsi niille skootteri yms. kuskeille. Ehkä joskus käyny vahinko.
tounge.gif

Se ettei morjesta takasin on jokaisen oma häpeensä. Taajamissa tms. hiljasemmissa vauheissa tulee nyökkäiltyä.

Käsi nousee, paitsi mopoille ja skoottereille. HD- hemmot eivät aina vastaa... Tosin erojakin on  
wink.gif
.

Mulla on lämpimän kelin ajohanskojen kämmenpuoli valkoista nahkaa, joten näkyy varmaan aika hyvin.
Jep, niin mullakin! Ostin just oranssivalkoiset crossihanskat hellekintaiksi (
inlove.gif
) eikä varmasti voi vastaantulija olla huomaamatta kun moikkaan.

Pari päivää sitten, kun olin tulossa Lapualta, oli jotenkin nihkeitä moikkailijoita matkalla. Sitten tuli joku hyväntuulinen vastaan käsi pitkällä, ja tulin heti paremmalle tuulelle. Jotenkin tulee sellainen tunne, että jaetaan se hyvä fiilis, joka ajamisesta tulee (vaikka tuona päivänä olikin ihan karsea sivutuuli).

Joten hanska pystyyn kun tavataan! Oon lähdössä tiistaina tai keskiviikkona kohti pohjoista, eli jos vastaan tulee punainen Africa Twin ja valkoinen Transalp , niin se oon sitten mää sillä Alpilla.

E. kirotusvirhe

.

Pari päivää sitten, kun olin tulossa Lapualta, oli jotenkin nihkeitä moikkailijoita matkalla. Sitten tuli joku hyväntuulinen vastaan käsi pitkällä, ja tulin heti paremmalle tuulelle.
katos..tiimi on sitte jo kotiutunut lakeuksille
062802jumpie_prv.gif

ne nihkeet oli varmasti jostakin muualta
smile_org.gif

tos vuosien varrel oikeestaan tullu silmää näkemään ketkä moikkaa ketkä ei..ja etenkin näille joista vois arvella et korkeintaan mulkoilevat ni heillehän pitää vasta lapaa heilauttaa.

ei siin mitään..eihän pakko jos ei haluu, mut kuuluuhan toi hyviin tapoihin.

joskus maininnutkin..tuol via balttialla ku tulee joku vastaan, etenkin alkuasukas ni ei varmana jää moikkaamatta. kerrankin tankilla olles ajeli kustomipärrä patkyttäen ohitte ja iloinen kainalosaumojen ritinä kuului vaik matkaa oli ainaki 50 metriä.

katos..tiimi on sitte jo kotiutunut lakeuksille
062802jumpie_prv.gif
Täällä ollaan asusteltu jo pari viikkoa! Ehdin asua melkein kymmenen vuotta Helsingissä, joten nyt olikin jo aika vaihtaa maisemaa. Ainakin toistaaseksi on tuntunu ihan oikialta päätökseltä  
cool.gif
heh
smile_org.gif
ja päätittä näjemmä ihan sitte tuohon viereen majoittua
smile_org.gif

no aivan varmana myö mahumma kaikki tänne.

ja tommonen päätös on oikea
thumbs-up.gif

tos vuosien varrel oikeestaan tullu silmää näkemään ketkä moikkaa ketkä ei..ja etenkin näille joista vois arvella et korkeintaan mulkoilevat ni heillehän pitää vasta lapaa heilauttaa.
Samalla periaatteella itsekkin. Olihan tässäkin ketjussa noita ärripurreja, jotka ei kuulemma maxille moikkaa. Tähän asti ainakin 99.8 % moikannut takaisin, HD:t, kyykyt, customit ja muut sekä prätkäpoliisitkin.

Eioohelppoo kun menin tuon käsisuojuksellisen pelin laittamaan.
Pitää aina miettiä alkaako kammeta käpälää esiin asti, heilauttaako koipea vai toivooko että nyökkäys huomataan...  
nixweiss.gif

Oli yks hanskan valintaperuste, vaalee keltainen sisältä.
Eipähän turhaan pidetä jörönä
talktohand.gif
, ku erottuu pienempikin liike.

Tää moikkaa ihan kaikkia motorisoituja kakspyöräsiä, sitä tehnny jo kolkyt vuotta... kyl se kaks kilsaa lämmittää ku tulee vastamoro
smile_org.gif

Aika pitkään mietin. Mikä tai kuka on motoristi? Ei sitä ainakaan vastaantulijasta näe. Saattaa olla joku huumehörhö, harrastaja, muuten vaan rikollinen tai hullu.
Ja jos moikkaan..tarkottaako se että olisin samaa kastia?

Ennen. Ennen kuin moottoripyöristä tehtiin harrastus...tossa vuosituhannen vaihteessa, tällaista ongelmaa ei ollut. Kaikki ne noin lähes 100 000 moottoripyöräilijää, siis motoristia, jotenkin vain vaistosi sen mikä on ajatusten linja.
Nykyään ei tosiaan tiedä.

Suurin osa näistä tänäpäivänä näkyvistä mp-ajajista on sellaisia että mieluummin vetäisin turpaan kuin moikkaisin.

Mutta joukossa on kuitenkin niitä helmiä ja luovia oikeita ihmisiä, että siksi..moikkaan kaikille. Rotuun tai pyörään katsomatta.
smile_org.gif

Back