• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vastaantulevan motoristin tervehtiminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saive Star
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kesä on siis tullut, tervehtimiskeskustelut alkoivat. Tämän ennustamiseen ei tarvita sammakkoproffesoria. Odotetaan syksyyn niin aloitetaan Delvac keskustelu.
JOO aloitetaan vaan syksyllä.
Meillä aloitetaan kokeilu poikani kevarissa ja itse laitan n.15tkm kohdalla.
wink.gif

Aluksi hieman tätä ihmettelin, mutta kait vähän sama kuin matkailuautoissa joissa se käsi nousee aina vastaantullessa. Parin missauksen jälkeen itsekkin yritin sitä räpylää vähän nostaa, mutta ei noista suojien takaa paljon taida näkyä. Yritys hyvä 10.

Jotenkin huvittaa tää Harleyn mollaaminen tässä ketjussa, liekö kateellisten panettelua vai mitä? :

Jaa-a voin ihan vilpittömästi sanoa että montaa asiaa olen eläissäni kadehtinut ja himoinnut itselleni - mutta ensimmäistäkään Harleytä en koskaan.

Siltin olen auliisti moisia rojuja omistavia kavereita niitä auttanut tekohengittämään eheiksi.

Eli ihan omi havaintoja raportoin vaan satunnaisten ajurien toiminnasta.

Tosin pidän minä Audejakin lähinnä liikkuvina mainoskyltteinä kuskinsa avuttomuudesta - jotka yleensä kehuvat letkut tanassa jättäneensä talvi- eli Q-kelissä 1,3 teiniCorollia nelivetonsa turvin.
Yhtään sankaritarinaa en muista kuulleeni vaihtaessa tulta putkesta sylkevien Skylinejen kyykyttämisestä...
Vaan niinpä vaan oltiin nyrkit rasvassa kaivamassa sylinterikanteen katkennutta pakosarjan pulttia toverin TQsta poies.

Mitä tästä opimme: vaikken pitäisi muiden harrastusvälineiden valintaa ihan loppuun harkittuna sen ei pitäisi minusta olla mikään este solidaarisuudelle muita alan harrastajia kohtaan.

(PS:Bensa-autoni on Volvo, joskin niin köyhä että sitä varten edes kehitysmaalaisen ei tarvitsisi ottaa velkaa... ajaakkaan sillä ei voi kun moottori on lojunut tallin nurkassa vaikka kuinka pitkään.)
Hauskimpia ja hyvin kantaa ottanut kirjoitus jolle
bowdown.gif
bowdown.gif
bowdown.gif
.

Kaikki vaan ajamaan ja moikkailemaan oli millainen ajokki tahansa.
sport05.gif

Tänään kaverin Cbr:llä ajelin, varmaan lähemmäs 50 pyörää tuli yhteensä vastaan ja jok'ikinen morjesti/vastasi tervehdykseen Customista Enduroon. Näin ainakin Lappeenrannassa
smile_org.gif

Kaikkia yli 50cc peleillä ajelevia moikataan, myös trike- ja skoottakuskeja.
Mönkkärikuskeja en sentään ole moikkaillut...

Kaikkia moikataan kuitenkin takaisin.

062802moto_prv.gif

Kaikille heiluu käpälä, piikeistä lähtien. Suurin osa morjestelee takaisin.  
062802moto_prv.gif

e: melkein osaan jo kirjiottåå
crazy.gif

Kaivoin tämän esiin tuolta menneisyydestä, kun alkoi taas askarruttaa. Onkohan tämä räpylän heiluttelu jotenkin alueellinen, kulttuurinen tai jopa, uskaltaisiko sanoa, kielipoliittinen juttu? Nimittäin ajelin eilen illalla Kokkolasta Uuteenkaarlepyyhyn päin sitä kuuluisaa seitsemän sillan tietä eli tietä, joka kulkee Larsmon ym. saarien kautta. On muuten maisemiltaan suositeltava pätkä.
Vastaan tuli paljon pyöriä ja juuri yksikään ei räpyläänsä heilauttanut. Eivät edes vastanneet moikkaukseen. Paluumatkalla 8-tietä pitkin kaikki pohjoisesta päin vastaantulleet moikkasivat.
Sinänsä yhdentekevä ja harmiton mutta kiinnostava juttu.

Itse pyrin tervehtimään kaikkia mopoja isompia pyöriä ja mopojakin, jos uskaltavat tervehtiä.
tounge.gif

Kaupungilla pyöriessä, ei viitsi kolmatta kertaa samaa kaveria tervehtiä, ellei kyseinen sälli tervehdi ensin. Muutaman kerran on tullut jo naureskeltua, kun samaa kuskia morjestaa kolmatta kertaa.
Mutta mikäs siinä, kun molemmilla on mukavaa.
smile_org.gif

Siinä vaiheessa kun rupeaa tervehtiminen vituttamaan, niin voin huoletta myydä pyörän pois.

1) En morjesta kevareille. Kevarikuskit ei ole motoristeja vaan ajavat kevarilla kun eivät saa ajaa autolla. Suurin osa heistä lopettaa kaksipyöräisellä ajamisen autokortin saatuaan.

2) En morjesta skoottereille. Skootteri ei ole moottoripyörä. Se on skootteri. Sittenhän voisi morjestella mopoille ja polkupyörillekin.

3) En morjesta HD kuskeille. Paitsi jos HD-mies (tai nainen, sori) moikkaa ensin. Minulla on omat ajatukseni noista harrikoista (tai kuskeista paremminkin) ja HD:lla ajavat ovat vähän erilaisia motoristeja. Siinä ehkä itse laite ja siihen liittyvä ideologia merkkaa enemmän kuin ajaminen. Bandidokset ja hells angellissit on sitten taan ihan oma lukunsa. Kun taas ns. tavalliselle motoristille ajaminen on tärkeintä, on alla sitten honda, kawa, suzuki tai kyykky tai kustomi.

Hyvin on tällä reseptillä morjestelut sujunut eikä kukaan ole pysäyttänyt ja hakannut harmistuttuaan...

1700km ajourani aikana olen moikkaillut maantiellä kaikille >60km/h ajaville kaksipyöräisille, ja vastoin ennakko-oletuksia jopa custom- ja HD-miehistä melkoinen enemmistö moikkaa takaisin. Hyvä näin.

Mutta ihmetystä herättää, että miksi isoilla matkapyörillä (Goldwing yms.) ajavat niin harvoin moikkaavat? Heitä on tullut aika monta vastaan, ja ehkä 20% moikkaa takaisin?! Mieltävätkö he kenties itsensä pyörän koon takia enemmän autoilijoiksi, vai herättääkö muovimoponi semmoista inhoa ettei viitsi räpylää nostaa?  
nixweiss.gif
Kyllä ne moikkaa. Käsi ei vaan näy isojen katteiden takaa. Vähän kuin autossa repsikka moikkaisi kuskin ikkunasta.

Entä jos motoristi tuleekin vastaan perä edellä, eli tervehdittekö ohitettavia? Kaasukättä on ikävä heilauttaa, eikä toinen käsi välttämättä näy kunnolla. Joku motoristi tervehti minua ohi mentyään heilauttamalla koipeaan sivulle. Tosin tuon joku voi tulkita potkuna, eli suorastaan loukkaavana eleenä?

Entä jos motoristi tuleekin vastaan perä edellä, eli tervehdittekö ohitettavia? Kaasukättä on ikävä heilauttaa, eikä toinen käsi välttämättä näy kunnolla. Joku motoristi tervehti minua ohi mentyään heilauttamalla koipeaan sivulle. Tosin tuon joku voi tulkita potkuna, eli suorastaan loukkaavana eleenä?
Oikeaa koipea ojentamalla kiitetään tilaa antanutta ohitettavaa renkaiden lukumäärästä riippumatta.

tulipa tuolla 8-tiellä monennäköstä kakspyörästä ja
kyllä hanska heilu
smile_org.gif

tulipa tuota morjestettua poliisiakin, sekin morjesti takas
biggrin.gif

Maantiellä tulee morjesteltua kaikille moottoripyörille jos vain ajoissa huomaan. Kaupungissa en jaksa juurikaan morjestella kun siellä on muutakin seurattavaa.
Joskus tulee mopo- ja piikkikuskeillekin kättä nostettua, saavat nöösit sitten mukavan mielen.  
tounge.gif

Mä moikkaan aikalailla kaikkia jos vaan jaksan. Mulle ei oo mitään väliä millä vekottimella se ajaa. Pl. skootterit...

Yleensä mun tervehdyksen kyllä huomaa, istun tankin päällä tai nousen tapeille seisomaan, saa olla varsinainen puusilmä jollei erota. Samaten moikkailen kävelijöitä, varsinkin maakunnissa ja pienemmissä kylissä kun tuppaavat aina niin pitkään katselemaan perään.

Niin ja stadissa tosi monet jalankulkijat viittilöi bussipysäkeillä niin onhan niitäkin morjenstettavat takaisin
tounge.gif

Lähes kaikillehan se lapa nousee,kun vaan ajotilanne sen sallii;joskus isommin ja kun tuota Virojoki-Hamina väliä ajelee museotietä pitkin niin ainaskin tiukimmissa mutkisssa se moikkaus jää aika lyhyeksi mutta niin tuntuu jäävän vastaantulijoillakin...  

kaikille moikkaa ja jos eivät vastaa niin lähen perään, ajan kiinni, vetelen turpaan ja kysyn että eikö protherhuudi kelpaa. Sitten kotona vielä kirjoittelen yleisönosastolle.

1) En morjesta kevareille. Kevarikuskit ei ole motoristeja vaan ajavat kevarilla kun eivät saa ajaa autolla. Suurin osa heistä lopettaa kaksipyöräisellä ajamisen autokortin saatuaan.

2) En morjesta skoottereille. Skootteri ei ole moottoripyörä. Se on skootteri. Sittenhän voisi morjestella mopoille ja polkupyörillekin.

3) En morjesta HD kuskeille. Paitsi jos HD-mies (tai nainen, sori) moikkaa ensin. Minulla on omat ajatukseni noista harrikoista (tai kuskeista paremminkin) ja HD:lla ajavat ovat vähän erilaisia motoristeja. Siinä ehkä itse laite ja siihen liittyvä ideologia merkkaa enemmän kuin ajaminen. Bandidokset ja hells angellissit on sitten taan ihan oma lukunsa. Kun taas ns. tavalliselle motoristille ajaminen on tärkeintä, on alla sitten honda, kawa, suzuki tai kyykky tai kustomi.

Hyvin on tällä reseptillä morjestelut sujunut eikä kukaan ole pysäyttänyt ja hakannut harmistuttuaan...
Voi helevettiläinen...
biggrin.gif
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif

Voi helevettiläinen...
biggrin.gif
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif
justjust..
biggrin.gif
biggrin.gif

Back