• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varusteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Mitäs mieltä motoristit on tekstiili housuista&takeista.Pitääks olla merkkiä rukka vai kelpaaks alkuun esim noi eurobikerillä myytävät mallit(esim magna)?

Samaa kysyisin kengistä eli onks noi giannin kengät semmosta laatua että niitä voi turvallisesti käyttää vai pitääkö satsata parempiin?

No Rukkaa ostaa ne joilla o rahaa (ylimääräistä  
tounge.gif
) Itelläni tekstiilipuoli on Busen takki ja jotkut 'noname' -housut. Molemmat on jollain xyz-tixtexkalvolla ja ihan hyvin ovat vettä pitäneet kovillakin sateilla (lienee käynyt hyvä tuuri nuissa). Hintaa oli muistaakseni joku ~250 yhteensä. Kuivalla sitte nahkavermeet ja sadekortsu mukaan jos lähtee 'nakkikioskia' pitemmälle ajeleen..

On kai niissä kamoissa esim. istuvuudessa, vetskareissa ja saumojen laadussa eroja, ei pelkästään veden pitävyydessä. Itse ostin kerralla "parhaat??" eli Yokon vermeet (sovittelin myös edullisempia mutta ei tuntunut kovin hyviltä päällä). Maksohan ne kyllä kohtuullisesti mutta ajattelin että ehkäpä kestää myös kauan... Tiedä häntä sitten, aikahan sen paljastaa oliko investointi järkevä vaiko ei... Erittäin tyytyväinen olen ollut kaikin puolin!

Valitse lompakolle ja kropalle sopivimmat, sähän niillä ajat!  
smile_org.gif

sä voit ajaa vaikka munasillaan
062802jumpie_prv.gif
vähän kummaksuttaa se ,että jengi ei enää kehtaa ajella muilla kuin mainostetuilla muotivermeillä..onko moottoripyöräilyssä kyse muodista? vai itse  asiasta?jos "muoti" vie ajatuksen niin... haloo!  aja semmoisissa vermeissä kuin tykkäät!   tietty ajomukavuus huomioonottaen,mutta sehän on henk.koht. valinta
cool.gif

No en voi muiden ostoksia kommentoida, mutta itse olen aina näissä prätkä-hommissa satsannu kyllä laatuun vaikka on käynytkin hiukan lompakon päälle.
Tiedä sitten miten tuollainen "halpistuote" reagoi, jos joutuu konttaamaan joskus pyörällä, eli asia voi olla ihan turvallisuuskysymyskin.
confused_orig.gif
Kyllä nuo laadukkat (lue kalliit) vermaat myös sitten kestävätkin pidempään kun kaikkein halvimmat...

Tiedä sitten miten tuollainen "halpistuote" reagoi, jos joutuu konttaamaan joskus pyörällä, eli asia voi olla ihan turvallisuuskysymyskin.
confused_orig.gif
Kyllä nuo laadukkat (lue kalliit) vermaat myös sitten kestävätkin pidempään kun kaikkein halvimmat...
Joo, oon samaa mieltä. Turvallisuuspuolella ja istuvuudessa on kalliimmissa kamoissa todennäköisesti paremmissa lähtökuopissa kuin halpisvehkeissä.

ja mä kun en pidä itseäni minään ammattilaisena niin takki kyl on hyvä kaikkine panssareineen mut muuten farkut ja bootsit...
omapahan on tappioni.....

Mulla tärkeä pointti on turvallisuus ja mukavuus, sitä löytyy pääsääntöisesti mp-käyttöön suunnitelluista vaatteista. Itse olen mennyt osittain perse edellä puuhun ja oppinut vasta käytännössä, mitkä seikat on tärkeitä ja mihin pitäisi kiinnittää huomiota. Aina se ei tarkoita kalleinta vaihtoehtoa, vaan ominaisuuksia löytyy halvemmistakin. Kyllä ne halvemmatkin kalvot sun muut systeemit aika hyvin vettä tuntuvat pitävän. Kai ne Giannin saappaatkin ihan kelvollisia ovat. Kannattais tsekata myös Oxtarin tarjontaa, samoissa hinnoissa ovat Giannin kanssa. Oxtarista löytyy jonkun verran myös keskustelua täältä orgista. Tässä topicissa on jotain tärkeitä juttuja, mihin kannattaa kiinnittää huomiota kamoja ostaessa. Alkuun sitä ajattelee, että yhdet kamat riittää, mutta käytännössä niitä kertyy jatkuvasti lisää...tulee hankittua kuumalle kelille kevyemmät housut ja takki, toiset ja kolmannet hanskat jne...ikävä kyllä tämäkin loputon rahareikä.

Itse ostin sweepin mercury takki + housut paketin ja ainakin päällisin puolin vaikuttaa fiksuilta. Taskuja tuntuu riittävän, niin tavallisia kuin ilmastointimallejakin. Valitettavasti ajokokemusta näistä kamoista ei vielä ole mutta eiköhän sekin rupea kertymään viikonlopun jälkeen.

Ostin pari kesää sit Richan kokolailla halvimmat takin+housut. Tähän saakka hyvin palvellut, mutta vetoketjun suojan tarrakiinnitys alkaa oleen aika kuoleentut ja takissa langat purkaa sieltä täältä. Vuorien kiinnitus-lenkit katkeillu hihoista kertaalleen jokainen. Housut toiminu kyllä, tosin keskikesällä niitä ei tule läheskään aina jalkaan vetästyä.
Seuraavaks tyyriimpi/laadukkaampi rotsi(eikös ne kulje käsi kädessä).

halpa ja hyvin istuva on varmaan parempi ja turvallisempi kuin kallis huonosti päällä pysyvä. Jos suojat pyörähtää taipeeseen huonon istuvuuden vuoksi niin ei niistä silloin paljon iloa ole kolarissa
crazy.gif

Ostattelin housuja tänä keväänä itselleni ja totesin että halpa oli huonosti pukeva ja kallis sopiva... siis hinta on merkin lisäksi muutakin kuten asusteen suunnittelua ja testausta. Kehitystyö ja valmistaminen maksaa, materiaalit noissa tuskin pääosaa kustannuksissa teettää.

Eurobikeristä otin sweepin kuteet 279 yhteensä housut/takki / hanskat. Ihan olleet ok, tosin muista merkeistä ei ole kokemuksia...

shoei raid2 ~300e
Clover RC-100 ~1000e
halvarsson hanskat ~100e
Oxtar TCS popot ~230e

On vain sellasii motoristei jotka ovat kaatuneet ja niitä jotka tulevat kaatumaan.. itse kuulun ensimmäisiin ja se oli viimenen kerta kun gorekamoissa olen ajanut.
smile_org.gif

Itse ostin sweepin mercury takki + housut paketin ja ainakin päällisin puolin vaikuttaa fiksuilta. Taskuja tuntuu riittävän, niin tavallisia kuin ilmastointimallejakin. Valitettavasti ajokokemusta näistä kamoista ei vielä ole mutta eiköhän sekin rupea kertymään viikonlopun jälkeen.
Noniin nyt on jonkun verran kilsoja takana kyseisten kamojen kanssa ja täytyy sanoa että ihan ok ovat. Takin ja housujen vuori jäi pois joten jalat oli aavistuksen viileät ajoreissun jälkeen (100km+) ja varpaat jäässä (en löytänyt villasukkia prkl). Takki piti hyvin lämpinä villapaidan kanssa (ja tämäkin ilman vuorta). Ei valittamista, muuten mutta perse oli aavistuksen hikinen istumisesta.

Paksummat hanskat voisi myös hommata (ei, en ajanut paketin mukana tulleiden rukkasten kanssa sentään).

Eli takista ei valittamista, taskuja piisaa ja tavarat mahtuu mukaan. Housut myös bueno.

Joskus on joku tällä foorumilla kehoittanut ostamaan ensin hyvät ajovarusteet ja sen jälkeen vasta pyörän. Olen samaa mieltä.:WAZAAP:

Joskus on joku tällä foorumilla kehoittanut ostamaan ensin hyvät ajovarusteet ja sen jälkeen vasta pyörän. Olen samaa mieltä.:WAZAAP:
Niin myös! HYVÄ neuvo!!

Se, että sanotaan, että on itseltä pois, on puhdasta potaskaa. Kun konttaat, KAIKKI motoristit maksaa. Konttaaja itse maksaa varsin pienen osuuden -ja vakuutusyhtiöt ei MITÄÄN!

Kuumalla on kaikilla taipumus ajella kevyissä. Jos jotenkin pystyy turvallisia kuteita pitään, se on todella perusteltua, se hinta.

Ittekin oon kuumalla ajellu farkuissa -ja pelkään helteillä ajavani jatkossakin. Jos sitte lippaan, häpeän loppuikäni. Silloin ei selvitä omilla ja täytyy ruveta funsiin, onks tää pakko lopettaa.

Muiden kustannuksella ei pidä ajella -kenenkään!

Olin saman ongelman edessä vähän aikaa sitten ja kyselin asiaa täältä. Muutamilla oli huonoja kokemuksia Sweepeistä mutta toisilla vaan hyviä. Ota siitä sitten selvää  
sad_orig.gif
. No ite ostin kuitenkin lopulta yokon kamppeet ku kohtuu halvalla sain viime vuoden malleja. Nyt niitä ei tosin taida enää juurikaan olla ellei koko ole XXXXXL tai XXXXXXS tai jotain. Joka tapauksessa tänään ajelin sateessa parisen tuntia eikä mistään tullut vettä läpi. Takki on yokon motodor ja housut yokon legend.

Kantapään kautta opittua: Ensin ostetaan p***aa, todetaan, että halpa tosiaan on huonoa ja sitten ostetaan parempaa. Halvemmalla pääsis kun ostais heti laatua.

Minä opettelin kantapään kautta. Muiden ei tarvitse tehdä samaa.

Ja muuten, olis myytävänä yks aika huono ja vähän pidetty takki. Ei kunnon suojuksia, toppaukset vaan. Ja hiostaa niin helkkaristi, on sellaista sadetakkikangasta. 50e. Hakekaa pois! On huono, mutta on se halpakin!
biggrin.gif

Back