• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varokaa törttöileviä hengenmiehiä!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjjl
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli tuossa jo avauduttua hondaistien sivuilla, mutta avaudutaan lisää.
Tänään meinasin lounastunnin päätteeksi tulla jumalallisesti yliajetuksi. Olin kääntymässä Rovakadun päästä oikealle, kun valo vaihtui soppelisti punaiselle. Pysähdyin sijoittuen liki oikean kaistan keskikohtaa. Olin aavistuksen vasemmalla laidalla, sillä jouduin pysähtymään viivalle kesken kaarrokseni, ja ajolinjahan tietysti meni hieman kaistan vasemmalla reunalla.
Olin jo ehtinyt pysähtyä, kun havahduin vihreään auton keulaan, joka ilmestyi yht´äkkiä viereeni. Käännyin vihaisesti ja havaitsin ohjauspyörän takaa liperikauluksisen, noin 5-kymppisen miehenalun.
Pastori luuli kai, että hänellä on joku taivaallinen etuajo-oikeus, jonka nojalla hän voi ohittaa kaistan oikeaa reunaa käyttäen valoihin pysähtyneen pakanamotoristin.
Aika nolona hää peruutteli omalle paikalleen todettuaan, että 406 Peogeot ei kerta kaikkiaan voi sopia reippaasti alle kaksi metriä leveästä aukosta.
Ajattelin, että vastaisen varalle käyn huomenna luovuttamassa pastorille ihan henkilökohtaisesti autokoulun oppikirjan - meinaan nuo maalliset säännöt koskee jopa pastoria, ja lisäksi ne antavat konkreettisempaa turvaa kuin sen toisen kirjan opit...

Ettei vaan ollut pappi maistellut pyhää henkeä ehtoollisviinin muodossa..
tounge.gif

lienen vielä pikkuisen herkkähipiäinen, mutta joka kerta, kun auto tulee melkein iholle, minulla on tapana säikähtää. varsinkin kun olen jo selkeästi pysähtynyt liikennevaloon, ja meinaan tulla teilatuksi, säikähdän niin maan perusteellisesti.

Joo, kannattanee ehkä lopettaa moottoripyöräily.

Itse ajan jokatapauksessa kaistan reunaan etenkin, jos olen aiemmin splitannut jonon ohi. Mahtuu sitten auto viereen enkä vie kenenkään ohittamani paikkaa.

joo ja vielä oikealta puolelta... liian lähellä ollut liikennevalopylväs esti jalon yrityksen.

Onhan näitä "lane splittausta" harrastavia autoilijoita riittävästi Stadissakin. Eilen olin autolla liikkeellä keskustassa ja käännyin risteyksessä oikealle, kuitenkin tiukasti omalla kaistallani pysyen. Vastaan tuli osittain minun kaistallani kamikaze-Volvo V70, jonka kuski sai viime tingassa väistettyä takaisin omalle kaistalleen. Muuten olisi jysähtänyt ja kunnolla, sillä minulla oli nopeutta 50 km/h ja Volvo-kuskilla tuskin sen vähempää.
veryangry.gif

Samanmoista sattui myös minulle jonkin aikaa sitten aamulla ajellessana töihin. Kun ennen seitsemää tuossa mäkelänkadulla olin pysähtyneenä valoihin(olivat siis olleet punaiset jo hetken aikaa) ampui vasemmalta puolelta auto ohi jarruttaen risteyksen puolelle. Ei kai ollut huomannut valoissa seisovaa motoristia vaan oli joutunut tekemään äkkijarrutuksen ja väistön. Mikäs siinä kun ei ruumiita tullut, mutta pikkasen enemmän jos sitä tarkkaavaisuutta...

Samahan tapahtui minulle Roissa, liikennevaloissa.Vihreä auto sekin ja pappa ratissa, mummo vieressä.Tuli iholle ja papalla oli jähmettynyt katse kaukaisuuteen...

Vastaan tuli osittain minun kaistallani kamikaze-Volvo V70, jonka kuski sai viime tingassa väistettyä takaisin omalle kaistalleen. Muuten olisi jysähtänyt ja kunnolla, sillä minulla oli nopeutta 50 km/h ja Volvo-kuskilla tuskin sen vähempää.
veryangry.gif
Heh, on sulla kohtalo, kun sos dem poliisien v70:eet ahdistelee!

Se on hieno auto, mulla on sellainen, vaikka en sos dem tai poliisi ole. Kuin moottoripyörien Honda. Tai siis mulla on Yammu, mutta ajattelin vaihtaa Kawaan, kun niillä on hienoimmat mopot, kuten 12R. Honda ei vaan saa ... no jaa, pitäskö mennä "kännissä" ketjuun,

Piti vaan sanomani, että onhan Blade hieno pyörä!

Onhan näitä "lane splittausta" harrastavia autoilijoita riittävästi Stadissakin. Eilen olin autolla liikkeellä keskustassa ja käännyin risteyksessä oikealle, kuitenkin tiukasti omalla kaistallani pysyen. Vastaan tuli osittain minun kaistallani kamikaze-Volvo V70, jonka kuski sai viime tingassa väistettyä takaisin omalle kaistalleen. Muuten olisi jysähtänyt ja kunnolla, sillä minulla oli nopeutta 50 km/h ja Volvo-kuskilla tuskin sen vähempää.
veryangry.gif
No mikäs tuosta arkisesta tilanteesta teki niin mahdottoman bleidillä selvittää? Eriasia jos oisit ollut vasemmalle kääntymässä. Nythän sulla oli vielä itselläsi puoli kaistaasi käytössä?
biggrin.gif

Tuli tuossa jo avauduttua hondaistien sivuilla, mutta avaudutaan lisää.
Tänään meinasin lounastunnin päätteeksi tulla jumalallisesti yliajetuksi. Olin kääntymässä Rovakadun päästä oikealle, kun valo vaihtui soppelisti punaiselle. Pysähdyin sijoittuen liki oikean kaistan keskikohtaa. Olin aavistuksen vasemmalla laidalla, sillä jouduin pysähtymään viivalle kesken kaarrokseni, ja ajolinjahan tietysti meni hieman kaistan vasemmalla reunalla.
Olin jo ehtinyt pysähtyä, kun havahduin vihreään auton keulaan, joka ilmestyi yht´äkkiä viereeni. Käännyin vihaisesti ja havaitsin ohjauspyörän takaa liperikauluksisen, noin 5-kymppisen miehenalun.
Pastori luuli kai, että hänellä on joku taivaallinen etuajo-oikeus, jonka nojalla hän voi ohittaa kaistan oikeaa reunaa käyttäen valoihin pysähtyneen pakanamotoristin.
Aika nolona hää peruutteli omalle paikalleen todettuaan, että 406 Peogeot ei kerta kaikkiaan voi sopia reippaasti alle kaksi metriä leveästä aukosta.
Ajattelin, että vastaisen varalle käyn huomenna luovuttamassa pastorille ihan henkilökohtaisesti autokoulun oppikirjan - meinaan nuo maalliset säännöt koskee jopa pastoria, ja lisäksi ne antavat konkreettisempaa turvaa kuin sen toisen kirjan opit...
Nii meinasitko, että pappien pitäisi olla erityisen virheettömiä meihin tavallisiin kakkavarpaisiin nähden.Kyllä varmaan siitäkin yhteisönosasta löytyy samoja mokailijoita kuin muistakin. Nii paitsi meistä foorumilaisista.
smile_org.gif
smile_org.gif

Ihmisiä ovat papit.

veryangry.gif
No mikäs tuosta arkisesta tilanteesta teki niin mahdottoman bleidillä selvittää? Eriasia jos oisit ollut vasemmalle kääntymässä. Nythän sulla oli vielä itselläsi puoli kaistaasi käytössä?
biggrin.gif
Kuten tuossa viestissäni totesin, olin autolla liikkeellä, joten siinä ei paljon ollut todellakaan noita "työvaroja", että ei olisi tullut kunnon mälli. Tänään sattui tavallaan "hauska" tapaus kun ajoin vaimon kärryllä (olin lainannut omani hänelle pitempää matkaa varten) rampilta motarille jossain Suomessa. Edessäni ajoi Volvo V70 (niinpä, Ruotsin Lada on yleinen), jota ryhdyin ohittamaan. Vaimon kärry ei ole niitä tehokkaimpia, mutta nopeuteni oli suurempi kuin Volvon. Siihen asti omaa nopeuttaan ajanut Volvo-kuski ilmeisesti katsoi, että häntä ei ohiteta halvemmalla ja tehottomalla kotterolla. Kun olin jo aloittanut ohituksen, vein sen päätökseen, mutta autoni mittarissa oli jo 50 km/h yli nopeusrajoituksen. Sen jälkeen Volvo-kuski hidasti nopeasti, joten tulkitsen asian jonkinlaiseksi kiusanteoksi, joka ei kuitenkaan minuun tehoa. Tarvittaessa olisi ollut kyllä enää aika vähän vauhtireservejä käytössä, joten tuli siinä ajellessa mieleen, että kyllä Blade olisi ollut poikaa, koska sillä olisi saanut nopeasti 2:lla alkavat lukemat lasiin ja voinut poistua tyylikkäästi paikalta. Nyt suoritus ei ollut tyylipuhdas.
wink.gif

..[/quote]
Nii meinasitko, että pappien pitäisi olla erityisen virheettömiä meihin tavallisiin kakkavarpaisiin nähden.Kyllä varmaan siitäkin yhteisönosasta löytyy samoja mokailijoita kuin muistakin. Nii paitsi meistä foorumilaisista.
smile_org.gif
smile_org.gif

Ihmisiä ovat papit.[/quote]
no joo, tuommoista kommenttia ehdin jo odottaakin.
oletan, että valistat minua ihan vitsilläsi... kerro, että et kirjoittanut tuota ihan tosissasi.

Nii meinasitko, että pappien pitäisi olla erityisen virheettömiä meihin tavallisiin kakkavarpaisiin nähden.Kyllä varmaan siitäkin yhteisönosasta löytyy samoja mokailijoita kuin muistakin.  Nii paitsi meistä foorumilaisista.
smile_org.gif
smile_org.gif

Ihmisiä ovat papit.[/quote]
no joo, tuommoista kommenttia ehdin jo odottaakin.
oletan, että valistat minua ihan vitsilläsi... kerro, että et kirjoittanut tuota ihan tosissasi.
Kyllä vaan. Ihan tosissani kirjoitin. Liikenteessä töpeksijä voi kuulua ihan mihin yhteiskuntaluokkaan, - ryhmään tai ammattikuntaan tahansa. Ei pappi tässä mielessä sen ihmeellisempi ole.
En ole pappi, jos sitä meinäsit seuraavaksi kysellä.

En aio jatkaa tätä keskustelua omalta puoleltani tämän pitemmälle. Minulle voi aina lähettää privaviestiä tarpeen tullen.

omg.gif

Back