• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varoitus tutkasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse oon aina pyörittänyt sormella kehää, vähän niinkuin poliisi vilkkuvalo tai jotain, hyvin on posse näyttänyt hiffaavan homman
biggrin.gif
Yleensä kyllä oon itse jääny niihin tutkiin fakkiin
pftroest.gif

Yks pikku juttu! Usein sen tienlaidassa olevan poliisiauton kaverina pörrää siviiliauto, joka ajelee tienpätkää edestakaisin ja tutkailee myös... Sille ei välttämättä kannata alkaa huitelemaan tai valoja räpsyttelemän. Voi tulla sanomista
biggrin.gif

Kyllä se helpoin tapa on vilauttaa valoja, sanokoon muut älykääpiöt mitä tahansa. Jos siitä pahastuu, että joku asiasta vilkuttaa valoja, niin omahan on häpeensä. Älkää sitten hiljentäkö. Noi käsimerkit jättää aina 90 % mopoilijoista tavoittamatta - eli ei niitä tajuta kovin laajalti.
Joku ihmetteli, kun autoilijat vilkuttaa valoja vähän väliä
idea3.gif
Olisikohan suuntaukset vähän pielessä. Ei kirkkaatkaan valot häikäise, jos ne on suunnattu OIKEIN.

Siivosin pyssy-ampumisliike-pupu-niuvanniemi -kommentit.
Paskanjauhanta löytyy omana osastonaan sitä kaipaaville.
cool.gif

Ehdotan, että tässä, niinkuin muissakin merkinannoissa
pysyteltäisiin BajaHillin merkinantometodeissa.

Ensikseen, että jos tulee uusia merkkilöitä, niin hetken päästä
kukaan ei tiedä mitä mikäkin merkitsee.

Toisekseen, Hillin merkit ovat enemmistön tiedossa.

Kolmannekseen, kaikki mikä on vanhaa ei välttämätä ole huonoa.

Neljännekseen, Hillissä on paljon muitakin ohjeita tai oheen
kaltaisiksi koettua vihjettä esim. kimppajamisesta etc.. plus
muusta käyttäytymisestä.

Siltä varalta, että joku ei tiedä mistä se löytyy, niin katsoo tuosta ...

http://www.bajahill.net/

Ja miten siitä tutkasta varoittamisesta nyt sakkoa voisi saada? Siinähän nimenomaan estetään rikosta tapahtumasta. Jos joku saa sakkoa tämmöisestä niin äkkiä valittamaan, en usko että jää rangaistus voimaan.

Toisekseen, Hillin merkit ovat enemmistön tiedossa.

Siltä varalta, että joku ei tiedä mistä se löytyy, niin katsoo tuosta.
No mutta kun kaikki ei ole netin käyttäjiä, joilla on moottoripyörä. Varmasti puolet moottoripyöräilijöistä ei tiedä noista merkeistä yhtään.
Jos on vähänkään hämärää, et huomaa mitä vastaantulija yrittää sinulle käsillään viestittää - hyvä kun moikkauksen huomaa.
Jos vilkautan valoja, niin syynä on joko sinun pyöräsi valottomuus tai mikä tahansa muu seikka, joka vaatii hiljentämistä - hirvi, poliisi, hiekkaa tiellä etc....
Eli jos pyörässäsi on jo valot, niin hiljennä - muuten laita valot päälle.
Piste.

Oon yritelly heiluttaa kättä alaspäin jos siellä joku on kyttäämässä, pimeellä lähinnä vilkutellu valoja useemmin.

Back