• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varoitus! Huijausyritys MP:n myynnissä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jycce12R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
rungot ovat tietämäni ja arveluni mukaan suhteellisen halpoja. siis yllättävän halpoja kaikkeen muuhun prätkän tekniikan hinnoitteluun verrattuna. muistaakseni kawa zzr1200:n runko maksaa n. 800€. eihän sillä saa kuin nippa nappa neljä ketjurataspakettia tai ehkä kaksi mäntäsarjaa tai pari-kolme-neljä-viisi rengaskertaa, muttei juuri minkäänlaisia ulkomuoveja ts. katteen osia. tai varttikesän bensat.

jos kovasti eppppäillyttää, niin ei silloin kannata ostaa, ellei ole pakko, esim. joku pistooli ohimolla pakottaa ostamaan. nimittäin omalla ohimolla. ostio.

mulla olisi ilimaa myytävänä, kuka ostaa? maksaa milijardin. on pullotettua. olen sinne röyhtäissyt ainakin arskan nähden. röyhtiö.

Ihme temppuilua ja tiedon pihtailua, etenkin jos myyjällä olisi sertifikaatit esittää, että mopo on kunnossa. Kylhän se sapettaa, mut kattele vaan seuraava mopo. Kyl niitä piisaa!

mulla olisi ilimaa myytävänä, kuka ostaa? maksaa milijardin. on pullotettua. olen sinne röyhtäissyt ainakin arskan nähden. röyhtiö.
sonera vois olla kiinostunut...

ois eri messevää omistaa kahdenlaista ilmaa...saksalaasta ja suomalaista...mitä nyt muutamasta milijardista
tounge.gif

Pyörä palannut myyntiin uudella ilmoituksella: kliks
Mut onko tuo enää huijausyritys?? Ainakin kertoo että on kaaduttu...

KORJATTU LIEVÄSTÄ KAATUMISESTA,RUNKO OK.RUNKO MITATTU 2VIIKKOA SITTEN.
Huomattavasti parempi tapa myydä pyörä. Laittaa tiedot näkyviin ja ostaja voi itse pohtia onko korjaus asiallinen. Samaa mieltä Köpin kanssa, että ei ainakaan tuon ilmoituksen perusteella kannata puhua 'huijauksesta'.

Alunperin oli vähän huijauksen makua, mutta nyt näyttäis olevan ihan ok ilmoitus. Pyörän kunto on se mikä merkkaa, jos hyvä niin siitä vaan ostamaan. Ja tinki voi aina, mutta kippaus ei ole välttämättä mikään arvoa-alentava asia.

Itselläni on ollut pari kolaripyörää, yksi oli kaverin kolaroima joka meni lunastukseen, jonka sitten ostin korjattuna takas.
Vauriot oli lähinnä vaihdettavia osia, rungossa pieni naarmu, myöhemmin myytäessä tuleva ostaja ei edes löytänyt naarmua vaikka sanoi millä puolella se oli. Pyörä oli huomattavasti parempikuntoinen kun vastaavat pyörät vanhoilla katteilla ja maaleilla. Omasta mielestä kaadettu pyörä voi olla jopa arvokkaampi kuin kaatamaton, juuri uusien osien takia.

Yks asia joka on kanssa ihmetyttänyt on toi rekisterioteiden määrän kyttäys, itsellä uutena ostettu 2v vanha kolaroimaton auto jossa taitaa olla menossa kuudes otenumero.
Ensin autokaupan, sitten rahoitusyhtiön, sitten vakuutusyhtiönvaihto, sitten rahoitusyhtiönvaihto, sitten vielä omaksi lunastaminen ja lopuksi vaimon nimiin siirtäminen. Sitten uus omistaja tekee saman rumban ja seuraava, ehkä vielä tilataan hävinneen tilalle parikertaa uusi, niin heti epäillään että auto on jonkinlainen kiertopalkinto ja varmaankin jo romutuskunnossa.
Kyllä ajoneuvokaupankäynnissä tärkeintä on kunnon koeajo ja tarkastaa kunto vaikka ammattilaisen avustamana jos itse ei osaa.

Korjasin viestiä kun jäi tuo ajatus kesken. Nythän tuo ilmoitus on niinkuin pitäisikin olla. Miksi sitten alunperin "unohtui"...
nixweiss.gif

En kohdista tätä viestiä mitenkään ketjun alussa mainittuun VFR:ään.

Yleisesti tästä kuitenkin tulee mieleen avk:lta pyöriä ostavat "Repat" ja "Ranet", jotka korjailevat omissa talleissaan pyöriä ja myyvät niitä sitten pois pienen voiton toivossa. Olen nähnyt useamman pyörän, jotka on niputettu kyseenalaisin keinoin kasaan. Varaosia ei ole viitsitty kustannussyistä hankkia. Katteita ja etu- sekä takahäkkejä on parsittu kasaan ihan miten sattuu. Kieroja vanteita on moukaroitu suoraksi. Etuhaarukoita on väännetty prässillä "suoraksi".

Itsekin olen kyllä miettinyt pyörän ostamista avk:lta, etenkin jos sopiva osuu kohdalle. Ducatin varaosia kun on nurkissa riittävästi. Minusta korjaus pitäisi hoitaa siten, että pyörä vastaa teknisesti täysin ehjää ja kolaroimatonta. Kaikki eivät sitä aina tee niin. Visuaaliset virheet tietysti voidaan hyväksyä.

Jos korjattua yritetään myydä kolaroimattomana, se täyttää minusta jonkinasteisen lievän petoksen tunnusmerkit. Siinähän yritetään saada parempi hinta tuotteesta ilmoittamalla väärää tietoa. Kolarikorjatun hinta on aina pienempi kuin kolaroimattoman, vaikka korjaus olisi tehty uusilla osilla ja miten hyvin.

Esimerkkinä vaikka Partasen Janin korjaama R6R, siitä oli juttua hänen webbisivuillaan. Pyörä vaikutti minusta siististi korjatulta ja hintapyyntö oli markkinahintoja edullisempi.

Back