• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varo tapaturmaa huoltaessasi pyörää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lippa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ääni Pro-Oilerille.  
062802jumpie_prv.gif
Ääni kardaanille!  
062802jumpie_prv.gif

Varovasti kurkin kuvia toisella silmällä ja aivan kamalan näköistä jälkeä! Tuosta ketjujen putsaamisesta en ymmärrä koska naisen logiikalla rasvatut ketjut sinkoaa skeidan aika voimalla jorpakkoon. Mitä niitä pinnasta sivelemään?

Varoitus! Kuvat saattavat olla järkyttäviä!
Noita kuvia kattomalla voi päätellä sopisiko lekurin ammattiin vai ei... (itsellä ei tehny pahaa).
No ei ihan, kun käy katsomassa ruumiinavauksen livenä (en ole käynnyt) niin siitä voi jotain mittaria jo vetää...  ja itse topikkiin ei voi kyl muuta sanoa kun mikä on jo yllä todettu, järjen käyttö sallittu...

Edit. siksi vaan tuo vertaus että, taitaa kuulua jo lekuriopiskelujen ensimmäisen lukukauden rutiineihin..
Ja ihan hyvä, että kuuluu. Helpointa vaihtaa alaa ekana opiskeluvuonna.

Itse aiheeseen: Itse tuli kokeiltua tuo joskus 13-vuotiaana kun vaihdoin ensimmäistä kertaa ketjut ja rattaat Suzuki PV:seen. Vanhat ketjut pitivät hirveetä rutinaa pyöritellessä ja pitihin sitä uusia ketjuja kokeilla pyöräyttää kun mittavasta vaihtourakasta oli ihan omin käsin selvitty. Ketjun yläjuoksulta eteenpäin vetämällä pyöräytin ja tietenkin sormi eturattaan ja ketjun välissä. Teki aika häijyä pyöräyttää ketjua takaisinpäin, että sai sormen pois välistä.

Eiköhän populaatio kaipaa selviytyäkseen myöskin rohkeita lajin edustajia, ei pelkästään alati vain varman päälle pelaajia. Näin siis pelkän biologian kantilta asetelmaa silmäillessä... Nämä rohkelikot pitää vain pitää ennättää saada lisääntymään ennen hengen poistumista kehosta.

-hh-
Ns.Vetimiehiä,vai.
siis vetomiehiä.
Aivan. Mutta myös turvaliivipelastusrengasmatkamotoristeja tarvitaan, jotta vastakkaiset ominaisuudet pitemmän päälle tasoittuvat populaatiossa. Antaa vaan kaikkien kukkien ja risujen kukkia...

-hh-

Hinnkkaan edelleen ketjut puhtaaksi koneen voimalla käsillä öljy/kuivarättiä kettinkeihin painaen... Vasenta kättä ei kantsi käyttää, kun tarvii kaikkia sormia kitaran kaulaan, oikeessa pärää vähemmälläkin...

-hh-

*disclaimer*

#Tätä ei ole syytä yrittää kotioloissa. Kirjoittaja ei vastaa kirjoituksen lukijalle aiheuttamista henkisistä tahi fyysisistä vammoista.#

Noita kuvia kattomalla voi päätellä sopisiko lekurin ammattiin vai ei... (itsellä ei tehny pahaa).
No ei ihan, kun käy katsomassa ruumiinavauksen livenä (en ole käynnyt) niin siitä voi jotain mittaria jo vetää...  ja itse topikkiin ei voi kyl muuta sanoa kun mikä on jo yllä todettu, järjen käyttö sallittu...

Edit. siksi vaan tuo vertaus että, taitaa kuulua jo lekuriopiskelujen ensimmäisen lukukauden rutiineihin..

Itse aiheeseen: Itse tuli kokeiltua tuo joskus 13-vuotiaana kun vaihdoin ensimmäistä kertaa ketjut ja rattaat Suzuki PV:seen. Vanhat ketjut pitivät hirveetä rutinaa pyöritellessä ja pitihin sitä uusia ketjuja kokeilla pyöräyttää kun mittavasta vaihtourakasta oli ihan omin käsin selvitty. Ketjun yläjuoksulta eteenpäin vetämällä pyöräytin ja tietenkin sormi eturattaan ja ketjun välissä. Teki aika häijyä pyöräyttää ketjua takaisinpäin, että sai sormen pois välistä.
Joskus polvenkorkuisena jätin nimettömän ja keskisormen Jopon takarattaan ja ketjun väliin. Jopohan tunnetusti on jalkajarrullinen joten vaihtoehdot olivat jättää sormet toiselle puolelle ratasta pysyvästi tai pyöräyttää täysi kierros ympäri. Kyllä siinä pieni mies aikansa itki kun isä rullasi kierroksen polkimia.

Ite kerran 15-16 kesäsenä putsailin mopon vauhtipyörää  vehkeen käydessä viilalla semmosella salmiakin mallisella  
withstupid.gif
ja tökkäshän se viila johonkin ...kele ja kun ei siinä ollu sitä kahvaa niin meni se piikki juuriaanmyöten ranteen sisään, ei mitään ku ite repäsin sen pois verta tuli ku härän kurkusta.En käyny sitte ees lääkärisä vaan pirusti idealsidettä  
033102beer_1_prv.gif
meinas kyllä taju lähtä...

Joskus polvenkorkuisena jätin nimettömän ja keskisormen Jopon takarattaan ja ketjun väliin. Jopohan tunnetusti on jalkajarrullinen joten vaihtoehdot olivat jättää sormet toiselle puolelle ratasta pysyvästi tai pyöräyttää täysi kierros ympäri. Kyllä siinä pieni mies aikansa itki kun isä rullasi kierroksen polkimia.
Öh, näin äkkiseltään tulis mieleen vielä kolmas vaihtoehto. Kyllähän jalkajarrullisissaki ketjut pyörii taaksepäin ku pyörittää polkimien sijaan takarenkaasta...?

Oli miten oli. Kun huolletaan hieman isompia esineitä, niin aina on pieni riski vaurioihin, jos sormen tunkee väärään aikaan väärään paikkaan. Eihän tää nyt mitään rakettitiedettä ole ja normaalilla arkijärjellä ja huolellisuudella mopon huolto ja ylläpito kait on hyvin turvallista puuhaa. Perussääntö on, että, jos joku pyörii, niin sen lähelle ei kannata mennä sormineen tai työkaluineen.

Back