• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varkausyritys, SV1000S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Autotalli omilla seinillä. Siinä se ratkaisu, jolla suurin osa varkauksista ja ilkivallasta estetään.

Jykevätekoinen, kunnolla suojatulla lukkopesällä, ja kunnollisilla avaimilla varustettu levylukko, jossa on kirkas huomioväri, ja joka sijoitetaan tarkoituksella siten, että se näkyy selvästi heti, kun tullaan pyörän viereen, on mielestäni tehokkaampi varkaudenesto kuin yksikään hälytin.
Eihän varkaus ole mikään ongelma... Sitä varten on vakuutukset. Ongelma on se, että ei oo mopoa millä ajella kun joku on sorkkinut sitä jollain ruuvimeisselillä, tms. Siihen nimenomaan hälytin on ainut parannus. Lukot ja sellaiset tietää aina sitä, että jotain on paskana ja ajot on taas ajettu.
No, edelleen olen sitä mieltä että hyvä mekaaninen lukko estää varkauksia tehokkaammin, ja siinä on myös hälytintä vähemmän miinuspuolia. Hälyttimen ajonesto on kylläkin ihan kiva plussa, mutta hälytyssireenin voimaan en usko. Riippuu toki vähän paikasta. Jossain isossa parkkihallissa saa varmaan parkua yöllä yksinään, eikä moni korvaansa lotkauta.

Ja jos rajataan pakettiauton kyytiin nostaminen pois (sille kun ei oikein mahda mitään, jos ei ole sitä omaa autotallia, tai säilytyspaikkaa pysty muuten valitsemaan ovelasti) niin kyllä se suurin ´grande catastrofo´ on edelleen se, että voro onnistuu saamaan pyörän ajoon. Silloin vaurioiden määrä ja korjausten kestoaika yleensä lähtee kasvamaan eksponentiaalisesti. Ei se toki ole mukavaa, jos on virtalukot ja muuta rikki, mutta ne on kuitenkin aika pientä verrattuna siihen, jos koko peli nypätään ajosta jonnekin ojanpohjalle.

Mutta kuten sanottu, ihan saa itse valita, käyttääkö noista keinoista kaikkia, vain osaa niistä, vaiko kenties ei mitään.

Itse olen tässä alkanut suunnittelemaan hälyttimen asennusta, en sellaista joka alkaa huutaa vaan soittaa kännykkään kaikessa hiljaisuudessa
kaboom.gif

Kaksisuuntainen hälytin ja jätät sireenin kytkemättä.
Antaa hiljaisen hälytyksen kaukosäätimeen.

Ehdit hyvin itse paikalle ja näät kuka siellä oikein leikkii.

Mitähän sanois isännöitsijä jos tilais 20' merikontin omaan parkkiruutuunsa. Eristettynä niin säilyis pyörä siellä talvenkin mukavasti pienen lämmittimen voimalla.

Jykevätekoinen, kunnolla suojatulla lukkopesällä, ja kunnollisilla avaimilla varustettu levylukko, jossa on kirkas huomioväri, ja joka sijoitetaan tarkoituksella siten, että se näkyy selvästi heti, kun tullaan pyörän viereen, on mielestäni tehokkaampi varkaudenesto kuin yksikään hälytin.
Eihän varkaus ole mikään ongelma... Sitä varten on vakuutukset. Ongelma on se, että ei oo mopoa millä ajella kun joku on sorkkinut sitä jollain ruuvimeisselillä, tms. Siihen nimenomaan hälytin on ainut parannus. Lukot ja sellaiset tietää aina sitä, että jotain on paskana ja ajot on taas ajettu.
No, edelleen olen sitä mieltä että hyvä mekaaninen lukko estää varkauksia tehokkaammin, ja siinä on myös hälytintä vähemmän miinuspuolia. Hälyttimen ajonesto on kylläkin ihan kiva plussa, mutta hälytyssireenin voimaan en usko. Riippuu toki vähän paikasta. Jossain isossa parkkihallissa saa varmaan parkua yöllä yksinään, eikä moni korvaansa lotkauta.
No se varkaus ei olekaa se ongelma, jos on vakuutukset kunnossa, älä nyt jää tohon ajatukseen, että pissa kyllä kuivuu kun se on jo lorahtanut.

Jos pyörä halutaan varastaa, niin se lähtee kyllä oli lukkoa tai ei. Pyörän varastamisen estäminen on turhaa, jos haluaa myös ajaa sillä pyörällä. Järkevintä on yrittää estää se pyörään koskeminen. Ja sit kon on oikea neropatti, niin laittaa sen jarrulevylukon tms. lisäksi niinko just esimerkiks mää oon tehny.
talktohand.gif

Mutta jos peruspiripää pystyy värkkäilemään pyörän vieressä kun hälyt huutaa, niin aika maestro on. Tavallista välkympi piripää voi tajuta ottaa kuulosuojaimet mukaan – ja jos oikein tosi välkky on, niin voi tajuta että ilman kuuloaistia on kertaluokkaa riskialttiimpaa ronkkia yön "hiljaisuudessa" mopoa varkaustarkoituksessa. Jossain betonihallissa se meteli on aika infernaalinen.

Joo, sitten voi mennä kattomaan ja sanoa että "älä viitti ottaa, joooko..." ja kattoa koiranpentuilmeellä simmuihin.

Tietty jos haluaa maksaa korvauksia rosmolle x määrän rahaa, niin voi käyttää väkivaltaa, mutta se nyt on typerää. Ei noi kaverit turpaanvedolla lopu.

Joo, sitten voi mennä kattomaan ja sanoa että "älä viitti ottaa, joooko..." ja kattoa koiranpentuilmeellä simmuihin.

Tietty jos haluaa maksaa korvauksia rosmolle x määrän rahaa, niin voi käyttää väkivaltaa, mutta se nyt on typerää. Ei noi kaverit turpaanvedolla lopu.
No mitä sillä hälyttimellä sitten yleensä tekee?

Kuka tässä ny mitään tommosesta puhui? Älä oo noin väkivaltanen
smile_org.gif

#nips#Jossain betonihallissa se meteli on aika infernaalinen.#nips#
Mitä luulet tapahtuvan jos hälytin huutaa ja paikalle ei mene pyörän omistaja?

Meinaat että kaikki sivulliset jotka hälärin kuulee lähtee äkkiä puolustamaan muiden omaisuutta?
Luuletko, että varasta ei kiinnosta poistua ikäänkuin huomioin keskipisteestä?
Ei välttämättä koska normi kadunmiestä ei välttämättä kiinnosta jos jonkun muun häläri huutaa niin voi sen asian niinkin ajatella että touhuaa rauhassa ja nippaa ajan kanssa sireenin johdot poikki.

smile_org.gif
Sen tarkoitus on saada rosvo poistumaan paikalta. Vai onko nykyään rosvot semmosia että ne tykkää rosvoilla mahdollisimman huomiotaherättävästi?

Kai tää ny on niinko selvä?
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

smile_org.gif
Sen tarkoitus on saada rosvo poistumaan paikalta. Vai onko nykyään rosvot semmosia että ne tykkää rosvoilla mahdollisimman huomiotaherättävästi?

Kai tää ny on niinko selvä?  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Sovitaan että sä oot oikeassa
biggrin.gif

Ei ne kaikki asiat oo aina niin mustavalkosia

Kandee hankkia ainakin VAT-hyväksytty levylukko. Jos siitä ei muuta hyötyä ole niin ainakin vakuutuksen omavastuu on ainakin mulla sen nolla euroa jos tulee ilkivaltaa tai varkaus. Ja kyllä se ulina on sen verran rasittavaa että varkaana varmaan etsisin toisen vekottimen. Mulla lukko on nyt edessä mutta ajattelin laittaa myös takakiekkoon lukon - siinä on sitten varmaalla kantaminen jos tahtoo pyörän viedä. No, viehän sen jos on reipas kaveri mukana kantamassa pakun nostolavalle mutta tekee homman sen verran hankalaksi että en usko että ihan jokainen varas sitä yrittää - varsinkin jos se huutaa.

Mulle on sanottu että mun Ninja olisi todennäköisesti viety jos siinä ei olisi ollut ohjauslukko päällä. Sen sijaan veivät vain sen jarruvivut rempsuineen. Ohjauslukko kuitenkin estää sen "helpon" työntämisen pakun sisään kun pitää mennä joko ympyrää tai sitten nostaa etupää ylös.

Sovitaan että sä oot oikeassa  
biggrin.gif

Ei ne kaikki asiat oo aina niin mustavalkosia
No Ni!
biggrin.gif
biggrin.gif

Mut jos nyt itteäni ajattelisin että olisin varkauspuuhissa, niin en varmasti jäis huutavan hälyttimen kanssa viettämään aikaa.

Mulla oli kerran yhdellä isolla tyhjällä parkkipaikalla mopo ja ajotakki yms. mustekalaverkolla kiinni pyörässä. Lähistöllä maleksi muutama joutilaan näköinen nuorisonuori. Varmaan ihan kunnon porukkaa. Ketään muuta ei ollu näköpiirissä siihen aikaan. Kun tulin takas, muutama mustekalaverkon lenkki oli irti.

#nips#Jossain betonihallissa se meteli on aika infernaalinen.#nips#
Mitä luulet tapahtuvan jos hälytin huutaa ja paikalle ei mene pyörän omistaja?

Meinaat että kaikki sivulliset jotka hälärin kuulee lähtee äkkiä puolustamaan muiden omaisuutta?
Luuletko, että varasta ei kiinnosta poistua ikäänkuin huomioin keskipisteestä?
Ei välttämättä koska normi kadunmiestä ei välttämättä kiinnosta jos jonkun muun häläri huutaa niin voi sen asian niinkin ajatella että touhuaa rauhassa ja nippaa ajan kanssa sireenin johdot poikki.
Teilta puuttuu anarkistien peraankuuluttama yhteinen vastuu toisten omaisuudesta. Toista se on taalla meilla.

Itselläni hälytin on saanut aikaan jakausen paksuun puskaan pyörän takana. Kohta siinä on polku, kun häläri on hälyttänyt keskimäärin 2 kertaa viikkossa kesän ajan. Itse en pääse nopeasti paikalle, koska parkkipaikka on hieman etäämmällä, mutta viereisestä talosta ei vissiin kaivata yleisöä ikkunoihin. Hälyn hiljaisena pitämistä en suosittele. Kerran kokeilin, pyörästä murjottiin lukko, mutta käyntiin ei saatu, työkalut sen sijaan vietiin. Kapulan piipitystä en unissani kuullut, koska se oli unohtunut rotsin taskuun.

Back