• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varastettu vfr (Itä-Helsinki 4.4.08 yöllä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä vieressä Mellunmäessä oli sama poppoo ilmeisesti liikkeellä. Pyörän päältä oli peite heitetty maahan ja koitettu vääntää lukitusta auki. Nyt siis ajellaan väännetyllä stongalla.
"Hyvillä mielin" alkaa ajokausi, mopotin oli viime yön ekaa kertaa uudessa kodissa. Nyt köytin sen sähkötolppaan Abuksen lukolla. Sellainen hälyttävä vempain penkin alle voisi olla ostoslistalla.

Mieki asun Mellarissa mutta VFR on saanu olla jo kaks kesää ihan rauhassa pihalla, kaupungin asunnon parkkiksella. _Aina_ on peitto päällä mutta mitään extralukituksia tai hälyä ei mulla ole. Mielessä on kyllä ollut, etenkin silloin, kun naapurin pojan moposkootteri oli raahattu viime keväänä pihasta läheiseen alikulkuun ja poltettu. Oli poikarukka unohtanu kiinnittää mopon kaiteeseen. Mutta se oli luultavimmin joidenkin kateellisten ikätovereiden tekosia.

Kyllä pistää vihaksi. Viimeyönä joku kävi räpeltämässä pyörääni, Itä-Helsingissä yllättäen, Kivikossa. Harmittavasti häly sattu olemaan äänettömälllä hälytyksellä ja kauko-ohjain takin taskussa. Virtalukkoa kokeiltu, mut yritykseksi jäi, on kettingit takahaarukan ympärillä. Voro vei sitten työkalut penkin alta.
veryangry.gif

Ei ole mitään kuulunut moposta
sad_orig.gif

Öljytkin kerkesin siihen vaihtaa
mad.gif

Muutenkin oli loisto peli vaikka olikin jo aika iäkäs.

Ei se kelvannut koskaan Puolassa/Balttiassa reissatessa kenellekkään ja nyt joku piripää kääntää sen stadis.

Toivottavasti kaikki lähialueella asuvat osaavat nyt vahtia "rakastaan" vastaisuuden varalta.

ikävää kuulla tällasia
sad_orig.gif

ite oon jotenki nukkunu yöni kun on levyjarrulukko takiksessa aina! mutta kai senkin saa murrettua tai tosiaan koko paskan nostettua johonki pakuun jos oikeesti haluaa!

toivottavasti saat moposi takasin ja vielä kuosissa!
sad_orig.gif

ite varmaan tappaisin jos näkisin jonku mun mopon kimpussa nyhräämässä
veryangry.gif

Tuli itelle kyllä ihan kauhea myötä vitutus...
kaboom.gif
Vituttaa tässä suomessa se, että vaikka kyseiset jannut saataisiin kiinni on tuomio ihan liian pieni verrattuna vahinkoon, ja rahojahan kyseisiltä tekijöiltä ei ikinä saada, koska tämän hyvinvointi/holhous valtion pitää taata myös rikollisille hyvät olot.
veryangry.gif
veryangry.gif

Hitto että voi tollaset keittää. Ei saat*na. Ei niinku vois yhtään enempää vit*ttaa tuo varastelu. Mitä kaikkee "turva-sälää" suosittelettte pyörään laittaan?
Ketjua, levyjarrulukkoa.. mitä muuta?  
nixweiss.gif
Levyjarrulukko ehkä kätevin. Voi laittaa vaikka molemppin päihin lukot, niin vaikeutuu pyörän liikuttelu kummasti!
idea3.gif

Tosin omassa on toistaiseksi riittänyt ihan yksikin...

Tosta lukituksesta... Evakuoin käyttöön töistä tollasen nostovaijerin. Tuli yks tylsä työpäivä sitä testattua ja ei pulttisaksilla ole ainakaan mitään saumaa sitä leikata kun vaijeri vaan lytistyy leukojen väliin muttei katkea millään.. Lisäksi toi vaijerin pätkä on mukavan kokoinen (1m/12mm) ja kevytkin niin sen saa hyvin penkin alle, matkalle mukaan jos on tarvis.  
biggrin.gif

Nyt on tietysti pyörä viety yön aikana kun täällä hehkutan...

OT: Kotivakuutus

Onko tuo rotikka? Aika hyvässä lihassa näyttää olevan...
Juuh. Rotikka se on... Saa raukka turhan usein vihaisia katseita viimeaikaisten uutisointien vuoksi.

Taitaa olla rotikat vähän samanlaisia kuin motoristit:

Niitä leimaa julmetun jyrkkä ja kriittinen ennakkoasenne valtaväestön keskuudessa johtuen vain ja ainoastaan pienen joukon aikaansaannoksista...  
nixweiss.gif

Onko tuo rotikka? Aika hyvässä lihassa näyttää olevan...
Juuh. Rotikka se on... Saa raukka turhan usein vihaisia katseita viimeaikaisten uutisointien vuoksi.

Taitaa olla rotikat vähän samanlaisia kuin motoristit:

Niitä leimaa julmetun jyrkkä ja kriittinen ennakkoasenne valtaväestön keskuudessa johtuen vain ja ainoastaan pienen joukon aikaansaannoksista...  
nixweiss.gif
Samaa mieltä olen....Rotikoita kotona lapsuudesta lähtien,aivan ihania ja upeita koiruuksia tosin tällä hetkellä vain lattiamoppi(cairn)

Hitto että voi tollaset keittää. Ei saat*na. Ei niinku vois yhtään enempää vit*ttaa tuo varastelu. Mitä kaikkee "turva-sälää" suosittelettte pyörään laittaan?
Ketjua, levyjarrulukkoa.. mitä muuta?
nixweiss.gif
Levyjarrulukko ehkä kätevin. Voi laittaa vaikka molemppin päihin lukot, niin vaikeutuu pyörän liikuttelu kummasti!
idea3.gif

Tosin omassa on toistaiseksi riittänyt ihan yksikin...
Ja HÄLYTTIMELLÄ varustettu! Muuten unohtuu, kun se dalmatia jyrää.....
baaa.gif

Mieki asun Mellarissa mutta VFR on saanu olla jo kaks kesää ihan rauhassa pihalla, kaupungin asunnon parkkiksella. _Aina_ on peitto päällä mutta mitään extralukituksia tai hälyä ei mulla ole. Mielessä on kyllä ollut, etenkin silloin, kun naapurin pojan moposkootteri oli raahattu viime keväänä pihasta läheiseen alikulkuun ja poltettu. Oli poikarukka unohtanu kiinnittää mopon kaiteeseen. Mutta se oli luultavimmin joidenkin kateellisten ikätovereiden tekosia.
Jaha Mellarissa on VFR ilman lukituksia peiton alla siinä parkkiksella. Täytynee tehdä pakettiautokeikka tuonne siis.

..Eli ei ihan kaikkee kannata täälläkään kertoa..
wink.gif

Mopo löytyi vihjeen perusteella
062802jumpie_prv.gif
Kiitoksia ilmoittajalle, jos lukee palstaa.
Nyt alkaa sitten korjaus toimenpiteet kuntoon saamiseksi
sad_orig.gif

Tosta lukituksesta... Evakuoin käyttöön töistä tollasen nostovaijerin. Tuli yks tylsä työpäivä sitä testattua ja ei pulttisaksilla ole ainakaan mitään saumaa sitä leikata kun vaijeri vaan lytistyy leukojen väliin muttei katkea millään.. Lisäksi toi vaijerin pätkä on mukavan kokoinen (1m/12mm) ja kevytkin niin sen saa hyvin penkin alle, matkalle mukaan jos on tarvis.
biggrin.gif

Itsekkin olen miettinyt, että tuollaista vaijeria voisi käyttää pyörän yhteydessä. Ohuempi samanlainen voisi vaikka olla kypärälukkona.

Mutta, onhan se vaijeri kestävää, mutta mites ne päädyt? Jonkinlainen silmukkahan pitää tehdä sinne päätyyn, että sen voi mitenkää pujottaa lukkoon kiinni.

Veneessämme on käytetty vaijeria ketjun sijasta jo pitkään, mutta minua arveluttaa sen silmukan lukitus. Siinä kun vain puristettiin soikion muotoinen alumiiniholkki vaijeriin kiinni. Luulisi alumiinin olevan melkoinen akilleen kantapää näissä hommissa.

Eli miten viltsu olet hoitanut tuon silmukan tekemisen vaijeriin?

biggrin.gif

Itsekkin olen miettinyt, että tuollaista vaijeria voisi käyttää pyörän yhteydessä. Ohuempi samanlainen voisi vaikka olla kypärälukkona.

Mutta, onhan se vaijeri kestävää, mutta mites ne päädyt? Jonkinlainen silmukkahan pitää tehdä sinne päätyyn, että sen voi mitenkää pujottaa lukkoon kiinni.

Veneessämme on käytetty vaijeria ketjun sijasta jo pitkään, mutta minua arveluttaa sen silmukan lukitus. Siinä kun vain puristettiin soikion muotoinen alumiiniholkki vaijeriin kiinni. Luulisi alumiinin olevan melkoinen akilleen kantapää näissä hommissa.

Eli miten viltsu olet hoitanut tuon silmukan tekemisen vaijeriin?
Tossa mun vaijerissa on tosiaan molemmissa päissä nää sinetit (jos en ihan väärin oo kattonu niin lyijy-sinetit). En uskalla tapaukseesi ottaa sen enempää kantaa mutta kun tässä meikäläisen narussa on kyse nostovaijerista niin nuo sinetit on stanssattu kestämään sen minkä itse vaijerikin, eli suht paljon...

Väittäisin että jopa alumiinisinettikin kestää aika hitosti vetoa. Ja sen auki nävertäminen on niin tuskaista puuhaa että mielummin sitten vaikka sivareilla jokainen vaijerin säije poikki kuin sinettiä rouhimaan.  
nixweiss.gif

Tarvii kyllä hommatta omaan pyörään kaikki mahdolliset turva-hommelit.
Näin aluksi ajattelin hommata tuon jarrulevy-lukon, osaisiko joku suositella sellaista. Niitä kun on hälyytyksellä ja ilmankin.

Back