• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

*Varastettu* musta Suzuki Bandit 1200S Oulusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ankka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ankka sanoi:
Tommosen hälyttävän vois kyllä ostaa. Opettavaisia tapahtumia nämä varkaudet...

Muista. Vuosikymmenen vaihteessa hankin Xenan hälyttävän lukon, ja olisiko toisena vuonna ollut, kun ihmettelin pihalta kuuluvaa kovaäänistä linnunlaulua. Itsekseenhän se lukko siellä piipitti. Ketään ei toki kiinnostanut koko kerrostalossa tämä viiden minuutin piipitys, luulen että monena päivänä toistuvana se olisi saattanut jo herättää tunteitakin.

Tarinan opetus: Joskus nämä puuppaavat itsekseen tuottaen harmaita hiuksia, ja toisaalta vaikka piippaisivat tarkoituksella, niin lähimmäinen ei aiheesta juurikaan innostu. Ovathan nuo silti hyödyllisiä ainakin pelotteena, tai jos itse on kuuloetäisyydellä.

Eroz sanoi:
Muista. Vuosikymmenen vaihteessa hankin Xenan hälyttävän lukon, ja olisiko toisena vuonna ollut, kun ihmettelin pihalta kuuluvaa kovaäänistä linnunlaulua. Itsekseenhän se lukko siellä piipitti. Ketään ei toki kiinnostanut koko kerrostalossa tämä viiden minuutin piipitys, luulen että monena päivänä toistuvana se olisi saattanut jo herättää tunteitakin.

Tarinan opetus: Joskus nämä puuppaavat itsekseen tuottaen harmaita hiuksia, ja toisaalta vaikka piippaisivat tarkoituksella, niin lähimmäinen ei aiheesta juurikaan innostu. Ovathan nuo silti hyödyllisiä ainakin pelotteena, tai jos itse on kuuloetäisyydellä.

Pitäisi olla niin kovaääninen hälytin että varkaalta tulee verta korvista :-)
Ammattilaisiaa vastaan ei oikein ole mitään, osaavat kaikki kikat ja vehkeet on sen mukaan, pyörä nousee autoon muutaman kaverin voimin ja sieltä ei hälyttimet kuulu.
Piripää taasen murtaa virtaluklon ja yrittää lähteä ajamaan jollei tajua katsoa muita lukkoja aineissa ollessan. Iso vahinko noista kummastakin tulee. Lukittava talli ja riistakamera ( tai pelkkä kameravalvontakyltti) niin suurin osa osaa välttää paikkaa. Virkavaltaa ei kiinnosta nuo varkaudet kun varkaasta tulee vain kuluja ( sakkoja ne ei maksa, vankilaan laitettuna niistä on vain kuluja). Kunnon perheenisä on helpompi kohde sakottaa, siltä saa rahat aina kun tolppa välähtää kseaisenä aamuyönä ilman muuta liikennettä.

Entäs jos laittas ihan vaan kaksi lukkoa ohjauslukon lisäksi.
Levyjarrulukko eturenkaaseen ja vaikka riippulukko takarattaaseen.
Hidastaa kummasti harrastelijaa, mutta ei tietenkään estä tilaustyötä.

J@ck sanoi:
katso liitettä 14883

Mulla on pari tuollaista 10 mm paksua pitempisankaista. Joskus laittanut niin etulevyyn kuin takarattaaseenkin. Nuo saa murrettua käytännössä vain rälläkällä. Hyvää sekin, että saa sarjoitettua vaikka kotiavaimelle.

Tästä jo puoliksi innostuin, mutta saako näitä sarjoitettuna muuta kuin Classic pesälle. Löytyyköhän Sentoa, sen joku patentti ainakin on vielä voimassa ettei avainta saa teetätettyä kuin kortilla. Execin avaimen sai ekan kerran pari vuotta sitten.

Oletan siis että tuossa on abloy:n lukko kuvassa.

Abloyn uudempia riippulukkoja saa sarjoitettua kaikille Abloyn avain tyypeille, myös Sentolle

Näyttää lukoilla olevan eri luokituslaitos, mä jotenkin epäilen että toinen on A-luokan lukko ja toinen B-luokan lukko

Back