• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varastettu: mattamusta BMW system 4 kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tapolo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Harvinainen kypärä on kaverin pojalta varastettu mopon päältä, alkujaan punainen, jälkikäteen mattamustaksi maalattu. Punainen väri näkyy yhä jos ajaa leukasuoja auki. Visiiri on originaali tumma.

Vinkit osoitteesen Antti/0405467019

Ikävää ja osanottoni. Kelleen ei pitäisi kuitenkaan olla ylläri, että kypäriä varastetaan. Oppia ikä kaikki.

Perseestä tällainen varastelu, kuka kehtaa edes käytettyä kypärää käyttää.
kaboom.gif

Mutta jos kypärän jättää peiliin, ottaa aina tietoisen riskin. Kypärän varastamiseen menee noin kaksi sekuntia ja toisaalta huolimaton ohikulkija saattaa vahingossa vaikka tönäistä potan maahan.

Miksi kukaan ei ole kehitellyt tankoon pysyvästi kiinnitettävää vaijerilukkoa kypärää varten? Pysäköidessä kypärä tankoon, vaijerin veto (se olisi tietysti rullamallinen, joka kelautuisi automaattisesti takaisin sisään) leukaosan ympäri ja menoksi.

Eihän tuollainenkaan mitenkään pomminvarma olisi kun se katkeaisi hetkessä sivuleikkureilla, mutta yleensä kypärät viedään hetken päähänpistosta ja tuskinpa jokaisella aloittelevalla liimanhaistajalla on aina työkalupakkia mukanaan.

^ Jep.

Minä lukitsen kypäräni vaijerilukolla tankoon pyörältä poistuessani, jos en raahaa kypärää mukaani. Kannattaisin lämpimästi tollaista kokoonkertyvää paikalleasennettua keksintöä. Hyvä idis.

Nimimerkillä 'missä-sattuviitanassa-se vaijeri-nyt-mutkailee-taasen'

^ Jep.

Minä lukitsen kypäräni vaijerilukolla tankoon pyörältä poistuessani, jos en raahaa kypärää mukaani. Kannattaisin lämpimästi tollaista kokoonkertyvää paikalleasennettua keksintöä. Hyvä idis.

Nimimerkillä 'missä-sattuviitanassa-se vaijeri-nyt-mutkailee-taasen'
Juu. Heppoinen vaijerilukko on pitänyt ainakin mun kypärän tallessa. Vaan se vaijerilukon pysyminen tallessa ja mukana onkin sitten toinen juttu. Insinöörit mars hommiin kehittelemään kiinteätä vaijerilukkoa!
biggrin.gif

Juu. Heppoinen vaijerilukko on pitänyt ainakin mun kypärän tallessa. Vaan se vaijerilukon pysyminen tallessa ja mukana onkin sitten toinen juttu. Insinöörit mars hommiin kehittelemään kiinteätä vaijerilukkoa!  
biggrin.gif
Vaijerilukkoa kehiin juu!

Nykyään tulee joko kannettua pottaa mukana tai sitten kiinnitettyä se takaistuimen alla oleviin kypäräpidikkeisiin, joka tosin ei ole mikään helppo homma mm. kypärän hihnan lyhyyden ja p***amaisessa paikassa olevan istuimen lukitussysteemin takia (=jää just kivasti sinne kypärän alle...).

Yksi vaihtoehto Biltemasta

27_843iso.jpg

YHDISTELMÄLUKKO

Kolmilukuinen yhdistelmälukko, jossa 1 m muovitettua teräsvaijeria (paksuus 2 mm).
Voidaan käyttää esim. suksien lukitsemiseen.

Tuotenro
27843 4,90 €

Back