Tuntuu olevan varsin ajankohtainen juttu ainakin pk-seudulla, mahtaakohan olla oikein jokin liiga nyt hommissa.
Saapuessani muutama päivä sitten kävellen töistä, oli kadunvarressa (jossa omakin pyörä seisoo) joku epäilyttävän näköinen hiippari tutkimassa pyöriä. Sen verran tarkkaan katseli minun pyöräni ja muutaman muun, että en ihan satunnaisesta ihailijasta uskonut olevan kyse. Jäin seuraamaan sivummalta ajatuksena että käyn jututtamassa sitten jos meinaa mennä päälle istumaan, mutta tyyppi jatkoi sitten matkaansa poispäin (seuraavien pyörien luo...)
Tuli mieleen, että mahtoiko olla jonkinlaisissa tiedusteluhommissa sopivia kohteita etsimässä... No, turha kai kuitenkaan "epäilyttävän näköisistä" tyypeistä on minnekään ilmoitella (paitsi tietysti nettifoorumille) kun eihän se pyörien katselu vielä rikos ole.
Omassa pyörässä on ajonesto vakiona, joten mikään satunnainen liimanhaistelija sitä ei liikkeelle saa. Hälytintä harkitsin lisäksi, mutta tosiaan ammattilaisia ei sekään pysäytä ja jos ei sitä itse satu olemaan kuulemassa niin ketään ei sen soiminen kiinnosta. Jarrulevylukko taas ei tuo kovin paljoa lisäarvoa ajoneston kanssa, varsinkaan jos sen unohtaa ja kaataa pyörän itse sen takia. Jos ajonesto ei riitä, niin seuraava porras olkoon sitten vakuutusyhtiö, vaikka kyllähän se syökin jos joutuu odottelemaan ilman pyörää tai pyörä ajokelvottomaksi tärveltynä...