• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Varastettu 28.5.2018, Suzuki GSX-R1000 -09, VT-160

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dande
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
yöLiitäjä sanoi:
On tää maailma... itsellä ei olisi tullut mieleenkään, että pyörän koeajo on noin suuri riski. Ja viranomaiset voimattomia/haluttomia ja vakuutusyhtiöt lipeävät heti pois kuviosta.

Maailma on ihan sama kuin ennenkin, mutta yksilöiden luottamus toisiinsa yhteiskunnassa on vähenemässä. Siirrymme yhä syvemmälle välinpitämättömyyden aikaan. Tällaisella kehityksellä on syynsä jota toiset kannattavat ja toiset eivät. Lopulta kukaan ei luota enää kehenkään, eikä virkavaltaa kiinnosta. Siirrymme lähemmäs globaalia moraalia pois synkästä impivaaralaisuudesta. Ongelma vain on, että vapaa aseenkanto-oikeus on yhä jostain syystä kielletty. Ilman sitä tämä meininki ei toimi Amerikassa, eikä se toimi meilläkään.

Kellään halpaa Smith&Wessonia? Kolmekasi on kompakti.

Aika pitkälle pääsee sillä, että ottaa valokuvan koeajajasta ja sen esittämästä kahdesta eri kortista (ajokortti ja vapaa-valintainen kortti, jossa on sama nimi).
Jos varmuuden haluaa, niin kuva koeajajasta ja ajokortista yhtä aikaa, niin että teksti näkyy.

Tässä toki tullaan siihen, että mites sen sos.tunnuksen kanssa?
Ei minua ainakaan huvittais luovuttaa kenellekkään valokuvaa miusta ja mius sos.tunnuksesta.

Taannoin pyörääni myydessä mieltä rauhoitti kummasti, kun koeajaja jätti riittävän arvokkaan auton pihaan koeajon ajaksi. Toki tuossakin voi sitten pelata halutessaan vielä enemmän varman päälle ja varmistaa, että auto on henkilön oma. Joka tapauksessa auto pihassa on kohtuu helppo "pantti" koeajon ajaksi.

Kerätkää sopiva porukka ja varjostakaa huomaamatta tekijää niin kauan, että pyörä löytyy, riittävästi kuvia ja operatiiviset hommat viranomaisille.

mek sanoi:
Kerätkää sopiva porukka ja varjostakaa huomaamatta tekijää niin kauan, että pyörä löytyy, riittävästi kuvia ja operatiiviset hommat viranomaisille.

Syytteet stalkkausesta, salakuvamisesta ja yksityisyyden häirinnästä...:grin:

Varmaan myyty jo eteen päin tai osiksi.

Huono homma, ettei poliisi puutu?
Menee vähitellen aika villiksi, jos oikeus on vain kansalaisten omalla vastuulla...

Spirit sanoi:
Varmaan myyty jo eteen päin tai osiksi.

Menee vähitellen aika villiksi, jos oikeus on vain kansalaisten omalla vastuulla...

Tähän on tultu. Hirveen tärkeetä on ettei kukaan aja vaikka 90 80 alueella. Muuten saa kyllä perseillä. Tässä hyvä vinkki halpaan mopoon.

Spirit sanoi:

Puuttuihan se, eli oli käynyt väitettyä tekijää jututtamassa. Kaveri sanonut, että mikä pyörä ja missä, ei ole kuullutkaan. Minkä se poliisikaan muuta mahtaa, kun ei saa kiduttaakaan, eikä todisteita ole kuin sana sanaa vastaan ja jotkut väärennetyt tai varastetut henkkarit. Selkeät varkaudet ovat selkeämpiä, kun saa sormenjälkiä, DNA:ta ja turvakameran kuvaa. Petos on vähän pehmeämpi rikos ja kai näpistykseen rinnastettava. Törkeää ei saa tekemälläkään millään vanhan motskarin hinnoilla.

Ajoneuvon vakuutus korvaa varastamisen, mutta ei petoksella koijaamista.

Ammattihuijari saa touhuta yllättävän rauhassa, jos ei jää ihan rysän päältä kiinni tai mene liian pitkälle. Ammattihuijarin suurin uhka on se, että joku epävirallinen perintätoimisto nahkaliiveissä käy kyselemässä. Ammattilaiset ovat todella paatuneita, eikä mikään tunnu missään. Ihan sama huijata omaa äitiä tai parasta kaveria. Näitäkin on.

B12 sanoi:
Ammattihuijari saa touhuta yllättävän rauhassa, jos ei jää ihan rysän päältä kiinni tai mene liian pitkälle.

Jos veroja pimittää, niin pallo jalassa alle aikayksikön. Sitä pelleilyä valtio ei siedä.

Tässäpäs idea: Mahdollisimman kattava verkosto pyöriä, joissa kamera kuvaamaan vastaan ajaneiden pyörien takapäätä ja rekkaria, siitä sitten reaaliaikainen rekkarin luku ja sitä verrataan laitteessa olevaan listaan... ja hälytys, kun on varastettu pyörä tullut vastaan. No, täytys tuo olla eteenkin päin. Eikös poliiseilla ole näitä rekkareita automaattisesti tunnistavia kameroita?

Zuba sanoi:
Tai sitten koeajon pantiksi myyntihinnan mukainen pino euroja.

Tätä olin just itsekin ehdottamassa, kerta on tullut ostamaan niin rahat pitäs olla mukana. Jos alkaa änkkäämään et ei pysty nostaan kerralla kun x määrän niin sanoo et tulee sit X kertaa Y päivän päästä takas...

Rekkamasa sanoi:
Tätä olin just itsekin ehdottamassa, kerta on tullut ostamaan niin rahat pitäs olla mukana. Jos alkaa änkkäämään et ei pysty nostaan kerralla kun x määrän niin sanoo et tulee sit X kertaa Y päivän päästä takas...

Toi on omasta lähikokemuksesta aika karmeeta paskaa, ei kukaan nosta esim 5k+ seinästä ja pankeista ei saa nykyään yhtään mitään jos et viikkoo ennakkoon ilmota. Näitä alottelevia artisteja sen verran nenänvarteen ettei seuraava saa mitään ideoita, miten vaikeeta se voi olla? Vai onko se tosiaan vaan poliisi joka näitten nimet tietää?

Rekkamasa sanoi:

E ole euroaikaan ostanut mitään yli 1600€ ostosta käteisellä ja tuskin tulen ostamaan

Rekkamasa sanoi:

Tähän mennessä pyörät ja autot mitä olen käytettynä myynyt ja ostanut, on kaikki maksettu verkkopankissa myyjän silmien alla.

GKO sanoi:
Tähän mennessä pyörät ja autot mitä olen käytettynä myynyt ja ostanut, on kaikki maksettu verkkopankissa myyjän silmien alla.
Eikös se yks kuuluisa autopuolella enimmäkseen toiminu sarjakoijari tehny niin että maksoi kyllä verkkopankissa mutta kun eri pankkien välillä raha ei liiku reaaliajassa niin riitti kun koijari soitti pankkiinsa ja sano että tuli näppivirhe peruuttakaa se siirto.

Kolme viimeisintä pyörää olen ostanut Nettimoton ilmoituksen perusteella. Pari meiliä/puhelinsoittoa myyjälle ja pyörän kauppahinnan olen maksanut etukäteen myyjän pankkitilille mopoa näkemättä. Myyjän taustoja olen toki guuglannut ja yksityiskohtaisia kuvia pyörästä olen myyjältä saanut.

Toistaiseksi en olen kaupoissani pettynyt. Päinvastoin olen saanut tingattua hinnasta reilusti pois. Tosin olen ostanut wanhojen ukkojen pyöriä toisilta wanhoilta ukoilta. Varmaan muoviluodin kaupoissa toimisin ehkä toisin.

compinho sanoi:
Eikös se yks kuuluisa autopuolella enimmäkseen toiminu sarjakoijari tehny niin että maksoi kyllä verkkopankissa mutta kun eri pankkien välillä raha ei liiku reaaliajassa niin riitti kun koijari soitti pankkiinsa ja sano että tuli näppivirhe peruuttakaa se siirto.

Ilmeisesti samaa systeemiä käytti yksi paikallinen suuruuskin. Esitteli pankkisiirtokuitteja, joilla ei kuitenkaan ollut katetta.

Nordeassa ainakin raha liikkuu reaaliajassa, mutta ainakin joskus muinoin OP<->nordea meni kolmekin päivää. Ducatin maksoin pankkisiirrolla ja myyjä näki kännykästään heti että oli rahat tulleet. Samaten netissä se trafin uusi systeemi on todella hyvä.

Koeajokusetuksiin ei tosin nuokaan auta. Siitä sitten saa joku halvalla hyvän kilvettömän ratapyörän.

B12 sanoi:
Nordeassa ainakin raha liikkuu reaaliajassa, mutta ainakin joskus muinoin OP<->nordea meni kolmekin päivää. Ducatin maksoin pankkisiirrolla ja myyjä näki kännykästään heti että oli rahat tulleet.

Reaaliaikaiseen rahansiirtoon pankkien välillä on tullut myös uusi keino, ns. Siirto-maksu, mutta kovin harva on tuohon vielä havahtunut. Tuossa lähtökohtaisesti käytetään mobiilipankkisovellusta ja puhelinnumeroa, ei tarvitse tietää vastaanottajan tilinumeroakaan kunhan vastaanottaja on ottanut palvelun käyttöön. Valitettavasti tuokaan ei vielä toimi kaikkien pankkien välillä.

https://siirto.fi/

Juke sanoi:
Kolme viimeisintä pyörää olen ostanut Nettimoton ilmoituksen perusteella. Pari meiliä/puhelinsoittoa myyjälle ja pyörän kauppahinnan olen maksanut etukäteen myyjän pankkitilille mopoa näkemättä. Myyjän taustoja olen toki guuglannut ja yksityiskohtaisia kuvia pyörästä olen myyjältä saanut.

Toistaiseksi en olen kaupoissani pettynyt. Päinvastoin olen saanut tingattua hinnasta reilusti pois. Tosin olen ostanut wanhojen ukkojen pyöriä toisilta wanhoilta ukoilta. Varmaan muoviluodin kaupoissa toimisin ehkä toisin.

Joo, samaa käytäntöä itse noudattanut. Yksi pyörä Saksasta, yksi Suomesta, kaksi autoa Suomesta. Tosin, enhän näistä yhtään ole uutena, enkä uuden hintaisena ostanut.

Back