...
Ne jotka pelaavat varman sään mukaan tai ovat muiden kiireidensä sitomia, joutuvat maksamaan enemmän ja tulemaan aikaisemmin paikalle jonottamaan varmistaakseen paikkansa.
...
Vapaisiin harjoituksiin en juurikaan uskallaudu, sillä sitten kun se ensimmäinen lippa koittaa, mieluummin otan kipupiikin kylkeeni kuin kisapiikin radalla retkottaessani.
...
*hys hys* Usein vapaissa on mukavan rauhallista verrattuna suosituinpien järkkäreiden päiviin eikä tarvii edes olla ajoissa jonottamassa viimesiä lippuja tai osallistumassa ajajakokouksiin.
Varjopuolena on matopurkissa ollut joukko itänaapureita, joista ei ole juuri muuta haittaa kuin, että lauantainakin muutama eteni aivan kävelyvauhtia, kun "kouluttivat" uusia kuskeja (pari tyttöä cruisaili kokeneemman johdolla, kuten possujunissa on tapana) tai rohkeimmat jalkaisin turisteina rata-aluella hortoilemassa. Nopeammilla voi olla harjoituksen puutteesta mielenkiintoisia käsityksiä joko ajolinjoista tai siitä kuinka pyörä kulkis muutoin turvallisimmin. Lisäksi yksinkin kuljettaja-turisti suoritti radan ympärikävelyä toisten ajaessa muutaman metrin päässä paikoin kolmatta sataa.
Asia ratkaistiin ratayhtiön toimesta pistämällä pystyyn ajotapahtumien tyyliin "todella hidas"-ryhmä 20min. setit ja itse kävin vinkkaamassa setin päätteeksi "konosen" pois istuksimasta
radalta.
Varmaan ihan oikein onkin pysyä pois vapailta päivin jos on kaatuilemassa, keräämässä romppeitaan tai muuten vaan tulee odottelemaan ensivastetta ja kukapa sitä tietää koska on itse siinä vaiheessa? Joillain on tilaisuus ajaa muutonkin ihan tarpeeksi niin ei ehkä ole tarvetta vielä lisäksi vääntäytyä noihin turvattomiin ratayhtiön järkkäämiin päiviin?
/z
edit1: niin joo keskiryhmään mahtu hyvin kaikenlaista vipeltäjää, nopeessakin oli 1:29-1:33 aikoja vetelevien SB-A:n lisäksi muutama shikaani joiden ajat oli 1:45-1:50 tasolla. Tais olla veli itänaapurin edustaja kisa-kilvettömällä ajamassa omaa kovaa, mutta myös ihan kotimaisia yrittäjiä oli eksynyt joukkoon. Keskiryhmässä sai ohitella ihan kiitettävästi jopa parilla kierroksella ja useamman pyörän letkoja vaikken missään vaiheessa alle 1:40 taaskaan päässy, eikä ohittajia silti juuri paria lukuunottamatta ollut. Noppeessa ei tolla tahdilla tohdi vielä ajaan, vaikka kokeilin, kun menee yli yrittämiseksi kuten yleensä. #Cars: "mä oon hidas!"#