• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vapaan merkkivalo ei syty: Kawasaki Z750 -05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja siiskonj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vapaan merkkivalo ei syty, joten pyörä ei starttaa. Ongelma ilmeni sen jälkeen kun olin ottanut eturattaan suojan pois ja puhdistanut sieltä, sekä katsoin magneeton kopan alta että kaikki on kunnossa.

Koitin poljeskella vaihteita ees ja taas mutta vihreää vapaan merkkivaloa ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Ja saako muut kyseisen/vastaavan pyörän omistajat käynnistettyä vaikka olisi vaihde päällä mutta kytkin pohjassa, itse en onnistunut. Työntämällä saa käyntiin ja pysyy käynnissä kun laittaa vapaalle, mutta merkkivalo ei edelleenkään pala.

Kiitoksia kaikille avuliaille vastaajille jo etukäteen!!

siiskonj sanoi:
Vapaan merkkivalo ei syty, joten pyörä ei starttaa. Ongelma ilmeni sen jälkeen kun olin ottanut eturattaan suojan pois ja puhdistanut sieltä, sekä katsoin magneeton kopan alta että kaikki on kunnossa.

Koitin poljeskella vaihteita ees ja taas mutta vihreää vapaan merkkivaloa ei näkynyt. Missä voisi olla vika? Ja saako muut kyseisen/vastaavan pyörän omistajat käynnistettyä vaikka olisi vaihde päällä mutta kytkin pohjassa, itse en onnistunut. Työntämällä saa käyntiin ja pysyy käynnissä kun laittaa vapaalle, mutta merkkivalo ei edelleenkään pala.

Kiitoksia kaikille avuliaille vastaajille jo etukäteen!!

Kyllä mä Zetani saan vaihde silmässä käyntiin kytkin pohjassa, kunhan jalustin on ylhäällä.

Maukka_ sanoi:
Kyllä mä Zetani saan vaihde silmässä käyntiin kytkin pohjassa, kunhan jalustin on ylhäällä.

Perhana kun oon hölmö ollut enkä älynnyt koittaa kytkimellä sillain että vaihde päällä ja jalustin ylhäällä. Koitin pelkästään vaihde vapaalla ja kytkin pohjassa. Mutta tosiaan eilen klo 24 yöllä vielä koitin säheltää tota kuntoon.

Ja JeTi, mistä löytyy vapaan anturi?

siiskonj sanoi:
Perhana kun oon hölmö ollut enkä älynnyt koittaa kytkimellä sillain että vaihde päällä ja jalustin ylhäällä. Koitin pelkästään vaihde vapaalla ja kytkin pohjassa. Mutta tosiaan eilen klo 24 yöllä vielä koitin säheltää tota kuntoon.

Ja JeTi, mistä löytyy vapaan anturi?

Sen pitäs ollaa jossai eturattaan vieressä. Itellä oo tsetaa ollu, mut se on aika looginen paikka missä se on. pikku erkissä ainakin oli.

JeTi sanoi:
Sen pitäs ollaa jossai eturattaan vieressä. Itellä oo tsetaa ollu, mut se on aika looginen paikka missä se on. pikku erkissä ainakin oli.

Osaatko vielä vähän selvittää kuinka se toimii. Voi hyvinkin olla tuolla päin kun sieltä päin pyörääni romplailin ja kas kun ei enää vapaan merkkivalo syty.

siiskonj sanoi:
Osaatko vielä vähän selvittää kuinka se toimii. Voi hyvinkin olla tuolla päin kun sieltä päin pyörääni romplailin ja kas kun ei enää vapaan merkkivalo syty.

http://images.shop.tspmoto.it/images/products/large/4ec52c9f4d2eb_IMG3354.JPG
Se on joku tuon näkönen luttero. Siihe luultavasti menee vaan piuha anturin päähän, ja jos se piuha esim on nyt huonosti kohdillaan niin ei saa signaalia. Tossa se on luultavasti tehty sillai fiksummin päin et jos yhteys on poikki, ni vapaa valo ei syty. Pirkku erkissä se oli just väärin päin ja vapaavalo palo vaikka oli vaihde silmässä.

Kiitos JeTi jo kaikista neuvoista tähän asti :thumbup: Täytyy kurkata jos tommonen sieltä löytyy.

Olisko sulla/muilla jotain eväitä antaa tuon anturin toimintaperiaatteesta. Itse vähän pällistyneenä :blink: koitan pohtia kuinka toi toimii, niin olisi tietysti helpompi analysoida missä menee homma reisille.

Ja sit tuli mieleen että starttimoottorilla luulisi olevan oma releensä. Jos tuo rele olisi entinen niin mitä luulette vaikuttaisiko kuitenkaan anturin ja vapaan merkkivalon toimintaan??

siiskonj sanoi:
Kiitos JeTi jo kaikista neuvoista tähän asti :thumbup: Täytyy kurkata jos tommonen sieltä löytyy.

Olisko sulla/muilla jotain eväitä antaa tuon anturin toimintaperiaatteesta. Itse vähän pällistyneenä :blink: koitan pohtia kuinka toi toimii, niin olisi tietysti helpompi analysoida missä menee homma reisille.

Ja sit tuli mieleen että starttimoottorilla luulisi olevan oma releensä. Jos tuo rele olisi entinen niin mitä luulette vaikuttaisiko kuitenkaan anturin ja vapaan merkkivalon toimintaan??

Ei mitää, toivotaa et saat nopeasti kuntoon. Se toimii jotenki sillai et ku vaihde on silmässä ni virtapiiri katkeaa ja valo sammuu ( tai sit toisinpäin.) Itellä ei z750 ole (vielä) ollut ni en osaa täysin sanoa. Kantsii käyä ostaa haynesin korjausopas ni sit on sellanen pyöräraamattu mistä aina kattoa. :D

Eiköhä zetaexpertit kohta heräile ja sit tulee joku automaattiapteekinhyllyvastaus mikä siinä on.

Ekspertti en oo mut kawarb.fi vois löytyä tietoa/xperttejä. Ainakin huoltomanuaali sieltä löytyy mistä löytyy kaikki tiedot, räjäytyskuvat ja sähköjutskat ko. pyörästä.

Asia on nyt kunnossa! Kävin ruokkiksella kattomassa sitä anturia ja se löytyi suunnilleen sieltä mistä JeTi olit opastanut. Syy oli niinkin yksinkertainen, että johto oli irronnut anturin päästä :paikallatuulee:.

Kiitoksia kaikille!

siiskonj sanoi:
Asia on nyt kunnossa! Kävin ruokkiksella kattomassa sitä anturia ja se löytyi suunnilleen sieltä mistä JeTi olit opastanut. Syy oli niinkin yksinkertainen, että johto oli irronnut anturin päästä :paikallatuulee:.

Kiitoksia kaikille!

No perskeles. Nyt tuli hyvä mieli! :) Hyvä et korjaantu!

Back