• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vapaaehtoinen melumittaus ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GuessWho

Mopoton ja veneetön mies
Sijainti
Stadi
Olisko PK seudulla innokkaita mitttauttamaan äänensä jos saataisiin järkättyä melumittari ja tehtäis homma talkoina ?
Sopivaan paikkaan missä voidaan vinguttaa pelejä rauhassa. Mä voisin koittaa lainata vehkeen. Saataisiin edes suuntaa-antavaa lukemaa mitä kenenkäkin rööristä oikeasti tulee. Ideana olisi siis mitata samoin ohjein ja vastaavalla kalustolla millä virkavalta tekee mittaukset tien päällä.

Tähän ketjuun ei kiitos muita turhia kommentteja kuin kyllä, jos innokkuutta löytyy.

Paikallehan saa siis tulla mistä lystää muta mittaustapahtuma olisi siis jossain PK alueella. Sellanen ORG! Melupäivä niinku :jpstyle:

Viimeksi muokattu:
GuessWho sanoi:
Olisko PK seudulla innokkaita mitttauttamaan äänensä jos saataisiin järkättyä melumittari ja tehtäis homma talkoina ?
Sopivaan paikkaan missä voidaan vinguttaa pelejä rauhassa. Mä voisin koittaa lainata vehkeen. Saataisiin edes suuntaa-antavaa lukemaa mitä kenenkäkin rööristä oikeasti tulee. Ideana olisi siis mitata samoin ohjein ja vastaavalla kalustolla millä virkavalta tekee mittaukset tien päällä.

Tähän ketjuun ei kiitos muita turhia kommentteja kuin kyllä, jos innokkuutta löytyy.

Paikallehan saa siis tulla mistä lystää muta mittaustapahtuma olisi siis jossain PK alueella. Sellanen ORG! Melupäivä niinku :jpstyle:

Samalla panostuksella hoituisi mitä ilmeisimmin myös "taiteen säännöt" täyttävä spektaakkeli ?

Jos ei, niin miksi ei ?

Ei jatkuisi "vähän siihen suuntaan" homma.... ja virkavallallakin olisi
mahdollisuus ihan havainnollisesti tutustua miten heidän kuuluisi työtään suorittaa....
riippumatta päälystön populismista ja käsittämättömistä ohjeistuksista.

BadToThe Bone sanoi:
Samalla panostuksella hoituisi mitä ilmeisimmin myös "taiteen säännöt" täyttävä spektaakkeli ?

Jos ei, niin miksi ei ?

Ei jatkuisi "vähän siihen suuntaan" homma.... ja virkavallallakin olisi
mahdollisuus ihan havainnollisesti tutustua miten heidän kuuluisi työtään suorittaa....
riippumatta päälystön populismista ja käsittämättömistä ohjeistuksista.

Kiitos kyllä-vastauksestasi :;):

Ei vaan mitattaisiin juuri samoin kuin se tien päällä virkavallan puolesta tehtäisiin.

Ihan aloitteen ajatuksena; koska meillä on täällä tällainen hieno yhdistys, joka voisi laittaa kauhansa soppaan ja järjestää tällasen melunmittauspäivän vaikka muutamalla paikkakunnalla.

Siis vaikka liikkuvan poliisin kanssa yhteistyössä ihan virallisena mittaustapahtumana ilman välittömiä sanktioita, saisi motoristitkin joskus sitä positiivista palautetta omasta aloitteesta. :thumbup:

Talkoojuttuna vois senkin tietty järjestää, olis vaan painoarvoa ja näkyvyyttä tapahtumalla hiukan enemmän.

Hieno ajatus kuiteskin.

GuessWho sanoi:
Ei vaan mitattaisiin juuri samoin kuin se tien päällä virkavallan puolesta tehtäisiin.

Mä lopetan tän kyllä tähän, mutta
tuo yllä oleva lauseesi sisältää se ainoan ja todellisen ongelman koko aihepiirissä :respect:

mico sanoi:
Siis vaikka liikkuvan poliisin kanssa yhteistyössä ihan virallisena mittaustapahtumana ilman välittömiä sanktioita, saisi motoristitkin joskus sitä positiivista palautetta omasta aloitteesta. :thumbup:

Kyllä kiinnostaa, vielä kun mukaan saisi virallisen tahon mukaan juurikin tähän tapaan. Saataisiin kyttien uskottavuutta hieman palautettua, jos sitä enää pelastettavissa on.

Voisin mahdollisesti (ajankohdast riippuu) sen mittaus paikan järjestää!
Duunin piha, olis Juvanmalmin teollisuusalueella!

Mä voisin ehkä jeesata. Mulla on käytössäni erittäin hyvä melumittari, kierroslukumittari ja riittävästi tietotaitoa hoitaa homma lainmukaisesti. Voisin myös irrottaa varmaankin yhden päivän homman hoitamiseksi talkoilla.

Lain vaatimukset täyttäväksi mittauspaikaksi käy melkein mikä tahansa vähän isompi asfaltoitu parkkipaikka.

Siitä en mene takuuseen, että mittaustapa on sama kuin poliisilla. Sen sijaan siitä menen takuuseen, että mun tekemät mittaukset vastaavat lain vaatimuksia.

mcmies sanoi:
Mä voisin ehkä jeesata. Mulla on käytössäni erittäin hyvä melumittari, kierroslukumittari ja riittävästi tietotaitoa hoitaa homma lainmukaisesti. Voisin myös irrottaa varmaankin yhden päivän homman hoitamiseksi talkoilla.

Lain vaatimukset täyttäväksi mittauspaikaksi käy melkein mikä tahansa vähän isompi asfaltoitu parkkipaikka.

Siitä en mene takuuseen, että mittaustapa on sama kuin poliisilla. Sen sijaan siitä menen takuuseen, että mun tekemät mittaukset vastaavat lain vaatimuksia.

Täähän alkaa kuulostaa hyvältä. Olisiko sinulle helpompi arki-ilta vai joku lauantai ?
Sunnuntaita itse hieman karsastan koska pyhäpäivänä tehty tapahtuma saattaisi provosoida liikaa.

Tuuttaa vaikka privaa niin katsotaan josko homma onnistuisi.

ozilla sanoi:
Kyllä kiinnostaa, vielä kun mukaan saisi virallisen tahon mukaan juurikin tähän tapaan. Saataisiin kyttien uskottavuutta hieman palautettua, jos sitä enää pelastettavissa on.

Ikävä kyllä tällä asenteella kun mennään niin tuskinpa kukaan haluaa työntää päätänsä hornankattilaan ja tulla syntipukiksi.
Itse ajatus on kieltämättä hyvä noin porukan uskottavuuden kannalta. Mutta jokainen saa ihan itse päättää olisiko ORG! Mittauksesta iloa / hyötyä ja ottaa osaa tai olla ottamati.

mcmies sanoi:

No VIHDOINKIN ! :jippikaijee:

Kyllä !

GuessWho sanoi:
Ikävä kyllä tällä asenteella kun mennään niin tuskinpa kukaan haluaa työntää päätänsä hornankattilaan ja tulla syntipukiksi.
Itse ajatus on kieltämättä hyvä noin porukan uskottavuuden kannalta. Mutta jokainen saa ihan itse päättää olisiko ORG! Mittauksesta iloa / hyötyä ja ottaa osaa tai olla ottamati.

Eipä tuo kummonen juttu olisi esim. ratapäivän yhteyteen ympätä, poliisi vaikka käymään verrokkina omillaan mittaamassa. Mittauksen hinnaksi vaikka 5€... Mutta ei tästä enempiä sitten tähän ketjuun ainakaan :bye:

Back