• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vanteiden reunan kiilloitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stupido
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
vanteiden reunojen kiillotus on todella retroa. niin 2003 vuodelta ettei pahemmasta väliä. älkää nyt enää niitä hinkatko.

vanteiden reunojen kiillotus on todella retroa. niin 2003 vuodelta ettei pahemmasta väliä. älkää nyt enää niitä hinkatko.
Entä sitten?
Pyörä on 2001.

Ei jaksa
033102beer_1_prv.gif
koko talvea...

Vanteiden reunoja on kiilloitettu jo 1960 luvulla eikä vasta 2003. Samoin nämä punaiset raidat vanteen reunoissa johtavat juurensa samalle 1960 luvulle kun punaraitarenkaat piti olla muskeliautossa.

Molemmat ovat siis MUSEOAJONEUVOista tuttuja, mutta näyttävät vielä nykyäänkin hyviltä oikein käytettyinä.

Mustaksi maalatut vanteet sopii laiskalle motoristille joka ei jaksa mopoaan pestä. Jarrupöly lähtee kevyesti pyyhkimällä kiiltävästä vanteesta joka ajokerran jälkeen.

Itse olen vähän ajatellut pyörän tiettyjen osien hiomista, enkä ole aivan varma että ovatko terästä vai alumiinia. Onko tuolla hirvittävästi muuta väliä kuin että se alumiini ei ainakaan ruostu?
Ja sitten noista vahoista: Jossain sanotaan että vaha pitäisi vetää joka viikko uudestaan, jossain että puolen vuoden välein. Onko sitten erilaisia vahoja, jossain puhutaan kovavahoista ja tälläisistä.
Osaisiko joku vähän selventää?

Tyhmä kysymys mutta menköön. Pitääkö riisua kumet vanteilta maalinpoistoa varten? Mulla kun ei ole renkaanvaihtovehkeitä, eikä suhteita rengasfirmoihin, eikä viitsisi syytää kymppejä rengastöihin. Eli kuinka käy renkaille, kun niihin kuitenkin tulee sudittua nitromorsea vannetta työstäessä?

Tyhmä kysymys mutta menköön. Pitääkö riisua kumet vanteilta maalinpoistoa varten? Mulla kun ei ole renkaanvaihtovehkeitä, eikä suhteita rengasfirmoihin, eikä viitsisi syytää kymppejä rengastöihin. Eli kuinka käy renkaille, kun niihin kuitenkin tulee sudittua nitromorsea vannetta työstäessä?
Ei varmaankaan tee hyvää kummeille, on meinaa aikas jytkyä ainetta. Ite mietin viimme talvena samaa kysymystä. Mut päädyinkin sitten hiomaan maalin pois vannekehistä. Renkaan otin irti ja laitoin sorvin pakkaan pyörimään. sitten vaan hiekkapaperia hienontamalla eteen päin
cool.gif

Nitromors ei ainakaan noille omille kumeille ole saanut mitään aikaan. Eikä ole edes mitään avaruuskumia, tavalliset renkaat.

Mikä se on nykyään niin tujua ainetta, että lakka lähtee vanteista vittuilematta. Vai onko semmosta enään saatavilla kaupoista? Nitromorssia kuulemma käyttävät nykyään astioiden tiskaamiseen, jos ei fairy tehoa. Pitäs alakaa Hondasta kiillottelemaan kevään aikana vanteita :jpstyle:

Joo on tuskasta homma nyky Nitromorsilla. Soodalla puhaltamalla sai hyvän pohjan Z1000n vanteisiin. Aika seppä olet jos iltaan hiot peilille :;):

Back