• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

vanteiden kiillotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
SVHeebo, haluaisitkos olla ystävällinen ja vinkata, millä ihmeen keinolla sait alimmaisen maalikerroksen pois vanteelta? Mulla kupli Morsettamalla se päällimmäinen kerros ilman mitään kitinöitä, mutta itku ja parku, ei sieltä paljastunut muuta kuin alempi kerros maalia (liekö polttomaalattu?) joka ei ole enää moksiskaan Morsesta. Puutikulla kun rahnuttelin Morsen kyllästämää vanteenpintaa, niin kyllä sieltä kiiltävääkin pintaa löytyi.

Mutta ongelma on, miten päästä helpommin käsiksi kiiltopintaan? Puutikulla kaapiminen ei vaikuta järkevältä vaihtoehdolta.
confused_orig.gif

lunkku:mulla ei tainnut olla sit kuin yksi maalikerros,kyllä se lähti kun laitoin morsen pintaan ja annoin olla noin 15.minuuttia...mulla vaan ei maali kuplinut millään lailla.pariin kertaan kun kävi läpi niin alumiini näkyi.itse en kaapinut millään sitä maalia,ostin vain kaupasta pari pakettia niitä aikaisemmin mainitsemiani tiskisieniä(maksoi muistaakseni 85 senttiä paketti/10kpl)ja suoraan sillä sienellä ilman vettä kun pyyhkäs niin kyllä alumiini paljastui
smile_org.gif
sieni vaan menee pirun nopeasti tukkoon ja siksi kannattaa ottaa niitä riittävästi.

lunkku:mulla ei tainnut olla sit kuin yksi maalikerros,kyllä se lähti kun laitoin morsen pintaan ja annoin olla noin 15.minuuttia...mulla vaan ei maali kuplinut millään lailla.pariin kertaan kun kävi läpi niin alumiini näkyi.itse en kaapinut millään sitä maalia,ostin vain kaupasta pari pakettia niitä aikaisemmin mainitsemiani tiskisieniä(maksoi muistaakseni 85 senttiä paketti/10kpl)ja suoraan sillä sienellä ilman vettä kun pyyhkäs niin kyllä alumiini paljastui
smile_org.gif
sieni vaan menee pirun nopeasti tukkoon ja siksi kannattaa ottaa niitä riittävästi.
Täytynee sitten käydä gaubamajassa nappaamassa tommosia karheita sieniä, josko ne ajais saman asian kuin puutikulla rahnuttelu. Jää vain harvinaisen härskin näköiset vanteet muuten ;) Kiitos.

No nyt on sit etuvanteen reunat kiiltävät. Vielä kun tietäs et lakkauttasko noi vanteet automaalarilla vai antas olla ilman lakkaa? Onko mielipiteitä asiasta?

No nyt on sit etuvanteen reunat kiiltävät. Vielä kun tietäs et lakkauttasko noi vanteet automaalarilla vai antas olla ilman lakkaa? Onko mielipiteitä asiasta?
itse jätän lakkaamatta.lakka ei välttämättä pysy kiinni kiilloitetussa pinnassa ja jos siihen väliin pääsee likaa niin ei ole kovin korean näköinen...auton vanteissa kävi niiin.eli seuraavaksi kiilloittelen kotiloni vanteen reunat
smile_org.gif

Itse olen tuossa kiilloitellut alumiini osia vanteet ym. olen soitellut ympäri suomea tuosta lakkaus asiasta. toiset ovat vastaan toiset puoltaa asiaa. Tossa yksi tuttu automaalari sanoi että on lakkaillut kiillotettua alumiinia+kuparia+messinkiä standoxin kevyt metallilakalla ja hyvin on pysynyt ei muuten suositellut mitään tavan autolakkaa. Kaveri on muuten maalannut ammatikseen 30vuotta.

Mitä vahaa olette laittaneet vanteelle kiillotuksen jälkeen? Normaali autovaha kai vaan himmentää kiiltoa kun se on tarkoitettu maalipinnalle..
nixweiss.gif

Millä ootte rajanneet vanteita, kun ootte käyttäneet Nitro Morssia vanteiden reunoihin? Miten käy esim. tavalliselle maalarinteipille, sulaako ihan täysin?  
shaun.gif

Kiitoksia vastauksista!
bowdown.gif
Kawan vanteissa on sopiva kulma siinä sileän ja rosoisen pinnan välillä. Vetäisin Nitromorsin pensselin kanssa vapaalla kädellä em. kulmaan ja siistit tuli. Tein koko homman renkaat paikoillaan. Tahnan levityksen jälkeen riittävän pitkä odotus ja lopuksi painepesurilla maalit ja tahnat veks. Toistetaan homma kunnes kirkas alumiinipinta paistaa..
Saman tein minäkin, eli levitin pensselillä nirto morssit vanteelle ilman mitään rosoisen alueen teippailuja, hyvin onnistui. Ja vaikka tuota irrotustököttiä meni välillä siihen rosoilellekin pinnalle, niin ei se siitä maalia irroittanut, maalit lähti pelkästään tasaisilta pinnoilta.

Tiskisienillä putsailin kuplivat maalit poies, niitä meni 9r:n vanteiden puhdistukseen about 20 kpl.

Pinnat viimeistelin rautakaupasta ostetulla porakoneeseen käyvällä kiillotussetillä, jossa on yksi lanka- ja yksi rättilaikka vahoineen, hinta n.15 €. Lopuks vielä tuota autoglymin vahaa pintaan ja jo kiiltää...

Helppo homma.

Onko kukaan kiillottanut Thunderacen vanteiden reunoja, siinä kun näyttäisi olevan sellainen kampakuviointi joka on melkosen työläs hioa tasaiseksi. Vai pitääkö vaan pitäytyä normaaleissa...

just tossa tuli kiillotettua xjr.n vanteet eli ei kannata mennä p:edellä puuhun ensin 800 paperilla sorvin  jäljet pois sit 1000 800 jäljet pois sit 1200 1000 jäljet pois sit 2000 1200 jäljet pois sit sisel laikalla ed. pois jne.jne
kokeilin suoraan kiillottaa maalin poiston jälkeen ei hyvä
062802moto_prv.gif

Mää en kylä keksi tuahon muuta sanua, ko että Honkkelista saa mattamustaa spaymaalia, jos ajoneuvon ulkonäköö pitää parantaa...
buttrock.gif

Back