• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vanneteipin asennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kassu2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muovinen asennusapuväline, rengas ilmaan ja sitten vaan kärsivällisesti pyörittelemään. Ekalla yrittämällä hyvää jälkeä mulla
cool.gif

Ite pistin aluksi virallista vanneteippiä. Tulos: 2 tuntia työtä, teipit huonosti vanteilla -> irti repimään.
crazy.gif

Sitten ajattelin, että kokeilempas sähköteippiä. Putsasin vanteen hyvin, ja aloin laittamaan. Kesti puoli tuntia, niin teipit oli kunnolla kiinni vanteessa, symmetrisesti ja ilman ilmakuplia. Ajoin viime kesän ne vanteissa, kilometrejä tuli 9000 ja kerran tarvi paikata teippiä.

Tosin nyt aion taas pistää uudet teipit. Jos riittää, että kerran ajokaudessa pistää uudet sähköteipit ja säästää 10€ ja hikeä, verta ja kyyneliä, niin tulen jatkossakin käyttämään vain sähköteippiä vanneteippinä.
033102bebe_1_prv.gif

Motonetistä ostin vanneteippiä ~4 euroa rulla. Riittää hyvin kahteen vanteeseen eikä ole ollut ongelmia pysymisen kanssa, ainakaan itsellä.

Mulle jäi kaksi rullaa kullanväristä (plus asennuskalu)...
Kuka haluaa?

Pojan mopon kans harjoottelin (enhän minä nyt omaan prätkään missäännimessä semmosia..). Ihan nätisti taipui kun vedin rullaa siellä renkaan ulkopuolella ja pikkuhiljaa painelin kiinni.
Lopuksi vedin maalarinteipit kumelle ja vanteelle niin että vanneteippi jäi näkyviin ja vannetta n. 1 cm molemminpuolin, siihen kirkaslakkaa varmistamaan että teipit ei ala lepattaan just kun tyttöset luovat ihailevia katseita..
Hyvin on pysynyt jo toista vuotta ja kestää pesuakin!

Ja mopokin kulki poliisitutkaan 65!!!

sad_orig.gif

Back