Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ennen tätä lausuntoa kannattaa tarkistaa se kypärän sisäpuolelta löytyvän styroksin eli täytteen kunto!oili sanoi:Vaikea uskoa, että valolta suojattu kuitukypärä menisi miksikään.
Hanki uusi kypärä jos henkesi on sinulle yhtään arvokas!mauger sanoi:Mulla on reilut kymmenen vuotta vanha Shoei kokokypärä. Vieläköhän siinä on turvallisuus tallessa, vai pitäisikö vaihtaa uuteen? Kymmenen vuotta ollut kaapissa (siis kypärä) kun ei ole ollut pyörää, eikä täten kypärälle käyttöä.
Go-Za sanoi:Ennen tätä lausuntoa kannattaa tarkistaa se kypärän sisäpuolelta löytyvän styroksin eli täytteen kunto!
Se nimittäin hapertuu vuosien mittaan melkein riippumatta missä ja miten kypärää säilytetään (toki kosteassa nopeammin!). Se täyteaine on vähintään yhtä tärkeä suojaavuuden kannalta kuin se päälimmäisenä oleva muovi tai komposiitti!
Hanki uusi kypärä jos henkesi on sinulle yhtään arvokas!
Sanoisin, että osta sitten uusi kypärä, mutta jos henkesi on sinulle kallis, niin mene eak-kurssille noin pitkän tauon jälkeen.Go-Za sanoi:Vielä Jenkkifoorumin löpinöitä aiheesta. Siellä toisena vastauksena on "yleinen sääntö on 5-7 vuotta" Ja tämäkin on mun mielestä nykyään 5 vuotta (Ainakain Shoein ja HJC:n suositus taitaa olla tuo).
Go-Za sanoi:Vielä Jenkkifoorumin löpinöitä aiheesta. Siellä toisena vastauksena on "yleinen sääntö on 5-7 vuotta" Ja tämäkin on mun mielestä nykyään 5 vuotta (Ainakain Shoein ja HJC:n suositus taitaa olla tuo).
mauger sanoi:Uuden kypärän hankinta tulee kyllä ajankohtaiseksi jos pyörän hankin. Ihan jo mukavuuden takia, koska vanha kypärä ei ole ollut ihan sopiva. Tulikin käytettyä usein Arain avopottaa, oli niin paljon mukavampi kun ei puristanut otsalta ja poskista. Jos nuo mahdolliset koeajot tekisin vielä vanhalla kypärällä. Kyllähän tuo ajotuntuma on varmaan vähän hakusessa, joinain vuosina muutaman kerran olen lyhyitä koeajolenkkejä tehnyt.
Go-Za sanoi:Ennen tätä lausuntoa kannattaa tarkistaa se kypärän sisäpuolelta löytyvän styroksin eli täytteen kunto!
Se nimittäin hapertuu vuosien mittaan melkein riippumatta missä ja miten kypärää säilytetään (toki kosteassa nopeammin!). Se täyteaine on vähintään yhtä tärkeä suojaavuuden kannalta kuin se päälimmäisenä oleva muovi tai komposiitti!
Hanki uusi kypärä jos henkesi on sinulle yhtään arvokas!
mauger sanoi:Jos nuo mahdolliset koeajot tekisin vielä vanhalla kypärällä.