• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vanhan GSX:n kytkin ei irrota

Onko vika vai ominaisuus ettei -81:n kytkin irrota pyörän paikallaan käydessä. Jos vaihdetta ei ole saanut siirrettyä vapaalle ennen pysähtymistä, niin sitte sitä ei vapaalle enää saakkaan. Olen poistanut kytkin kahvasta välykset ja säätänyt vaijerin niin tiukalle kuin uskallan. Vauhdissa ei ole ongelmaa. Pitäskö homata erilainen kahva, jossa olisi pitempi liikerata?
Arvatkaa vituttiko ajaa kaupungissa vappuruuhkassa?!! Pyörä tempoo eteenpäin ja kuski yrittää pitää jarrulla paikallaan. Nii ja sitte kaasutella samalla koko ajan, ettei kone sammu. Naurattas pirusti, jos ei olis oma onkelma
tounge.gif
.

kuulostaa tutulta, samanlaisia oireita on gsx1100:ssa (ja gs650:ssä ennen kuin vaihdoin vaihteiston vähemmän ajettuun). muttei sentään noin paha tilanne ollut. siirtäjät ne siellä taitavat oikutella.

Jos kytkinkehä on kulunut urille, käy myös noin. Sitä voi koittaa tekohengittää vaikka viilaamalla urat pois. Tarkista myös levyjen suoruus, kiero levyhän ei voi irrottaa kunnolla. Vaijerissa pitäisi kuitenkin olla pieni tyhjä liikekin.

Vastaava ongelma oli kun oli kehälle tullut juurikin kolot levyille ja kahva ja kiinnitys pultti oli kuluneet tuntu vaan että liike on liian lyhyt ja jostain muusta syystä irrotin kahvan niin huomasin että sen reikä oli hirvee.
confused_orig.gif
Uudella kahvalla liike ei hirveesti kasvanu mutta ei sitä säätämällä korvannu.

sama ongelma oli minulla,kytkinkori kulunut urille eikä levyt päässeet liikkumaan vapaasti.hioin urat pois ja simsalabim vaihteet toimii vapaa löytyy ja mikä parasta kytkin irroittaa kuin uutena.
062802moto_prv.gif

mulla auttoi välilevyjen vaihto, moiseen ongelmaan. ja samalla vaihtui myös massalevyt.

Back