• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valvolinen öjyt kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Limppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Isossa SV:ssä toimi Valvoline oikein nätisti. Vaihteet kolahtelivat ainakin vähemmän kuin Castrolia käyttäessä.

Mulla Valvolinen 20W50 53tkm ajetussa, -93-mallin Yamahassa, kyllähän tuo ölppi asiansa ajaa..
Samaa käytän mutta onko maahan tuonti loppunut 20W50 osalta kun ei enää löydy kauppojen hyllyltä, 10W40 kyllä löytyy?
Hmm, oli vielä Motonetin hyllyissä n. reilu kuukausi takaperin, mistä olet itse hommannut tuota?
Kiitti vinkistä "gsf1157". Motonetistä kävin hakemassa.
On löytynyt viime syksynä myös Minimanin ja Sopurahan hyllystä mutta ei enää ja kyseessä on juuri tuo sinietikettinen mineraali öljy 20W50.

Mulla Valvolinen 20W50 53tkm ajetussa, -93-mallin Yamahassa, kyllähän tuo ölppi asiansa ajaa..
Samaa käytän mutta onko maahan tuonti loppunut 20W50 osalta kun ei enää löydy kauppojen hyllyltä, 10W40 kyllä löytyy?
Kyllä ainakin Motonetissa näyttäis olevan Valvolinea jopa kahta eri laatua.
smile_org.gif
Toinen on "H-D", Harley Davidson?  
biggrin.gif

EDIT: Ei perkele jos ostinkin tuota H-D:tä...
Kyllä se samaa mineraaliöljyä on kuin ennenkin Valvolinen tuotenumeroa (14420) myöten. Tosiaan tuo Motonetin "H-D" hämää.

Honda CB 750 Seven Fiftyssä Valvolinen 10W40 Durablend oli ehdottomasti toimivin öljy jonka minä siihen kaikkien Castrol ym. kokeilujen jälkeen löysin.

Yksiä parhaita öljyjä mitä käyttäny prätkässä. Crossipyörän vaihelaatikossa käyttäny jotain mineraali mp-öljyä ja pelittäny aivan siinä missä muutkin. 2t öljynä synpower ja ehottomasti pelittää parhaiten käyttämistäni öljyistä. (castrol, bellray, silkolene)

Kaverille tuli juuri pyörä jossa oli durablend 10W-40 sisässä.. No, ihan hyvin siinäkin alkoi homma pelittää, kun heitti Delvacit koneeseen...
biggrin.gif

http://wpc.1c96.edgecastcdn.net/001...sting Archives/g2156-2009-archived/index.html

^ Tuolta voi lukea miten Valvoline mineraali 4T pärjäsi Amsoil:n teettämässä testissä. Vastaus: Ihan hyvin. Varsinkin kulumistesteissä erittäinkin hyvin.

Joo, Amsoilin maksama testi niin varmaan vedetty kotiin päin mutta enpä tässä ollut Amsoilia ostamassakaan. Mukana oli kuitenkin esim. Motul 300V, Bel-Ray EXS täyssynt, Castrol täyssynt. jne... Harmi ettei synteettistä Valvolinea ollut mukana testissä.

^Himppusen verran hassuja johtopäätöksiä tai vertailuja tuossa oli kyllä tehty. Esim tuo BelRay EXS oli 0W-40-viskositeetin tavaraa, kun taas muut SAE40-öljyt oli lähes poikkeuksetta 10W-40... Väistämättä tuo kylmäominaisuuksiltaan ihan eri planeetalta oleva öljy ei sitten kaikilla mittareilla ihan pärjää niin hyvin. Ja loppupisteiden laskentatapakin näyttää laskevan kaikki mitatut ominaisuudet samanarvoisiksi, mikä sekin on hieman outo lähestymistapa. Mutta yksittäiset testitulokset sinänsä ovat kiinnostavia kyllä.

Back