• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valmius mielenosoitukseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja The Legend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Valmius mielenosoitukseen - kohtuuttomia rangaistuksia vastaan

• Kyllä, olen valmis kokoontumisajoon eduskunnan rappusille

Ääniä: 1 50,0%
  • Ei kiinnosta

Ääniä: 1 50,0%

• Ääniä yhteensä
    2
Ensin tulee perusfraasit; vähän tilastoa, kauhistelua, sitten muutamat yläastefysiikat (mukana muuten myös lapsi-kortti
biggrin.gif
biggrin.gif
), lisää kauhistelua, perusteluja nopeusrajoituksille, yms...
Tuon lapsijutun kohdalla tulee aina mieleen vanhempien vastuu. Eikö lasten valvominen kuulu vanhemmille, että ollaan turvallisessa paikassa leikkimässä? Kuitenkin ne jokaisessa topicissa löytyvät yllättäen potkimasta palloa motarilla.

Prosenttuaalisesti katsottuna kannatus oli jopa suurempi kuin odotin,mutta se tärkein, eli kipinä (tai uskottavuus) puuttui. Sinne ei vaan ole järkeä lähteä muutamalla sadalla pyörällä, kun silloin tapahtuma kääntyy helposti päälaelleen ja muuttuu ääri-ilmiöiden touhuksi, joka generoi ainoastaan vain lisää sanktioita.

Harva pystyy sanomaan, että onko tämä mielenosoituksen hautaaminen nyt oikea, tai väärä ratkaisu, mutta veikkaan, että jengiä vielä vituttaa, kun nämä liikenneministerin visiot alkavat purra ja PrivateeR:n kaltaiset "tilastotapiot" osuvat omaan nilkkaan. Että ihan turha parkua jälkeenpäin ja ite ainakin voin sanoa yrittäneeni ja saaneeni sen seurauksena kunnolla paskaa niskaan. Joku muu yrittäköön seuraavaksi.
Osut oikeaan siinä, että uskottavuus puuttui. Tosin uskottavuus ei tässä tapauksessa riipu osallistujien määrästä. Pienemmälläkin porukalla on oltu uskottavia, alettu muuttamaan asioita ja muutettu asioita. Esimerkiksi Koijärvellä taisi olla muuta kymmenen hassua kansalaisaktivistia, mutta osasivat hommansa. Lehtimiehiä oli paikalla enemmän. Kansasta 90 % oli aktivistien puolella, järveä ei kuivattu ja nyt ne aktivistit istuu eduskunnassa jne. Se on vaan tekemisestä ja tahdosta kiinni. Jos jotain haluaa muuttaa, sen eteen pitää tehdä ihan oikeita tekoja. Oikean lopputuloksen saaminen vaatii vielä enemmän työtä, päätösprosessien ymmärtämistä, hyviä viestintätaitoja, lehdistösuhteita ja montaa muuta asiaa. Äänestyksen veivaaminen pystyyn netissä on pari napin painallusta, se ei ole teko eikä mikään. Tässä nyt ei kerrassaan ollut mitään eväitä saada mitään hyvää aikaiseksi.

Niin tai näin, onneksi tulit tuohon lopputulokseen. Amatöörien riehuessa sataa paskaa helposti sivullistenkin niskaan eli vaikkapa siten, että liikenneministeriön visiot toteutuvat takuuvarmasti ja nopeutetulla aikataululla etenkin moottoripyörien osalta. Nyt voi huokaista helpotuksesta ainakin vähäksi aikaa. Kiitos!

Jep, olisihan se aivan mahtavaa, kun saisi vapaasti tehdä mitä lystää. Siinä vain syntyy yhteiskunnassa väkisinkin ristiriitoja, mistä syystä on pakko asettaa joitakin rajoituksia. Ikinä ei varmaankaan ole mahdollista päästä sellaiseen tilanteeseen, jossa kaikki olisivat tyytyväisiä (sitä kutsutaan utopiaksi) joten seuraavaksi paras ratkaisu lienee varmaankin se, millä saadaan mahdollisimman suuri osa ihmisistä tyytyväisiksi.

Ja nuo sivuuttamisnopeudet jne. hömppä, oletko ikinä uhrannut edes yhtä ajatusta sille, kuka tuollaista systeemiä pystyisi käytännössä pitämään näpeissään? Kuka pystyisi jokaisessa tilanteessa arvioimaan, että nyt mentiin pikkuisen liian läheltä, ja eikun suolakaivoksille vähän miettimään, tai että nytpäs jäi sopivasti rakoa vaikka olikin vähän vauhtia reippaammin. Ei ainakaan virkavalta nykyisillä resursseillaan.

Tai oletko miettinyt yhtään sitä, minkähänlaisen magnituudin valitusvyöry tuollaisin perustein jaetuista tuomioista seuraisi? Jos ei selkeitä rajoja rangaistuksiin olisi, melkein jokainen kokisi saaneensa epäoikeudenmukaisen tuomion. Suuri osa kokee näin jo nyt, vaikka esim. nopeuden suhteen rajat on täysin yksiselitteiset.

Toisin sanoen epärealistinen idea myös tämä.
Etkö sitten muka halua, että elämäsi olisi "aivan mahtavaa"?

Kerros vielä, että miksi tuosta tulisi kamala valitusten ryöppy? Tutka ja kamera on keksitty, joten sieltä sitten katsotaan miten on menty. Ei tuokaan toki mikään aukoton systeemi ole, mutta paljon paremmin olosuhteita huomioonottava kuin tämä nykyinen. Ja mitä lähemmäs nollavisiota tällä nykyisellä mennään, sitä tehottomammaksi se käy ja suorastaan pakotaa ihmisen sellaiseen toimettomuuteen, että houkutus muiden aktiviteettien tekemiseen kasvaa ylitsepääsemättömäksi. Oon aika varma, että viiden vuoden sisään sakoja aletaan antaa myös yleisnimikkeellä tyyliin "ajoneuvon holtitton eteneminen". Eli, poliisin ei tarvitse todistaa mitä kapiinissa on tehty, vaan sanktio tulee ajoneuvon sivusuuntaisen epävarmuuden perusteella.

Tämä aihe kun alkaa ohjautua kohti "mitäs järkevää moottoripyöräilyn edistämiseksi voisi tehdä" -teemaa, niin tekisi mieli itsekin örähdellä jotain aiheesta.

Vallan (vapauden) ja vastuun suhde on aika yleinen teema kun lähdetään normiohjausta jonkin asian osalta kehittämään. Mitähän vastuullista moottoripyöräilijät kollektiivisesti voisivat tehdä, että olisi perusteita lähteä hakemaan vapautta*?

* Ensimmäisenä vapaudesta ei kuitenkaan minulle tule mieleen se että on eri liikennesäännöt kuin muilla tielläliikkujilla. Lähinnä mietin vauhti- ja maastoajoedellytysten parantamista. Älä mieti yritysostossa mitä saat vaan mitä voit ostetulle antaa - ei tule heti reisille.

Vallan (vapauden) ja vastuun suhde on aika yleinen teema kun lähdetään normiohjausta jonkin asian osalta kehittämään. Mitähän vastuullista moottoripyöräilijät kollektiivisesti voisivat tehdä, että olisi perusteita lähteä hakemaan vapautta*?

* Ensimmäisenä vapaudesta ei kuitenkaan minulle tule mieleen se että on eri liikennesäännöt kuin muilla tielläliikkujilla. Lähinnä mietin vauhti- ja maastoajoedellytysten parantamista. Älä mieti yritysostossa mitä saat vaan mitä voit ostetulle antaa - ei tule heti reisille.
Tuossa miettimisen aihetta!

Useammankin kerran paasannut aiheesta..Oikeastaan mikään ei ole kenenkään oma asia, vaikka monikin teko sellaiseksi mielletään.

Jos itse ei osaa asettaa rajoa niin ne asettaa sitten jokin muu jonka jälkeen enää kellään ei ole kivaa.

Valitettavasti jos tuota valtiovallan harjoittamaa rajojen asettelua sovellettas lastenkasvatukseen niin pitäisi hakata henkihieveriin koko katras jos yksi pikkasen poikkeaa säännöistä.

Ei oikein ole kannustavaa kun seuraa viimevuosien liikenneturvallisuus kehitystä. Vauhti tiukennuksissa on kova. Ei malteta katsoa kehityksen suuntaa vaan kokoajan hommaa entistäkin ahtaammalle.

On olemassa myös erillaisia tuloksia jatkuvista kiristyksistä. Muistaakseni Montanan osavaltiossa alkoivat onnettomuudet lisääntymään.

Vieläkin tuohon mielen ilmaisuun. asiaa kannattaisi todellakin pohtia.

Ja eihän kaikkea voi verrata suoraan moottoripyöräilyyn vaan liikkumiseen yleensäkkin.

Ottaen huomioon mimmoinen määrä tämän harrastuksen parissa toimii nykyisin niin olisi kohtuuden nimissä suotavaa jotta heidänkin ääni tulisi kuuluville eikä pelkästään kymmenen koijärveläisaktivistin jokaisessa asiasssa.

Muistetaan nyt kuinka nihkeitä viranomaiset ovat myös tuohon suljetulla alueella tapahtuvaan harjoitteluun.
Uudet ratahankkeet ammuttu alas, nykyisiä toiminnassa olevia moottoriratoja vaaditaan suljettavaksi.

Mitäpä luuletta? Kuinka asiat tulevat etenemään jos vain seisomme vieressä hiljaa ns."muna kädessä"?

Ehkä hetkeksi kannattaisi unohtaa henkilökohtaiset näkemyserot ja ajatella itse asiaa.

Prosenttuaalisesti katsottuna kannatus oli jopa suurempi kuin odotin,mutta se tärkein, eli kipinä (tai uskottavuus) puuttui. Sinne ei vaan ole järkeä lähteä muutamalla sadalla pyörällä, kun silloin tapahtuma kääntyy helposti päälaelleen ja muuttuu ääri-ilmiöiden touhuksi, joka generoi ainoastaan vain lisää sanktioita.

Upeaa näytön taustakuvaa unohtamatta:
Se kirjoitetaan "prosentuaalisesti". Jos kirjoittaa kirjakieltä, niin sit kannattas panostaa oikeinkirjoitukseen. Siks mie kirjotankii murteella, suosittelen siullekkii
wink.gif

Ihme nynny!! Pienestähän kaikki suuri alkaa. Oisitte menny rohkeesti vaan, pitääkö aina olla helvetillisen iso jengi takana että uskaltaa tehdä jotain? Vaikka olihan toi kannatus jo lähes se tavoiteltu 10.000 kuskii
biggrin.gif

Yllättävää, että pamppers-foorumilla oli kannatus niinkin pieni. Kuvastaako se sitä, että pamppersseihin on soluttautunu jotain vitun kukkiksii vai sitä, että pampperssit on soluttautunu tänne orgin kukkisten sekaan? Mene ja tiedä.

Kuva on kyllä upee ja mopo nätti... harmi että on sattunu tollane kuski.

Ihan ensiksi kannattaisi varmaankin koittaa saada kasaan jonkinlaista näyttöä siitä, mitä positiivista siitä seuraisi, jos ehdotuksenne toteutettaisiin. Sori vaan, mutta "muistaakseni Montanan osavaltiossa onnettomuudet lisääntyivät" ei kuulosta kovin vakuuttavalta argumentilta!

Positiiviset puolet nimenomaan yhteiskunnan kannalta, ei yksilön kannalta, olisi ne, millä jotain muutosta voi ikinä toivoa saavansa aikaan. Koska emme elä täydellisessä maailmassa, nämä kaksi eivät suinkaan aina ole sama asia. Onko se oikein vai väärin, että näin on, en ota kantaa, mutta näin silti on, ja se on pakko ottaa huomioon.

Suomeksi sanottuna pitäisi voida perustella, miksi liikenteestä tulisi ehdotelmienne pohjalta entistä turvallisempaa. Voi siinä olla (varsinkin nykyisessä mielipideilmastossa) pikkuisen savottaa.

Jos henkkoht mielipidettä kysytään, niin itse en usko, että omaa valinnanvaraa lisäämällä tehtäisiin liikenteestä turvallisempaa. Maailma on nimittäin pullollaan esimerkkimaita, joissa valvontaa ei käytännössä ole olemassakaan, ja siellä näkee ihan käytännössä, mihin moinen johtaa. Lopputulos on aika karua katseltavaa. Turha luulla, että me suomalaiset olisimme siinä asiassa poikkeus.

edit. Vielä sellainen selvennys, että monen muun lailla en pidä nykyistä systeemiä kaikinpuolin täydellisenä, ja kehittämisen varaa kyllä löytyy. Mutta meidän maassamme on myös kansainvälisessä vertailussa kaikilla mittareilla varsin turvallinen liikenne, joten aivan kaikki ei ole pielessä. Täältä lukiessa saa helposti sellaisen kuvan, että kaikki olisi pielessä.

Positiiviset puolet nimenomaan yhteiskunnan kannalta, ei yksilön kannalta, olisi ne, millä jotain muutosta voi ikinä toivoa saavansa aikaan. Koska emme elä täydellisessä maailmassa, nämä kaksi eivät suinkaan aina ole sama asia. Onko se oikein vai väärin, että näin on, en ota kantaa, mutta näin silti on, ja se on pakko ottaa huomioon.

Jos henkkoht mielipidettä kysytään, niin itse en usko, että omaa valinnanvaraa lisäämällä tehtäisiin liikenteestä turvallisempaa. Maailma on nimittäin pullollaan esimerkkimaita, joissa valvontaa ei käytännössä ole olemassakaan, ja siellä näkee ihan käytännössä, mihin moinen johtaa. Lopputulos on aika karua katseltavaa. Turha luulla, että me suomalaiset olisimme siinä asiassa poikkeus.
Tähän pakko tarttua..

sanoi:
Ihan ensiksi kannattaisi varmaankin koittaa saada kasaan jonkinlaista näyttöä siitä, mitä positiivista siitä seuraisi, jos ehdotuksenne toteutettaisiin.

Mistäs sen vielä tietää. Tuskin talvisotaan lähtijöittenkään mieles paljon positiivista mieles oli, mut ajattelivat et silti kannattaa.
Toisekseen..Eipä tässä vielä ole mitään ehdotettu. Auinoastaan kritisoitu, että menee naurettavalle mallille.
sanoi:
Suomeksi sanottuna pitäisi voida perustella, miksi liikenteestä tulisi ehdotelmienne pohjalta entistä turvallisempaa. Voi siinä olla (varsinkin nykyisessä mielipideilmastossa) pikkuisen savottaa.

Eikö jokin taso riitä? Pitääkö aina vain tulla turvallisemmaksi, rikkaammaksi, terveemmäksi,pitkäikäsemmäksi..eikö voisi vain elää?
Sähän itse sanoit. Emme elä täydellisessä maailmassa..voisiko sen myös hyväksyä?

sanoi:
Sori vaan, mutta "muistaakseni Montanan osavaltiossa onnettomuudet lisääntyivät" ei kuulosta kovin vakuuttavalta argumentilta!

No eipä nämä nykyisetkään asian puolesta esitettävät ole ainakaan minua vakuuttaneet.
Ei se liikenne nyt niin tappavan vaaralliselta vaikuta tuolla muuallakaan vaikkein nyt ihan ehdottomia ollakkaan valvonnan suhteen. Mainitaan nyt esimerkkinä italia. Sattuuhan siellä enempi noita kuolemaan johtavia onnettomuuksia. Ja tapaukseissa on yhtenä tekijänä huima ylinopeus. Sillähän ei ole mitään merkitystä et tipo on pylväänympärillä vajaan kahden kilometrin päästä ristorantea klo. 00:30?

sanoi:
Jos henkkoht mielipidettä kysytään, niin itse en usko, että omaa valinnanvaraa lisäämällä tehtäisiin liikenteestä turvallisempaa.Jos henkkoht mielipidettä kysytään, niin itse en usko, että omaa valinnanvaraa lisäämällä tehtäisiin liikenteestä turvallisempaa.

Kukas muu sen ratkaisun tiukassa paikassa tekee? Kuka muu kuin itse! Miksi sitten sattuu näitä 4 promillen kännissä törmäilyjä. Eikös se ole kielletty? Uskotko että samainen jannu ottaisi seuraavalla kerralla yhden vähemmän jos promillerajaa olisi laskettu nollakahteen ?

Miksi ei tehdä työtä sen eteen jotta ihminen alkaisi ottamaan ihan itse vastuuta tekemisistään? Ihan ite! Ja alaksi ymmärtämään vastuunsa?
Kannattasiko edes yrittää?

ps...

sanoi:
Mutta meidän maassamme on myös kansainvälisessä vertailussa kaikilla mittareilla varsin turvallinen liikenne, joten aivan kaikki ei ole pielessä. Täältä lukiessa saa helposti sellaisen kuvan, että kaikki olisi pielessä.

Eli missä menee raja? Mikä alkaa riittämään? Onko kaikkeen pesiytynyt jo pohjaton ahneus? Lisää, enempi ja nopeammin?

Ei liittyne suoraan tähän jorinaan nopeuksista yms. mutta itse olen sitä mieltä että vapaus ja vastuu tekemisistään takaisin ihmisille.
vrt Bohmteen jossa käytössä vain oikealta tulevan väistämisvelvollisuus, liikennemerkit yms valot revitty kuuseen. Ja onnettomuusmäärät ilmeisesti vähentyneet.

Ei nykyään tuolla liikenteessä kukaan päätään vaivaa.. Ajetaan koomassa risteyksien yli vihreän valon välähtäessä eikä paljoa pää sivuille käänny.. Ennakointi ja toisten huomioiminen on aika hukassa.
Ajetaan näin kun säännöt määrää ja MINÄhän menen kun mulla on olevinaan oikeuksia.

Tuskin kukaan oli huomaamatta mitä eilisessä lehdessä oli taas ehdoitettu liikenneministerin suunnalta? Eli, verotus kilometripohjaiseksi sateliittipaikannuksella, joka tarkoittaa käytännössä sitä kuuluisaa troijalaista puuhevosta.

Katselin eilen E18 tiellä Turusta tullessa tielle asennettujen valvontakameroiden määrää ja 100km/h rajoitusta. Alunperinhän näidenkin kameroiden piti olla tiehallinnon käytössä, mutta nyt niistä osa on valjastettu mitä ilmeisemmin keskinopeuden mittaamiseen. Tai, varmahan asiasta ei voi olla, mutta näin on syytä olettaa, jos kukaan ei tiedä missä se 3-5km pituinen koe on käynnissä? E18-tieltä löytyy ainakin tarvittava valokuitu ja kamerajärjestelmä, jossa on mahdollisuus siirtää kuva eteenpäin prosessoitavaksi.

Kehityksen suunta on todella huolestuttava, mutta jengi vaan laahustaa kohden krematoriota. Ehkä tämä mielenosoituksen aihe olisi pitänyt olla "Eroa Vehviläinen, Sasi tilalle!", jotta siellä olisi edes joku kantapään kautta asioita oppinut idiootti asioitamme hoitamassa.

Miksi ei tehdä työtä sen eteen jotta ihminen alkaisi ottamaan ihan itse vastuuta tekemisistään? Ihan ite! Ja alaksi ymmärtämään vastuunsa?
Kyllä kannattaisi. Tai paremminkin: näin pitäisi tehdä. Edellisessä tekstissäsi mainitsit:

sanoi:
Jos itse ei osaa asettaa rajoa niin ne asettaa sitten jokin muu jonka jälkeen enää kellään ei ole kivaa.
Tässä on mielestäni melko selkeä syy-seuraus kuvio näkyvissä?

Ei nykyään tuolla liikenteessä kukaan päätään vaivaa.. Ajetaan koomassa risteyksien yli vihreän valon välähtäessä eikä paljoa pää sivuille käänny.. Ennakointi ja toisten huomioiminen on aika hukassa.
Ajetaan näin kun säännöt määrää ja MINÄhän menen kun mulla on olevinaan oikeuksia.
Tässä on se itse ongelma!

Erittäin yleistä ja tämä ongelma vain pahenee kun sekin pieni huomio kiinittyy siihen etti vahingössakaan aja +3km/h ylinopeudella tuon toisen kylkeen.

Olettako huomannut..

Aika usein näkyy tälläkin foorumilla maininnan..vastapuolen vika.

Liikenneonnetomuus , jossa on mukana yli yksi henkilöä on harvoin pelkästään yhden syy.

Tää tällä erää..vääntö jatkukoon..työt kutsuu taasen
bowdown.gif

Todellakin kannattaisi yrittää. Jokaisella suurinpiirtein on tiedossa tän yhteiskunnan säännöt ja sanktiot, ottakoon sitten vastuun tekemisistään ihan esittämälläsi tavalla. En minä ainakaan tule foorumille kyynelehtimään, jos tulee penalttia jostain, minkä tiesin tehneeni väärin.

Taas se mitä ilmeisesti ajat takaa, että ihminen itse päättäisi mikä on hänelle ja muille vaarallista/oikein/väärin jne., ei ikävä kyllä onnistu niin pitkään kuin ihmisluonto on nykyisellään. Jokainenhan meistä tietää olevansa muita parempi ja tärkeämpi, varsinkin liikenteessä. Jos tuolla nyt jokainen tienkäyttäjä lähtee tuohon, voi alkaa motoristit vähenemään kiihtyvällä tahdilla luonnollisen karsinnan kautta.

Jos tuolla nyt tosiaan joku alkaa oikeasti esittää ajatuksiaan teknisen valvonnan käytöstä esim. nopeuksien ja etäisyyksien arvioinnissa, kannattaa hakeutua hoitoon ennen kuin on myöhäistä. Itse en ainakaan halua mikrosirua pyörääni tai niskaani, se olisi kuitenkin todennäköisempi tapa kuin kameroiden kylväminen kaikki tiet kattavaksi verkostoksi.

Kyllä kannattaisi. Tai paremminkin: näin pitäisi tehdä. Edellisessä tekstissäsi mainitsit:

sanoi:
Jep..näinhän se menee..

mutta edelleenkin..se hulttiopoika ei tapojaan paranna hakkaamalla ei edes vaikka pieksisi koko perheen.

sanoi:
Jep..näinhän se menee..

mutta edelleenkin..se hulttiopoika ei tapojaan paranna hakkaamalla ei edes vaikka pieksisi koko perheen.
Parantamiseenkin löytyy keinot, kovapäisillekin. Aika paljon notkistaa normaalia ihmistä pieni keikka kiven sisään, moni kovakin tyyppi joutunut myöntämään tosiasiat siinä kohtaa...

Sinällään aivan totta - juuri tämä puolinukuksissa ajaminen on ´sääntöuskovaisuutemme´ nurja puoli.

Mutta siinäpä se ero onkin. Se osoittaa, että meillä pystyt tekemään jopa noin (en sano, että se on oikea menettelytapa, ei suinkaan ole) ja jäämään silti henkiin. Ja tämä johtuu siitä, että pääpiirtein ihmiset kuitenkin noudattavat sääntöjä. Monessa muussa maassa kolisisi aivan samantien ja pahan kerran, jos näin tekisi.

Jos suomalaiset jotenkin saataisiin ajamaan yhtä aktiivisesti ja valppaasti, kuin mitä joissakin liikenteen ´banaanivaltioissa´ on aivan pakko tehdä, jos aikoo elää, eikä sääntöjen kunnioittamisen puolellakaan toisaalta luisuttaisi likimainkaan sellaiseen anarkiaan kuin näissä maissa, tällä yhdistelmällä voitaisiin mielestäni tehdä liikkumisesta nykyistä turvallisempaa. Tämäkin varmaan paljon helpommin sanottu kuin tehty!

Sekin on tietysti totta, että ns.´nollavisio´ on vain pelkkää teoriaa, ja aina liikenteessä tulee kuolemaan ja loukkaantumaan ihmisiä. Mutta niin kauan kuin meillä sattuu aivan silkasta riskinotosta, asenneongelmasta, tms. omasta tyhmyydestä johtuvia onnettomuuksia, niille kyllä voidaan ainakin yrittää tehdä jotain.

En mielestäni väittänyt "kivikovaa", vaan oletin lisenssivakuutuksen olevan henklövahinkojen varalta, jolloin olisi hönöä ottaa tämän päälle vielä liikennevakuutus.
Kannattaisiko ensin hankkia tietoa ja sen jälkeen alkaa olettamiset?

Liikennevakuutus on tarkoitettu pakolliseksi siksi, että se korvaa myös vastapuolen vahingot. Jos ihminen on tyhmä ja vahingoittaa omaa omaisuuttaan ja on kykemätön sitä itse itselleen korvaamaan, tämä ei ole yhteiskunnallinen ongelma. Mutta jos tuo sama typerys menee ja vahingoittaa muiden omaisuutta ilman tahallisuutta eikä kykenisi korvaamaan, tuo olisi yhteiskunnallinen ongelma.

Jopa radalle ajoittain eksyy tyhmiä ihmisiä, jotka esim. vaihtavat puutarhaletkun öljyletkun paikalle ja aiheuttavat muille ihmisille niin henkilö- kuin esinevahinkojakin. Nämä tulevat liikennevakuutuksesta korvattaviksi. Tällaisia ihmisiä on valitettavasti prosentuaalisesti enemmän tieliikenteessäkin töhöilemässä.

Mielestäni on hönöä pukea päälleen tietäjän viitta jos todellisuudessa on lähinnä tietämätön. Toisaalta pukeutuvathan pienet lapsetkin mielellään supersankareiden asuihin.

Jukka

Ehkä tämä mielenosoituksen aihe olisi pitänyt olla "Eroa Vehviläinen, Sasi tilalle!", jotta siellä olisi edes joku kantapään kautta asioita oppinut idiootti asioitamme hoitamassa.
Älä nyt. Kimmohan voi olla jo aivan sekaisin, radalla käynyt ja kaikkea!

Raahasimme näet silloisen liikenneministerin MOOTTORIRADALLE. Liikenneministeriltä (joka ei ollut koskaan ajanut moottoripyörällä, saati radalla) löytyi aikaa ja etenkin MUNAA tulla radalle. Ministerille ei tarvinnut hommata kansallista MotoGP-pyörää, riitti ihan Sumekolta lainaan saatu HD + autokoulun pyörä.

Mitä luulet saadaanko tuolla tavalla vaikutettua asioihin vai nettikyselyitä järjestämällä?

http://www.mp-foorumi.com/kuvat....e63.htm

http://www.mp-foorumi.com/kuvat....e64.htm

Jukka

Back