• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valmistusvirhe? Alpinestars stella gp plus

Mitään ei ole tullut vielä mutta jos vastuu on myyjällä ensisijaisesti niin pidän siitä sitten kiinni. Kiitos kaikille avusta :) takki istuu itselleni tosi hyvin niin olisiko se nyt tyhmää jos puran kaupat ja ostan saman takin uutena taas toivoen että se ei menisi rikki heti taas vuoden päästä?

Kastunut tosiaan vaan kerran pienessä kesä tihkusateessa, ei mennyt edes läpi.

Olisiko mitään hyvää nahanhoitoainetta mitä suosittelisitte ja kuinka usein pitäisi käyttää sitten? Valmistusvirheen tekemää rappeutuneisuuttahan se ei poista mutta jos ylipäätään hankin uuden nahkarotsin ja haluaisin ylläpitää sitä ja pidentää käyttöikää.

Kurjaahan se oli että kohdalle osui juuri tämä kappale joka rapistuu käsiin.

Joe sanoi:
En nyt tämän takin kuntoon ota muuta kantaa kuin se, mikä kokemus on omasta nahkatakista.

Jos sitä ei huolla kunnolla kun se pääsee muutaman kerran kastumaan oikein kunnolla ja likomäräksi niin se on sellainen korppu että muistuttaa enemmän haarniskaa. Myös siinä alkaa näkymään halkeilua jos päästää ihan kuivaksi. Olen sen tosin viimehetkellä tajunnut ja käsitellyt. Käytöstä riippuen, tänä kesänä kahdesti. Tosin olen jäänyt sateen alle sen kanssa nyt harvinaisen monta kertaa.

Oma kokemus on siis että nahkakamppeet vaatii huoltoa ajoittain. Jos sen tekee kunnolla ja aikoinaan niin ne on lähes ikuisia.

Kastumaan päässyt kerran pienessä tihkussa eikö tullut edes läpi. Ihmetyttää vaan että se on nimenomaan toi valkoinen nahka mikä on ihan korppu ja halkeilee kun muut kohdat on ihan kunnossa. Takki on puna-valko-musta väritykseltään.

Kuten aiemmin jo todettiinkin, johtuu yhden värisen nahan ongelmat eroista värjäystekniikoissa/-aineissa, tai tässä tapauksessa varmaan tuon valkoisen värjäyksessä tehdystä ryssimisestä. Tässä video Alpinestarsin nahkapuvun valmistuksesta, tuossa kerrotaan mm. että Kawasakikuskien tulee olla varovaisia kaadoissaan, koska vihreä nahka on kulutuskestoltaan huonompaa kuin muut värit.

Mutta enivei, jos saat uuden rotsin, niin saattaa se kestää paremmin, tai jos ongelmat koskee isompaa erää, niin olla ihan samanlainen. Mä ajelisin tyytyväisenä tolla nykyisellä, eipähän ole niin squidin näköinen kun ei kamat kiillä kuin kaupan hyllyllä :;):

Ghostrider sanoi:
Mä ajelisin tyytyväisenä tolla nykyisellä, eipähän ole niin squidin näköinen kun ei kamat kiillä kuin kaupan hyllyllä :;):

Jos kysymys olis Audin konepellistä, ihan kenen herran tahansa, niin se olis vaihdettu ajat sitten, myyjän, maahantuojan tai tehtaan laskuun. Asiakkaan pienellä tai tarpeen vaatiessa IHAN HELVETIN ISOLLA mekkalalla.

Jos tollasella käytöllä menee vehkeet tohon kuntoon niin ei todellakaan ole normaalia kulumaa tai hoidon laiminlyöntiä. Itse tossa tilanteessa palauttaisin ne lahjakortit ja rotsin ja ottaisin hyllystä uuden, mutta mä olenkin vaikea asiakas.

riisor sanoi:
Jos tollasella käytöllä menee vehkeet tohon kuntoon niin ei todellakaan ole normaalia kulumaa tai hoidon laiminlyöntiä. Itse tossa tilanteessa palauttaisin ne lahjakortit ja rotsin ja ottaisin hyllystä uuden, mutta mä olenkin vaikea asiakas.

Et sitte meinaa edes kysyä, kummasta päästä kauppias haluaa sen vanhan + kortit sisäänsä :grin:.

Taittaa se totta olla kun väitetään, ettei nuorisolla ole enää käytöstapoja:grin:.

Ennemminkin mua vähän ihmetyttää tuo ohje ettei sille tarvi mitään tehdä kun on uusi takki. Edelleen oma käsitys on että nahka vaatii hoitoa. Kyllähän siinä pitäisi tehtaalta lähtiessä olla hoitoaineet yms. myrkyt valmiina, mutta jos kerran ohjauslaakeriin ei tehtaalla laiteta tarpeeksi rasvaa niin miksi takki hoidettais kunnolla sitten.

Niin paljoa en noiden valmistamisesta ja käsittelystä ymmärrä että ottaisin kantaa hoidon puutteeseen tai valmistusvirheeseen edelleenkään. Toki kuulostaa aika vähällä käytöllä huonoon kuntoon menneeltä, mutta taitaa se kuivua vaikka olis kaapissakin vuosikaudet käyttämättä.

Jokainen varmaan hoitaa omasta mielestään parhailla aineilla (kun puhutaan järkevän hintaisista ainestä) ja jokaisen osa on ns. käärmeöljyjä, joissa ei ole kuin hintaa, mutta ei vastinetta rahalle. Tässäkin ketjussa tuli jo esiin eriaineta, osa ei käytä mitään muuta kuin sitä, toinen ei pistäisi sitä kamoihinsa missään nimessä jne.

Tuossa ennen kuin ottaa kantaa jonkun aineen ehdottomaan hyvyyteen tai huonouteen niin varmaan pitää määritellä ajokamojen käyttökin, sitähän tuolla olikin en tinkaa siinä mielessä vastaan.

Itse käytän juurikin tuollaista nahkabalsamia. Se on tahmeaa rasvaa ja tuossa mikä mulla on, on suurin osa mehiläisvahaa. Voisin hyvinkin kuvitella että nahan hengittävyys kärsii siitä. Mun takki taas on sellainen aurikoisen sään kruisailutakki ja esim. hihojen sisäsyrjät ovat kangasta (Richan takki) jolla parannetaan hengittävyyttä. Lisäksi mulla on nakupyörä, veikkaan että myös sillä on oma osansa, miksi koen tuon olevan mulle soveliasta ainetta.

Minkkiöljy on käsittääkseni toinen erittäin suosittu nahan hoitoaine. Tuskin sitä käytettäis jos se huonoa olis. Olen muistaakseni joskus ollut myös sen kanssa tekemisisssä. On ehkä helpompi levitettävä ja käsiteltävä, mutta jäi fiilis että käsittelyn joutuu tekemään tiheämmin. Tuo on muistikuva, ei fakta.

Kumpikin jättää nahan liukkaan ja pehmeän tuntoiseksi kun ainetta on levitetty tarpeeksi ja se on imeytynyt. Siinä mielessä en hauku tuota minkkiöljyäkään vaikka en sitä itse käytäkkään. Mun mielestä juuri tuo tuntuma on se mittari milloin nahka kaipaa huoltoa, kun se on pehmeeä ja liukkaan tuntoista, siitä valuu vesi kuin hanhen selästä.

Tuo mun takki on ommeltu todella monesta pienestä palasta, tuntuu että niitä on ihan loputtomasti ja sen puhdistus ja käsittely ei ole ihan parin minuutin homma. Äkkiä vierähtää tunti kun sen tekee rauhassa kiirehtimättä ja huolellisesti niin että käy myös saumat läpi, ei ainoastaan ole puhdistavinaan ja huoltavinaan sitä. Syksyllä jätän sen törkeän paksuun rasvaan, siinä se talven aikaan pikku hiljaa imeytyy ja kevällä se on jo sellainen ettei siihen sotke muita vaatteita.

Voisin myös kuvitella että Gold Wingin satulassa nahka-asut on huomattavasti vähemmällä rasituksella kuin nakupyörän kyydissä. Nakulla tulee kaikki syliin mitä suomen kesä tarjoaa ja ne saa sitten puhdistella kamoista, täysin katettu matkapyörä ohjaa kaiken ohi. Tuokin lienee sellainen juttu, että kannattaa miettiä kun kerrotaan kuinka usein tarvii hoitoa.

Siis itselläkin naku Honda Hornet niin kaikki tulee syliin ja tuo malli istuu tosi hyvin itselleni ja tosi hyvä kruisailutakki kesällä. Kylmemmillä ilmoilla goret niskaan ja sit menoks..

Sanoin siis itsekin että takki jää nyt sille reklamaatio asiantuntijalle selvitettäväks ja jos taas tulee jotain schaibaa niin teen niin kuin vanhempi myyjä ehdotti eli puran kaupat, sillä lahjakortillahan en tee mitään niin sekin joutaa takaisin vaan. Ja sitten uusi rotsi rekistä vaan, katsookohan ne mua pahasti jos ostan ton saman rotsin uudestaan 😂 Mut niin kuin joku sanoikin vähän paha ottaa uutta hyllystä jos se on sitä samaa erää... Voishan sitä tilata enskesälle sen rotsin uudesta kuormasta.

Viimeks he ottivat yhteyttä heti seuraavana aukiolopäivänä ja nyt on mennyt viikko... Ehkä se lojuu jossain hyllyllä "hankala asiakas" lapulla 😂😂

Nykyiset nahat "valmistetaan" höyläämällä raakanahan pinta tasaiseksi, ettei luonnolliset nahassa olevat virheet näy ja nahkavuodat olisivat ns tasalaatusia.
Tämän jälkeen pinta usein "maalataan" ja samalla siihen painetaan "nahan kuvio"..... Eli kyllä tuo "pintamaali" voi lohkeilla juuri kuten kuvassa näkyy.

Back