• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Välirahat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja archi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
CB1300SA/ABS mallin lähtöhinta erotus on jo 2000 euroa ja sinulla viime vuonna hankittu -07 (ylivuotinen)F/malli...
No tuo toki selittäisi tuon eron. Ei taida minulla olla ihan heti varaa alkaa vuosittain vaihtamaan, kun pelkkä väliraha on enemmän kuin tämänhetkisen mopon arvo. Luulisi, että tuollainen -07 meinisi ihan hyvin kaupaksi ihan itse myymällä. Käteiskaupalla voisi olla tinkaaminenkin helpompaa.

Minäkin noista välirahoista. Vaihdoin autoliikkestä pakettiautolla mielestäni suuripiirtein samanhintaista moottoripyörää.
Myyjä pyysi noin kahta tonnia väliä. Minä otin lähtöaskelia ja sanoin ei ole valtuuksia tuollaisiin välirahoihin.

Mies oli vähän aikaa hiljaa ja sanoi että viisisataa.

Minä siihen sitten että kaksisataa, nää on samanhintaiset.

Kaupat tuli. Papereihin merkattiin noin puolet vehkeitten hinnnoista.

Myyjä pyysi noin kahta tonnia väliä.
Mikä kumma siinä on että tuosta on tuntunut tulevan ihan kuin vakio. Siis vaikka mopojen arvot olisi 4ke luokassa, niin välirahaa se eka heitto liikkeessä on aina vähintään 2ke. Sehän on %:na ihan törkeesti tollasesta edullisemman pään fillarista
omg.gif
Toki ymmärrän että €:lla se firma elää, ei %:lla, mutta joku tolkku sentään pitäisi olla
shaun.gif

rupeaa tommosella kerran vuodessa vaihtotahdilla, 4-5 tonni vuosi olemaan noi mopoilun kustannukset kohillaan.

Menee vähän nyt ohi varsinaisen aiheen, liittyy kuitenkin kaupankäyntiin. Mites koeajot kun myytte itse pyöräänne?
Tulee ostajaehdokas kävellen kypärä kainalossa paikalle, pyytää pyörää koeajolle,paperit mukaan kun kuitenkin sattuu poliisi niitä kyselemään.

vaikea uskoa et vuoden vanhan pyörän uuteen vaihtamalla pääsis alle 5 tonnin välirahalla..aja viel vuosi ja huomaat ettei se väliraha siitä välttämäti muutu mikxkään.

jos haluu jatkuvasti vaihdella niin myyjät ovat tottuneet siihen et he myös vaihtavat.makso mitä makso.

Menee vähän nyt ohi varsinaisen aiheen, liittyy kuitenkin kaupankäyntiin. Mites koeajot kun myytte itse pyöräänne?
 Tulee ostajaehdokas kävellen kypärä kainalossa paikalle, pyytää pyörää koeajolle,paperit mukaan kun kuitenkin sattuu poliisi niitä kyselemään.
Hyvä olis ottaa hemmon ajokortista kopio taikka muita henkilötietoja että tietää keneltä ekana "kyselee"
kaboom.gif
ku pyörää ei näy.

Eikä tosiaan pyörän papereita mukaan, joutaa se poliisi tulla kyseleen jos pysäyttää ja on epäselvyyksiä...

En käsitä kanssa tota kauppiaitten käyttämää "se on kahden tonnin väliä". Muutaman kerran tässä taannoin tarjosin omaa pyörääni suunnilleen samanhintaiseen(hintaluokka oli 4-5 tonnia) ja kolmessa paikkaa olisi ollut väliraha 2 tonnia  
cool.gif

Liekkö kauppiaita pelottaa tämä tuleva veromuutos. Onkohan kellään faktaa tietoa, ettei se tulisi muuttamaan käytettyjen hintoja huonompaan suuntaan?
Ihan esimerkkinä pyörän vaihto mielessä neljän eri liikkeen näkemys vaihturista: huonoin 12000€ ja paras 15000€. Kysyin vaihtoa uuteen samanlaiseen eri liikkeistä.
Onneksi pääsin eroon itse vanhasta ja nyt pääsee suoralla tinkaan.
062802jumpie_prv.gif

Vaihdoin vm -05 39000 km ajetun XX:n uuteen K9-Bussiin, väliraha 6200,-, olen erittäin tyytyväinen.
smile_org.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

En käsitä kanssa tota kauppiaitten käyttämää "se on kahden tonnin väliä". Muutaman kerran tässä taannoin tarjosin omaa pyörääni suunnilleen samanhintaiseen(hintaluokka oli 4-5 tonnia) ja kolmessa paikkaa olisi ollut väliraha 2 tonnia
cool.gif
Miksiköhän se kauppias alkaisi mitään vaihtelemaan jos se ei hyödy siitä mitään? Tulosta ne kaupat noin pääsääntöisesti yrittää tehdä...

..ttu, mä en jaksa enää tätä hintahöpinää. Ajakaa Jopolla, vanha
ehjä vaihdossa ja 200 € väliä. Niin minäkin tein.

Back