• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Valinnan vaikeus: r6, cbr 600f sport, zx 6r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jumbo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Imatra
Elikkäs, Kevään aikana oon katellu kyykkypyöriä hintaluokassa 0-6500e. Nyt on löytynyt muutama malli mitkä erityisesti kiinnostaisi:
- Yamaha r6 vm.-99 - 00,
- Kawasaki zx 6r vm. -00 - 01,
- Honda cbr 600f sport vm. -02

Kyselisin käyttökokemuksia ja epämukavuus/mukavuustekijöitä ko. pyöriin liittyen(voi olla että hakua käyttämällä löytyisi kaikki tarpeellinen). Sekä tyyppivikoja tai tarkastamisen arvoisia seikkoja ko. pyöriä koskien, myös kaikki + ja - on tervetulleita.

Yamahan kakkosvaihteen hajoaminen on tiedossa, muuta ei juurikaan. Muista merkeistä ei käytännössä mitään tietoa/kokemusta...
blush.gif

Yamaha r6 -99 ja -00 mallien männän renkaissa jotain eroa.. voisin kuvitella että parannettu tuohon -00 malliin..

Tuohon 6500 euroon voisi juuri ja juuri saada myös hieman uudemman mallisen (-03) zx6r:n.

Terve,

Itsellä oli -03 ZX 6r kolme kesää, eikä mitään ihmeellisiä vikoja löytynyt. Kaverilla on -04 r6, ja välillä kun vaihdeltiin pyöriä huvikseen, niin huomattiin että kawan ajoasento on paljon "urheilullisempi". Satula suuremmassa kulmassa eteenpäin (munat tankissa), sekä tuntui että kahvat ovat alempana/etäämpänä toisistaan/eri kulmassa kuin jammussa. Tämä varmaan johti siihen että jammu keuli huomattavasti herkemmin. Painopiste jammussa siis hieman taaempana. Tosin vaikuttaahan "tahattomaan" keulimiseen monet muutkin tekijät, mutta edellä mainitut ainakin.

Jos noista miettii kummalla olisin mieluummin lähtenyt kauemmas ajelemaan, olisin ottanut kaverin jammun. Mutta jos mutkateille/radalle mennään, niin valitsen ehdottomasti kawan.

Nämä tosiaan minun mielipiteitäni. Saa ja pitääkin olla eri mieltä  
biggrin.gif

Tai -03 CBR600rr:n. En kyllä maksais 8v vanhasta pyörästä 6500 euroa.
Kaikki pyörät osuvat välille 5500 - 6500 euroa, vanhemmat siis tietty halvempia
wink.gif
ja halvin cbr rr näyttää olevan 7500e, eli menee kipurajan yli reilusti.. Lähinnä ton cbr:n kestävyys ja ajettavuus kiinnostaisi kanssa...
Itse myin juuri -03 CBR600rr:n eikä se hinta kovin paljoa tuosta 6500€:sta heittänyt. Nuo vanhojen käytettyjen pyyntihinnat on niin korkeita että ei niistä kukaan noin paljoa maksa. Tai ei ainakaan kannattaisi maksaa. Kunhan porukka vain kokeilee että löytyykö joku hullu joka maksaisi.

Itse ajelin vajaa 30000km tuolla rr:llä. Pari kertaa kävin pidempää reissua ja radalla silloin tällöin. Todella vakaa ajaa, todennäköisesti tasapainoisin noista 2003 mallisista kyykyistä. Ei tarvitse ohjausiskaria ennen kuin ehkä kovemmassa ratatykityksessä. Hieman yli 40000km oli ajettu kun myin sen eikä siinä vaiheessa vielä kuluttanut öljyä ja lähti yhtä hyvin kuin silloin kun sen ostin.

Oli minulla kyllä tuollainen 2003 mallin R6 myös. Se nosti nokan pystyyn huomattavasti helpommin kuin CBR. Samoin se tuntui siltä että siinä olisi ollut hiukka enemmän luonnetta mutta tuskin olisin sillä yhtä kovaa radalla päässyt kuin CBR:llä.

02-03 mallin zx-6r kawat on kaks ihan eri pyörää..02 rennompi ajoasento ja -03 on jo ihan eri pyörä jo ulkonäölliseti sekä tiukemp ajo asento.
Jos saat 03- :sen mahtumaan tohon budjettiin niin ehdottomast siihen osuis mun valinta.
Mulla on kokemusta -00 zx-6r:stä ja se oli todella hyvä perus pyörä rennommalla ajoasennolla.

Itse olin viime keväänä samassa tilanteessa ja budjetista johtuen vertailin vastaavia pyöriä ostomielessä. Lopulta päädyin kuitenkin ao. pyörään. Oli mielestäni siinä vaihessa paras hinta-/laatusuhde. Joten jos ei ole mitään ennakkoluuloja suzua vastaan, niin kannattaa tsekkailla myös:

Suzuki GSX-R 600 K1-K3

Pitäisi saada kevyesti tuohon hintaan. Mallin lievä aliarvostus pitää hinnat kohtuullisena.

Suzukit on jo ruiskulla, toisin kuin Kawa ja Yamaha. Joku vajaa vuosi sitten ilmestynyt Fast Bikes-lehti (en muista numeroa) testasi käytetyt kuussatkut myös ikäluokassa 5 vuotta. Suzuki nappasi tässä ikäluokassa voiton kevyesti arvosanoin 9/10. Tosin täytyy muistaa, että Kawa ei ollut kisassa mukana, mutta R6 '02 ja 600FS '02 oli.

Vanhemmat f mallin cebarit on enemmän matka malleja kuin nuo muut. Hyviä ne on ajaa ja varmoja kestämään, mutta itse valitsisin 03 tai uudemman zx6r kawan. Itsellä oli 04 kawa ja se on paras pyörä minkä olen omistanut tai millä ikinä ajanut. (No ehkä 07 gigseri menee edelle.) Tasapainoinen supersport tiukalla ajoasennolla. Vieläkin vuoden jälkeen on pyörää ikävä.

Joka tapauksessa ostat minkä tahansa noista saat hyvän pyörän jos yksilö on hyvä. Ne on kaikki luotettavan pyörän maineessa (paitsi ehkä kawa). Mutta sekin on hyvän pyörän maineessa.

Paljon on tullut hyviä tietoja esille pyöristä, meinaa vaan unohtua että vuosimallit mitä ollaan hakemassa on 99-02 merkistä riippuen
tounge.gif
. Ja cbr:ssä en edes ole harkinnut sitä normi äffää vaan juurikin sitä sporttia, ainut mikä siinä häiritsee ulkonäöllisesti on etuvalot
confused_orig.gif
r6 kiinnostaisi kyllä eniten mutta se vaihteistovika kummittelee jotenkin mielessä...

Paljon  on tullut hyviä tietoja esille pyöristä, meinaa vaan unohtua että vuosimallit mitä ollaan hakemassa on 99-02 merkistä riippuen
tounge.gif
. Ja cbr:ssä en edes ole harkinnut sitä normi äffää vaan juurikin sitä sporttia, ainut mikä siinä häiritsee ulkonäöllisesti on etuvalot
confused_orig.gif
r6 kiinnostaisi kyllä eniten mutta se vaihteistovika kummittelee jotenkin mielessä...
Kaverilla oli tuommonen vm. -00 R6 aj. 35tkm. Siinä ei ainakaan ollut minkäänlaista vaihteistovikaa.

Miksei gikseri oo sun listalla? Mulla oli noi samat vaihtoehdot ja Kawa kovin suosikki. Kävin ottaa kylmätyypit kaikista noista ja monista eri vuosimalleista.

Otin sit kylmästi Suzuki GSX-R 600:n jossa oli kaikki kivat palikat valmiina ja racing henkinen väritys.
062802jumpie_prv.gif
Kylmätyypeiltä tämä istui parhaiten mun alle ja hyvä hinta.

Suzuki ilmeisesti vielä melkoisen kestävä pyörä, toisaalta paskan väliä jos se hajoo sit korjataan.

Tolla 6500€ kyllä varmaan saisi tuurilla -03 pyörän jopa liikkeestä jos osaa hieroa kauppaa.

Paljon on tullut hyviä tietoja esille pyöristä, meinaa vaan unohtua että vuosimallit mitä ollaan hakemassa on 99-02 merkistä riippuen
tounge.gif
confused_orig.gif
Ai sulla oli niin tarkasti rajattu noi.

Oma valinta menisi tässä järjestyksessä:
1. R6
2. 6R
3. CBR

Tuo CBR on vain naamioitu F-malli. Todennäköisesti siinä on kestävin mylly mutta kuitenkin se on vähiten kyykky noista. En muista oliko tuossa R6:ssa jo venojensäätöväli 40000km mutta jos oli, se on pelkkää plussaa.

Enkä kyllä noin vanhasta pyörästä maksaisi kuin 5000€. Ehkä 5500€ jos on todella vähän ajettu ja hyväkuntoinen muutenkin.

Joo gsx-r ei tosissaa oo tossa mukana kun se pitäis olla -03--> ja ne tuppaa maksamaan(ainakin pyynti on) enemmän kuin oon suunnitellu pyörään laitettavan..
confused_orig.gif
Tossa paikallisessa liikkeessä(mimoto) on välitettävissä pyörissä -99 r6 13000 ajettu(mittarilukema
wink.gif
) , kävin sitä kyselemässä ja soitettiin belgiaan liikkeeseen jossa pyörä on niin ainakin siellä kehuivat todella siistiksi. Kaveri osti toissakesänä 18000km ajetun r6:sen ja se oli kyllä kuin pakasta vedetty niin kyllä tuollaisessa 13000km ajetussa huomaa jos on jotain hämärää lukemissa. Ja hinta oli tosiaan 6400
crazy.gif
mutta kuitenkin liikkeestä niin saisi ainakin 6kk "takuun" härvelille
thumbs-up.gif

Redsin pyörä vissiin myyty jo? ei ainakaan mitään tietoa ollut ilmotuksessa koko pyörästä...
confused_orig.gif
Ja jos ei kerran kannata maksaa 99-02 kuussatkusta kuin 4-5te niin aika hankalaksi menee ostaminen, myyjä kun yleensä päättää tuotteen pyyntihinnan. Halvin r6 taisi olla 5900 ja 60 000km rullattu, jos jostain saat ostettua alle viidellä tonnilla pyörän niin osta ja tuo tänne
biggrin.gif
Alunperin olin ylärajaksi laittanu pyörälle 5000e niin en aio nostaa budjettia enää tuosta n.6000 eurosta yhtään enempää, ainakaan 8000 euroon kun pitäisi rahaa jäädä muihinkin "ostoksiin" jonkinverran...

Redsin pyörä vissiin myyty jo? ei ainakaan mitään tietoa ollut ilmotuksessa koko pyörästä...
confused_orig.gif
Ja jos ei kerran kannata maksaa 99-02 kuussatkusta kuin 4-5te niin aika hankalaksi menee ostaminen, myyjä kun yleensä päättää tuotteen pyyntihinnan. Halvin r6 taisi olla 5900 ja 60 000km rullattu, jos jostain saat ostettua alle viidellä tonnilla pyörän niin osta ja tuo tänne
biggrin.gif
Alunperin olin ylärajaksi laittanu pyörälle 5000e niin en aio nostaa budjettia enää tuosta n.6000 eurosta yhtään enempää, ainakaan 8000 euroon kun pitäisi rahaa jäädä muihinkin "ostoksiin" jonkinverran...
Joo niin taitaa olla myyty, sorry disinformaatio.

Olisit saanut syksyllä minulta hyvän yksilön 7000;- Käytettyjen vehkeiden hinnoissa ei kyllä ole mitään järkeä. Pidä pää kylmänä etsinnöissä, pienellä maltilla saatat tehdä hyvät kaupat.

Joo ei tässä hötkyilemässä olla, talvenmittaan vaan katellu pyöriä ja ei luulisi ainakaan kesäänpäin hinnat paljoa laskevan
sad_orig.gif
Mutta mielestäni jos pyörä on vähän ajettu ja siistikuntoinen voi siitä maksaa ihan kelpo summan jos vaikka vertaa uudempaan ja enempiajettuun ja huonokuntoisempaan yksilöön
thumbs-up.gif

Back