• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusyhtiöiden kanta ajoharjoitteluun ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S.P.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyselyyni vastasivat Fenniasta:

sanoi:
Ajoharjoittelussa sattuvan vahingon osalta Fennia tekee korvauspäätöksen aina tapauskohtaisesti. Valitettavasti näin etukäteen emme voi sanoa tarkkaa sitovaa päätöstä näiden vahinkojen suhteen.

Jokainen voi itse vetää omat johtopäätökset tuosta, itse päätin unohtaa Fennian.

Joo nyt alkaa senverran nyppimään tuo vakuutusyhtiöiden häikäilemätön kiskonta ja ja jatkuvasti huononevat ehdot, että kohta lähtee mopo myyntiin
veryangry.gif
. Eilen kävin Ahvenistolla ajamassa ja totesin, että tuollainen 125 - 250 mopo olis varmaan just passeli meikäläisen ajotaidoille radalle. Pääsis käyttämään muutakin kun kakkosta ja kolmosta.

Itse olen päätymässä siirtämään vakuutukset Ifille. Laskeskelin asiaa seuraavasti: Pyörän arvo tällä hetkellä n. 10000 €, '03 ZX-6R. Jos otan kaskoon lunastusturvan, n. 60€ vuosi, saan kaadettuani mopon radalla vähänkin pahemmin korvauksen vielä tuon uusarvon mukaan, uuden vastaavan ovh. 14980€. Joudun tietysti itse maksamaan kolminkertaisen omavastuun tahi 20%, joka siis tekisi 10000€ x 0,20 = 2000€. Kuitenkin rahallinen "hyötyni" olisi 14980€ - 10000€ - 2000€ = 2980€. Sitten jos satun kippaamaan mopon kadulla niin tulee vielä "kannattavammaksi" normaali omavastuulla, etuni vajaat 5000€.

Lisäksi voi ottaa tuon oikeusturvan, n. 5€ vuosi, joka maksaa kulujani jos poliisisetä pyytää käräjille  
baaa.gif

Voisiko joku viisaampi kertoa pitävätkö ylläolevat laskelmani yhtään paikkaansa, vai olenko taas ymmärtänyt asiat väärin  
nixweiss.gif

Hmh, eli kun kerran iffillä olisi tuon mukaan 3x omavastuu niin pitää muistaa sitten ajaa niin kovaa että kaatumisen sattuessa koko laite on varmasti ihan palasina
062802moto_prv.gif

Back