Onko kuulunut mitään syitä tai perusteluita tuohon nuivaan suhtaumiseen rata-ajoon? Kasvaneet korvauskustannukset tms?
Heii, eiks kukaan ole kuullut mitään perusteluja vak.yhtiöiltä?
Nii-in. Sen kun joku tietäisi niin ei seistäisi tässä kuin kullit häissä, vaan vaadittaisiin perusteluja.
.....radalla kuitenkin lippailtiin viimekin kesänä paljon.....
...väittäisin tosin, että numerojen valossa menekki korjaantuu reikäpäiden katu mällien määrässä "tai siis niiden vähenemisessä", mutta otetaan vielä huomioon pyörien kasvaneet tehot, sekä yksinkertaisesti pyörien lukumäärä, vakavien loukkaantumisten määrä, sekä kuskien nuorentuminen.
"Yhtälö: 22-vuotta vanha kuski + 2 vuotta ajokokemusta + pyörä jonka ominaisuudet samaa luokkaa, kuin muutamaa vuotta vanhalla maailmantason kisapelillä + rata-ajo = X"
Pakko myöntää jos itse katsoo asiaa bisneksen silmin, näyttää tuo rata-ajo huonolta bisnekseltä, vaikkei se sitä välttämättä olisikaan tällähetkellä, mutta kuvitellaanpa, että tulevaisuudessa sen suosio vain kasvaisi, ja pikkuhiljaa ratamällit muodostavaisitkin "elleivät jo muodosta" huomattavan prosentuaalisen määrän kokokauden mälleistä. Miltä se näyttää loppuvuoden tulosta arvioitaessa vakuutuyhtiöissä?
Eikö olisikin bisnesmielessä nyt aika hajoittaa tuo kasvu, ja antaa pienen marginaaliryhmän jatkaa ajelemista triplamegasuperhypermiljoonaeuroisoraha-omavastuilla? Sori vaan, että nyt taas sanon tämän ääneen Viimeksi tuli pyhää vihaa ja sianverta päälle, kun kirjoitin asiasta, mutta eihän tämän ymmärtämiseen "excuse my French" tarvitse mikään v#tun Einstein olla.
Pyörillä kuitenkin ajetaan keskimäärin 4-kuukautta kahdestatoista ja tässä ajassa kierretään maata kymmenen,- kaksikymmentätuhatta kilometriä, ja tässä ajassa pitäisi sitten kerätä rahat loukkaantuneitten hoitamiseen, pyörien korjaamiseen ja kuolleiden hautaamiseen. Ei loppupeleissä ole kivaa olla vakuutusyhtiökään.
Mitään papereita tai numeroita ei nenäni edessä ole, ja mielellään näkisin ajoharjoittelun olevan mahdollista jatkossakin, sillä itse tiedän tasan kaksi todella pahaa ajoharjoittelu ratamälliä "joista toinen olin minä" jotka ovat johtaneet pahempiin henkilövahinkoihin.
2!!! Se on 1 per vuosi, kun olen 2 kesää ajoharjoittelussa käynyt. Todella vähän suhteessa kadulla tapahtuneisiin mälleihin jotka ovat henkilövahinkoihin johtaneet. Ei pyörän korjaaminen vakuutusyhtiöille isopaukku ole suhteessa henkilövahinkoihin. 1 murtunut käsi maksaa äkkiä yhtiöille saman kuin lunastettu pyörä.
Miksi sitten kieltää rata-ajo?? No jos kadulla kaadut ajaessasi ratavauhteja, arvaappa joutuuko yhtiö korvaamaan?? Ei joudu! Ja eivät nämä päättäjä m#lkut esim Tapiolassa ajattele: "että onpa nyt hyvä kun Reino kaatui radalla eikä törmännyt 120km/h puuhun." Paskat ne Reinosta välitä! Jos Reino olisi vetänyt vaikka Härkätiellä pöpelikköön ja paikalla olisi ollut kymmenen naapurin mummoa todistamassa Reinon vauhdiksi ainakin 400km/h olisi onnettomuus ollut Tapsalan pojille ilmainen.
H#levetti sentään! Ei kai ketään luullut, että vakuutusyhtiössä oikeasti ihmisistä välitetään!