• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusyhtiö Pohjolassa osataan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janne-ki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävin kyselemässä vakuutus hintoja eri yhtyöissä ja menin Oriveden Pohjolan konttoriin. Näytin myyjälle rekisteriotteen josta hän katsoi pyörän tietoja, koska kyseessä on uusi pyörä niin Akelta sen tietoja ei vielä saanut. Myyjä laski rekisteriotteen tietojen mukaan minulle hinnan ja sai  edullisen hinnan. Otin vakuutuksen ja aloitin ajokauden tyytyväisenä

Lasku vakuutuksesta kuukauden päästä ja hinta oli noussut 300eurolla. Soitin Pohjolan asiakaspalveluun kysyäkseni miksi hinta on noussut. Asiakaspalvelussa ei osattu sanoa mitään asiaan. Sanoivat soittavansa takaisin kun selvittelee asiaa. Sitä soittoa ei ikinä tullut. Soitin toisen kerran ja sen jälkeen jostain aivan muusta konttorista otettiin yhteyttä ja sielläkään asiaan ei otettu kantaa vaan jälleen sanottiin että ottavat yhteyttä. Sitten viimein Oriveden konttorista soitettiin ja he olivat selvittäneet asiaa ja huomanneet laskeneensa vakuutuksenhinnan pyörän kokonaispainosta ja näin ollen vakuutuksen hinta oli väärä. Kysyin, että mites tämä on mahdollista? Vastaus oli että minulta oli mukamas kysytty millä hinnalla vakuutus lasketaan ja olin mukamas sanonut että kokonais painolla. Tässä vaiheessa asia alkoi jo saamaan hauskoja piirteitä kun vakuutusmyyjä ei itse edes tiedä millä painolla vakuutuksen hinta lasketaan ja hänen pitää sitä kysyä asiakkaalta mukamas. Todellisuudessa asia meni näin että naikkonen otti ihan itse painon rekisteriotteesta ja kun ei tiennyt millä painolla se lasketaan niin otti kokonaispainon. Asiasta kärähdettyään alkaa syyttämään asiakasta. Sitten seuraava syytös mikä kohdistui minun toimintaani oli kun ole käynyt kysymässä Mänttä konttorista vakuutuksen hintaan ja saanut hinnan sieltä, mutta en kertonut sitä oriveden konttorissa. Mänttän konttorin mukaan pohjolalla on yhteinen tietokanta josta vakuutusmyyjät näkevät toistensa laskemat hinnat. Oriveden konttorissa ei vain oltu katsottu sitä.

Sitten kysyin mikähän nyt tulee olemaan vakuutuksen lopullinen hinta niin se on kuulemma se korkeampi jonka olen joskus aikoinaan saanut. En olisi ottanut vakuutusta sillä hintaa sillä kaksi vakuutusyhtiötä on antanut minulle halvemman tarjouksen.

Tämän jälkeen aloin kyselemään, että saanko irtisanoessani vakuutuksen loppulaskussa 10,70e hyvitystä jonka vakuutusyhtiön vaihto minulle maksaa. Kuulemma omasyyni koko homma ja mitään hyvitystä ei tule. Tämän jälkeen kysyin saisinko jonkun esimiehen numeroa jonka kanssa voisin keskustella asiakaspalvelija toiminnasta. Vastaus oli ettei mukamas tiedä kuka hänen esimiehensä on ja pohjolassa 3000 työntekijää ja hänen on mahdotonta selvittää keneenkä voi ottaa yhteyttä. Soittamalla asiakaspalveluun saa yhteyttä johonkinpäin.

Soitin asiakaspalveluun ja siellä ei yhdistellä puheluja esimiehille vaan pitää jättää soittopyyntö. No minä jätin eikä mitään yhteydenottoa asiasta ole tullut.

Tänään jätin uuden soittopyynnön asiakaspalveluun ja saa nähdä saanko vieläkään ketään kiinni.

Vakuutusyhtiöissä on muistaakseni jonkinlainen lakimies joka on asiakkaan ns puolella. Eli hoitaa asioita jos tulee kiistaa niin asiakkaan puolelta. Koita saada se henkilö kiinni. ja selitä asia sille.
Tuntuu siltä että se vakuutuksen myyjä oli tehnyt virrheen. Olisi tietty ollut asiallista toimintaa, soittaa sinulle ja myöntää että ovat tehneet virheen, mutta tiedä sitten miksi pitää yrittää kusettaa
nixweiss.gif

Kaikille sattuu virheitä ja se on ihan ymmärrettävää.

Jos henkilökunnan suhtautuminen asiaa olisi ollut hieman "anteeksipyytelevä" eikä heti minua vastaanhyökkäävä niin olisin vain vaihtanut yhtiötä. Sain tämän kuukauden päristellä halvemmalla kuin toisessa yhtiössä, kiitos siittä pohjolan kausihinnoittelulle jossa maaliskuu kuuluu 5% hintaisiin kuukausiin, mutta tuo asenne minua kohtaa vituttaa niin paljon että vaadin 10,70euroa hyvitystä vakuutuksen hinnasta.

omg.gif
mitenkään koko pohjolaa syyllistämättä, aika vekkuli on kyllä siellä päin tuo toiminta.

Lähetäpä pohjola-yhtiön pääkonttorille jollekin henkilölle reklamaatio, jossa kerrot kaiken tuon.. Ja pyydä selvitystä asiasta ja tietenkin korvausta.

Viime vuonna sain itselleni eduksi olleen virheellisen tarjouksen (en kerro yhtiötä). Pienellä painostuksella sain edun itselleni.

Kirjoita kirje, se tehoaa paremmin kuin loputon soittopyyntöjen jättäminen. Virheiden siirtäminen asiakkaan piikkiin heijastaa ihmisten yleistä asennoitumista toisiin ihmisiin, eli kyseessä on tämä itsekeskeinen ilmapiiri. Itse olen kyllä huomannut sen, että ihan pienilläkin ja firmalle todella edullisilla, ja jopa vähäpätöiseltä kuulostavilla, asiolla voi saada paljon hyvää aikaan. Veijo

Itse laitoin netin kautta Pohjolalle katkeraa palautetta kun meni lopullisesti hermot heidän toimintaansa, vastaus tippui parin tunnin sisällä. Onneksi ei (enää) tarvitse sietää ko. putiikin aspaa.
biggrin.gif

Ei muuta kuin kuluttaja-asiamiehen pakeille. Suullinen tarjous sitoo yhtälailla kuin kirjallinenkin on annettu minulle ymmärtää ja se on Pohjolan jonka on todistettava että suullista hinta-arviota ei ole annettu.

Aika tutulta kuulostaa. Eivät ne puhelin-/tiskimyyjät tunnu oikein olevan perillä asioista ja lupailevat sitten ummet ja lammet ja tekevät epämääräisiä käsin ynnäiltyjä "tarjouksia" ruutupaperilla jne.

Todellinen hinta selviää sitten jälkikäteen kun Pohjolan tietokanta on rouhinut käytäntöjen mukaiset laskut postiin ja myyjän lupailemat lisärabatit on kätevästi unohdettu.

Parhaimmillaan joku kevät puljun myyntikonttorissa en saanut tarjousta ollenkaan. Myyjä vain räknäsi epämääräisen "tota luokkaa se varmaan tulee olemaan" arvion. Ei kai kukaan tuotetta osta tietämättä tarkkaa hintaa?

Ei muuta kuin tarjous pyyntiin puhelimitse ja puhelu tallentaen.

Itse kyselin tarjousta Pohjolasta, mutta onnekseni sähköpostilla, niin oli "mustaa valkoisella"...

Vakuutusmyyjä lähetti tarjouksen, joka oli ~150€ vuodessa halvempi kuin pohjolan laskurin antama hinta.
Vastasin heti asian tajuttuani ottavani vakuutuksen hänen tarjoamaansa hintaan.

Seuraava maili pohjolan suunnalta olikin jo anteeksipyytelevä, että laskin hinnan väärin, oikea hinta olikin sama mitä vakuutuslaskuri antoi.
Siinä kohtaa pääsi kuittaamaan, että sori: "Sinä tarjosit, minä hyväksyin tarjouksen. Laittaa vaan semmoisen halvan vakuutuksen pyörääni."
Jos olisin asioinut puhelimitse olisihan tuota tarjousta ollut hankalampi todentaa.

Tämä herättää kysymyksen, että onko tämä pohjolan tapa myydä vakuutuksia???
Luvataan halvalla, mutta laskun tullessa hinta on jotain ihan muuta.

Mitä opimme tästä - pyydä aina tarjoukset kirjallisena. Se on sitova. Ja totta on että jos lupaavat tietyn hinnan ja tekevät virheen hinnoittelussa, niin siitä ei pitäisi asiakkaan maksaa, vaan vak.yhtiön.

Eipä tuo kummonen puulaaki ole. Omaan mopottimeen ei saa Pohjolasta edes osakaskoa vaikka mainostaavat että osakasko 0-99 vuotiaisiin moottoripyöriin
biggrin.gif

Mulla myös vakuutusta ottaessa olis myynnyt vakuutuksen juuri sen kokonaispainon mukaan tosin kyseessä oli eri vakuutusyhtiö.
Tuntuu ihmeelliseltä miten ammatikseen vakuutuksia myyvät sortuu tuommoiseen..
Niin lopputuloksena mä en sitä vakuutusta ottanu minkä se puhelin myyjä mulle laski (pyörän tiedot ne haki rekisteri tunnuksen mukaan).

Itsellä Tapiolassa on tyritty kaikilla kerroilla.

Ekat kolme pyörää oli aina liian halvalla hinnalla ja kun olin todistemerkin saanut alettiin korjailemaan ja pahoittelemaan. Ensin oli kotikunta edellisen omistajan mukaan ja sitten väärä tyyppi hintaa laskettaessa. Viimeisenä kävi joku 150e fiba alakanttiin..
mad.gif

-> kaikki vakuutukset lopulta toiseen yhtiöön.

Nyt sitten näin, että täälläkin palstalla jotkut olivat saaneet "ylihalpoja" tarjouksia ko. puljusta, joten meni hermo heidän toiminnasta.. Päätin ottaa omani takaisin ja hommasin talviprätkän vakuutuksen Tapiolasta.
idea3.gif

Seisonta-ajaksi halusin 1.4.-31.10, eli vuosi maksu 13e talven ajalta. Ja tänä talvenahan on ajokelejä ollut.
biggrin.gif

No, nyt sitten kilahti lasku otetusta vakuutuksesta ja TAAS oli asiassa huomautettavaa. Seisonta-aika puuttui ja lasku oli sen mukainen. No, tuohan korjautui kyllä puhelimitse, mutta löi viimeisen niitin sille tosiasialle, ettei ne osaa hommaansa.

Eikös se aika usien ole vähän niin, että halvalla saa halpaa. Jos on valmis maksamaan hiukan enemmän niin palvelukin on, ainakin välillä, parempaa. Kun marginaalit on pienet ei ole varaa panostaa osaavaan henkilöstöön.

Meitin perheen vakuutukset on hoidettu 15V ajan samassa yhtiössä, samassa konttorissa samalla henkilöllä. Ei ole halvin vaihtoehdoista, mutta palvelu pelaa!

Ei ole kertaakaan tarvinnut pettyä palveluun, eikä tarvii vääntää asioista.
Aina välillä ollaan tarkistettu vakuutusyhtiön kanssa, että hinnat on ajantasalla.

Mutta takaisin tuohon alkuperäiseen ongelmaan. Itse olen oppinut aina pyytämään kirjallisen tarjouksen. Ikinä ei ole niin kiire etteikö myyjä kerkeisi painaa print nappulaa.

Se kannattaa toki huomioida, että jos myyjän tekemässä tarjouksessa on ilmiselvä hinnoitteluvirhe niin silloin kirjallinenkin tarjous purkautuu. Esimerkiksi jos vahingossa ollaan myymässä 1000e härveliä eurolla.

Joskus ollaan jopa tehty myyjän hinnoitteluvirheen jälkeen niin, että tullaan molemmat puoleenväliin vastaan.

Eikös se aika usien ole vähän niin, että halvalla saa halpaa. Jos on valmis maksamaan hiukan enemmän niin palvelukin on, ainakin välillä, parempaa. Kun marginaalit on pienet ei ole varaa panostaa osaavaan henkilöstöön.
Riippuu henkilöistä ja palveluista ...
Kun esim. pankissa asioit ja maksat laskun, niin siitä pitää maksaa,
kun kerran virkailijan aikaakin kulutat... mutta jos sanotkin sille
virkailijalle, että olisit kiinnostunut avaamaan tilin ja kyselet, että
minkäslaisia niitä nyt olisikaan .. ja istut siinä vaikka tunnin
rupattelemassa maailman menosta, niin se ei maksa mitään.

Olin Itäkeskuksen KELAssa ja pyysin yhtä paperia, jonka olin
aiemmin saanut ja hukannut. Virkailija meni takahuoneeseen ja
oli poissa noin 10 min ja tuli takasin aivan hemmetin äkäisenä ja
totesi, että "Ei me tämmöisiä ruveta kirjoittelemaan, Olisit pitänyt
tallessa. Jos me tälläisiä kirjoiteltaisiin niin ei me muuta ehdittäisi
tekemäänkään." Olin ainoa (siis ainoa) asiakas siellä koko
toimistossa.
Menin esittämään saman Munkkivuoren KELAan ja virkailija sanoi,
että "Juu tottakai. Haluatko, että panen sen kuoreen valmiiksi."
Päätelmä:
- palvelu ei ole paikasta riippuvainen vaan ihmisistä.

Kannattaa varmaan olla taas varovainen mitä täällä kirjoittaa. Ensi syksynä jos pohjola menee nurin niin varmasti ollaa syyttämässä janne-ki:a firman kaatamisesta. =)
Mulle pohjolan konttorilla kovin väitettiin että liikenne vakuutus ei voi nousta kuin 5 % vuodessa, koska se on lakisääteinen. Siispä otin vakuutukset Turvasta jossa nousu on 10 %.

Jeah.

Kävin kysymässä kanssa pohjolasta tarjousta. Tällä kertaa palvelua oli asiallista ja kun tuli kysymys etee mihin kyseinen hlö ei osannut vastata, niin otti numeroni ja lupasi selvittää asian. soitti seuraavana päivänä ja kertoi kuinka asia oli. Lopputulos oli kuitenkin etten ottanut vakuutusta heiltä. "Omasta" yhtiöstä ne ilomielin tarkisti hintoja ja mp-vakuutus tippui reilusti alle pohjolan tarjouksen. Sitten sovittiin aika milloin haen paprut ja kun saavuin konttoriin niin kaikki oli printattuna ja käytiin yhdessä läpi ne ja homma bueno. Molemissa yhtiöissä palvelu oli hyvää ja asiantuntevaa. Jos jotain ei tiedetty ne selvitettiin nopeasti. Se on kunnon palvelua.  Viimekädessä hinta ratkaisi tällä kertaa ja se että sama vakuutusyhtiö on ollut jo yli kymmenen vuotta.... Alennukset sen mukaiset.

Back