CyberAngel
Busanisti
Oisko aika päivittää tiedot..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella, on vahingon sattuessa omavastuu 25 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä. Omavastuukorotus ei koske
* ajokortin hankkimiseen liittyvää ajoharjoittelua muulla alueella kuin moottoriradalla
* ennakoivan ajon (EAK) tai muun vastaavan koulutusohjelman mukaista harjoittelua kun kouluttaja on hyväksytty kouluttajaksi em. koulutusohjelmaan ja vahinko sattuu koulutusohjelman mukaisessa harjoitteessa.
sanoi:Olette tiedustellut yhtiöltämme alla mainittuun moottoriradalla tapahtuvaan moottoripyörän rataharjoitteluun liittyen moottoripyöränne vapaaehtoisen vakuutuksen voimassaoloa ja sitä, onko Autoturvan vapaaehtoinen kolarointiturva (B) voimassa vahingoissa, jotka aiheutuvat ajettaessa em. tilanteissa.
Yhtiömme Autoturvan autovakuutusehdoissa tällaiset moottoriradalla tai muulla yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella tapahtuvat ajoharjoittelut on rajattu korvauspiirin ulkopuolelle Autoturvan esinevakuutuksen ehtojen kohdan 4.10 kohta 8 mukaan.
Vain poikkeuksellisesti tällaiset rata- tai suljetulla alueella tapahtuvat ajoharjoittelut voivat tulla vakuutuksesta korvattaviksi. Korvattavia on vain tilanteet, joissa vahinko aiheutuu osallistuttaessa liikenneopettajan antamaan ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon kurssilla, Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen kouluttajan antamaan ja valvomaan ajo-opetukseen sekä autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat ry:n kouluttajan antamaan ja valvomaan ajo-opetukseen.
Yllä mainittu luettelo on tyhjentävä. Muissa tilanteissa moottoriradalla tai muulla yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella tapahtuvat vahingot eivät ole korvattavia..
Tuon saman tiedon minäkin sain.Aktia (entinen Veritas): Vakuutus ei ole voimassa radalla, ei edes EAK-kurssilla. Pökäle.
Onko tästä jotain kättä pidempää? Minulle sanottiin, että korvataan vain liikenneopettajan antama koulutus, ja noin lukee vakuutusehdoissakin.Pohjantähdestä mulle ainakin sanottiin, että jos se on koulutusta, niin korvaavat. Tästä täytyy mahdollisen onnettomuuden sattuessa saada kouluttajalta jonkinlainen lausunto sitten.
Olikohan Tapiola, joka korvaa myös, mutta omavastuu oli luokkaa 50%. Turva on ainut, joka korvaa suhteellisen järkevälllä omavastuulla.elikkä turva ois ainoa mikä korvaa jos omalla ajalla ajelee radalla?
Itse sain vastauksen, että samat ehdot kuin ennenkin, eli EAK ei kuulu korvattavien harjoitusten piiriin. Ajokorttia varten harjoittelu sen sijaan kuuluu.Pohjantähdestä mulle ainakin sanottiin, että jos se on koulutusta, niin korvaavat. Tästä täytyy mahdollisen onnettomuuden sattuessa saada kouluttajalta jonkinlainen lausunto sitten.
Nordealla omavastuu nelinkertainen / 25%. "Korotus ei koske liikenneopettajan antamaa ajokoulutusta".elikkä turva ois ainoa mikä korvaa jos omalla ajalla ajelee radalla?