• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusmaksut nousi taas...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tollo81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulipa kilpailutettua vakuutusyhtiöt läpi. Pyöränvaihdon takia en osaa/jaksa verrata viimevuotiseen, mutta tällaisia tarjouksia tuli (pakettiin kuuluu mopon liikenne- ja kaskovakuutus, kotivakuutus, tapaturma- & sairausvakuutus):

Pohjantähti: 900,70 €
Nordea: 962,82 €
Lähivakuutus: 883,42 €
Pohjola: 841,29 €
Fennia: 1085,63 €
Tapiola: 1054,69 €
If: 1762,34 €

Melko järkyttäviä eroja, ja eroista ylivoimaisesti suurin osa tulee liikennevakuutuksesta & kaskosta. Tarjouksia pyytäessä kerroin, että liikennevakuutuksen bonukset on 30 %, silti osa firmoista tarjoaa suosiolla vaan 20 %:lla omia tarjouksiaan. Näillä näkymin jatkan maksusuoritusten osoittamista Pohjantähdelle, vaikka se ei olekaan halvin. Pohjola olisi edullisin, mutta jos siinä mitoittaisin tapaturmavakuutuksen juuri samalle tasolle kuin se on Pohjantähdessä, ero supistuisi entisestään. Eipä tuo halpaa silti ole, mutta kilpailuttaminen kyllä kannattaa.

Tulipa kilpailutettua vakuutusyhtiöt läpi. Pyöränvaihdon takia en osaa/jaksa verrata viimevuotiseen, mutta tällaisia tarjouksia tuli (pakettiin kuuluu mopon liikenne- ja kaskovakuutus, kotivakuutus, tapaturma- & sairausvakuutus):

Pohjantähti: 900,70 €
Nordea: 962,82 €
Lähivakuutus: 883,42 €
Pohjola: 841,29 €
Fennia: 1085,63 €
Tapiola: 1054,69 €
If: 1762,34 €

Melko järkyttäviä eroja, ja eroista ylivoimaisesti suurin osa tulee liikennevakuutuksesta & kaskosta. Tarjouksia pyytäessä kerroin, että liikennevakuutuksen bonukset on 30 %, silti osa firmoista tarjoaa suosiolla vaan 20 %:lla omia tarjouksiaan. Näillä näkymin jatkan maksusuoritusten osoittamista Pohjantähdelle, vaikka se ei olekaan halvin. Pohjola olisi edullisin, mutta jos siinä mitoittaisin tapaturmavakuutuksen juuri samalle tasolle kuin se on Pohjantähdessä, ero supistuisi entisestään. Eipä tuo halpaa silti ole, mutta kilpailuttaminen kyllä kannattaa.
Missä Turva?
eek.gif

Oli halvin kun kilpailutin omani.

Omalta osaltani voin ainakin sanoa vakuutushintojen olevan kohdillaan, sain juuri tarjouksen IF:ltä joka tulee maksamaan minulle 125,57 € liikennevakuutus/vuosi ja 155 € täyskasko seisontakorvauksella/vuosi, bonuksia on kylläkin täydet 70% molemmissa mutta esim. liikennevakuutus tippui viime vuodesta lähes puoleen. pyörä on täysitehoinen V-Max ja asuinpaikkana Vantaa, ikä alkaa tietenkin olemaan siellä pappaosastolla (37) mutta silti, ei paha
buttrock.gif

Molemmat vakuutukset on siis koko vuoden voimassaolevia.

Sama vika, auton vakuutukset on kovemmat kuin mopon.
Muistan kun joskus piikkiaikoina joutu maksamaan kovempia maksuja kuin nyt 10 X tehokkaammasta vehkeestä.

Turha sitä on tarjouksia odotella. Ite laskin sillä laskurilla sen hinnan ja kävelin sit myymälään selvittämään bonukset. Ja paremmathan ne oli kuin alkuperäiset.

Nimim. Vakuutusmaksut puolittui, kun Pohjola halus tuplata ne.

Olen Tinnen kanssa samoilla linjoilla. Asiakaspalveluakin on syytä olla. Eikä noi vakuutuslaskurit kaikkea kerro, minulla(kin) on kyseessä useiden vakuutuksien nippu ja niiden hintoja ei viiti ite alkaa puolta päivää naputtelemaan netissä. Siksi tarjouspyynnöt ja näemmä ne ottaa yhteyttä, joita kiinnostaa.

mulla on autossa ja pyörässä noin saman verran tehoja, tosin auto painaa noin tonnin enemmän ja silti on pyörässsä halvemmat vakuutukset kuin autossa, molemmissa osakaskot ja bonukset samoissa... että silleen ja yhtiö on Pohjola

mulla on autossa ja pyörässä noin saman verran tehoja, tosin auto painaa noin tonnin enemmän ja silti on pyörässsä halvemmat vakuutukset kuin autossa, molemmissa osakaskot ja bonukset samoissa... että silleen ja yhtiö on Pohjola
Kumma juttu. Olen aina ollut siinä luulossa, että autoihin vakuutukset ovat aina halvempia. Minulla kummassakin täyskasko, samaa vuosimallia kumpikin. Autossa on n. 300 e halvempi vakuutusmaksu. Bonuksia on liikennevakuutuksessa enemmän auton kohdalla. Sen verran pitkä tauko oli moottoripyöräilyssa, että joutu aloittamaan bonusten keräilyn alusta +20 bonareilla, nyt 30 jotakin.

Back