• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutusmaksujen korotus jopa +18%

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarrarit
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
naisille on korkeammat vakuutusmaksut heillä siksi, että naisten vammojen hoitokulut ovat yleensä suuremmat  
eek.gif
...
Ensi vuonna sukupuolta ei saa enää käyttää vakuutusmaksujen määräytymisehtona.
Vittu jee. Mekin päästään maksamaan naisten tunaroinneista.

Tämä tasa-arvopaska alkaa olla jo naurettavaa. Pitänee alkaa kiukuttelemaan myös ikä- ja asuinpaikkasyrjinnästä

trygg on itselle edullisin ja korvaa ratalipat myös, omavastuu radalla on 25% vahingon kokonaiskustannuksesta.
Olin tästä asiasta sinun kanssa samaa mieltä, mutta ihmettelin Hannulan viestiä jossa ristiriitaista tietoa. Sitten pitikin googlettaa Trygin vakuutusehdot ja voihan perk*le...

Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun
moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella (esim.
Nürburgringin Nordschleife), on vahingon sattuessa
omavastuu 50 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään
kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä.

Ovat sitten muuttaneet tämän tälle kaudelle. Eipä taida enää saada mistään vakuutusta jossa olisi kunnollinen turva ratalippoihin. If on pois laskuista, koska vakuutus on varmaan joku 2500e vuodessa.

Pitääkin alkaa etsiä uutta vakuutusyhtiötä
sad_orig.gif

trygg on itselle edullisin ja korvaa ratalipat myös, omavastuu radalla on 25% vahingon kokonaiskustannuksesta.
Olin tästä asiasta sinun kanssa samaa mieltä, mutta ihmettelin Hannulan viestiä jossa ristiriitaista tietoa. Sitten pitikin googlettaa Trygin vakuutusehdot ja voihan perk*le...

Käytettäessä ajoneuvoa ajo- tai nopeusharjoitteluun
moottoriradalla tai muulla alueella tai tieosuudella (esim.
Nürburgringin Nordschleife), on vahingon sattuessa
omavastuu 50 % vahingon määrästä, kuitenkin vähintään
kolariturvan omavastuun nelinkertainen määrä.

Ovat sitten muuttaneet tämän tälle kaudelle. Eipä taida enää saada mistään vakuutusta jossa olisi kunnollinen turva ratalippoihin. If on pois laskuista, koska vakuutus on varmaan joku 2500e vuodessa.

Pitääkin alkaa etsiä uutta vakuutusyhtiötä  
sad_orig.gif
On tää ihmeellisträ arpapeliä. Roksu 40/70 boonuksilla trygissä noin 1100 vuodessa ja nyt 630e vuodessa kun vaihtoi if:iin.
Tytön Savage tippui samalla tavalla 630e -> 270e

Mulle sanottiin kans Ifissä suoraan, että eivät halua tehopyöriä heille mielellään koska niillä kolareita paljon enemmän kuin custom pyörillä. Viime kesänä alla oli vielä 750 kikotin ja ifissä olis vakuutukset ollu jotain 2500€ luokka.

Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.

Liikenne ja täyskasko 483€

Ne ei vaan tykkää kyykkäreistä
lookaround_orig.gif

Mulle sanottiin kans Ifissä suoraan, että eivät halua tehopyöriä heille mielellään koska niillä kolareita paljon enemmän kuin custom pyörillä. Viime kesänä alla oli vielä 750 kikotin ja ifissä olis vakuutukset ollu jotain 2500€ luokka.

Nyt tälle kesälle ku vaihdoin vähän rauhallisempaan ajoon customin niin Ifi oli ylivoimaisesti halvin vaihtoehto.

lookaround_orig.gif
Outoa, itellä oli ifissä 9r:rään halvin vakuutus. Kasko ja liikenne n.1100,- ja aikasemmin pyörää ei ollut joten bonuksetkin sen mukaiset
nixweiss.gif

lookaround_orig.gif
Kyllä mun mielestä hayabusa on tehopyörä, 695/vuosi IF:llä.Keskittämis ale 14%.

Iffillä taitaa olla aika kova ikäkorotus nuorisolle. Nyt kun sitä itse on lähes keski-ikäinen, on If alkanut olemaan erittäin järkihintainen, ja vakuuttaa sekä miehen että mopot.

Vuonna 2007 kun kymppiärrään kysyin, oli Iffin hinta 30/60 bonareilla täyskaskolla jossain kolmen kilon huitteilla
biggrin.gif

EDIT: vuosi oikeaksi

Iffillä taitaa olla aika kova ikäkorotus nuorisolle. Nyt kun sitä itse on lähes keski-ikäinen, on If alkanut olemaan erittäin järkihintainen, ja vakuuttaa sekä miehen että mopot.
Kyllä se taitaa olla teho/paino suhde joka siellä jyrää. Pakko oli soittaa sinne ja kysellä bladeen hintaa ja lopputulos oli noin 2000e/v 40/70 bonareilla ja nuori 38v kuski Espoosta. Jos blade olisi painanut 30-40kg enemmän, niin hinta (kasko) olisi pudonnut noin 600e/v. Vertailuna Tapiolasta sama paketti noin 1150e/v.

Laskurit on yksi "totuus". Vakuutusyhtiön tiski on toinen. Jos vakuutuksen ottaja edustaa vakuutusyhtiötä kiinnostavaa asiakasta, todellinen vakuutushinta on ihan jotain muuta, kuin vakuutuslaskurin laskelma.

Kyllä se taitaa olla teho/paino suhde joka siellä jyrää. Pakko oli soittaa sinne ja kysellä bladeen hintaa ja lopputulos oli noin 2000e/v 40/70 bonareilla ja nuori 38v kuski Espoosta. Jos blade olisi painanut 30-40kg enemmän, niin hinta (kasko) olisi pudonnut noin 600e/v. Vertailuna Tapiolasta sama paketti noin 1150e/v.
152 hv koneelta, 98 hv rekisteröintitodistuksessa.  
biggrin.gif

joopa... täytyy sit päätellä että kyllä mä oon nuori....
sport05.gif
jos ifin tarjoustani katsoo.. kirjoitin ylempänä aiemmin faktat jo.. 44v yms.
ja kilogigsun ja 6r kawan hintaero oli about 200e / vuosi, ifillä suitsa kalliimpi. ja trygissä missä kawani nyt on, on kawa kalliimpi kuin mitä sinne gigsusta maksoin.. et se siitä tehopainosuhteesta.. eivät osanneet selittää miksi?
päättelin että kun 600 on halvempi, junnut ostaa niitä enemmän, ja niillä mällätään enemmän? siksi vakuutus sille kalliimpi.

lookaround_orig.gif
Ei ymmärrä millä ilveellä oot saanu busaan ton hintaset vakuutukset. Ei noissa tunnu olevan mitään järkeä noissa hinnotteluissa. Toisilla pyörä ku pyörä edullinen ja taas toisilla taas vähemmän edullinen.

Minähän vaan kirjoitin sen mitä mulle puhelimessa sanottiin. Noin virkailija sanoi kun vakuutusta olin ottamassa  
blush.gif

Vaikuttavat asiat Liikennevakuutus Kaskovakuutus
merkki ja malli x x
sylinteritilavuus x x
käyttötarkoitus x
pyörän ikä x x
haltijan ikä ja kotipaikka x x
haltijan sukupuoli x
liikenteestä poistaminen* x x
If Keskittäjän edut x x
vakuutus- ja vahinkohistoria
(bonus) x
teho ja paino x
vakuutuksen laajuus x
omavastuu x
bonus x

IFin sivuilta bongattua.
Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.

lookaround_orig.gif
Ei ymmärrä millä ilveellä oot saanu busaan ton hintaset vakuutukset. Ei noissa tunnu olevan mitään järkeä noissa hinnotteluissa. Toisilla pyörä ku pyörä edullinen ja taas toisilla taas vähemmän edullinen.

Minähän vaan kirjoitin sen mitä mulle puhelimessa sanottiin. Noin virkailija sanoi kun vakuutusta olin ottamassa  
blush.gif
Olisko ikä? Eläkeläisukko ja asuinpaikka.
biggrin.gif

biggrin.gif
iffin laskuri ei tajua "viron" rekkareita
biggrin.gif

ei osannut laskea kun on numerot ja kirjaimet eri päin...

Eikös Turva korottanut hintojaan reilusti jo viime vuoden toukokuussa?
Jos vakuutuskausi on alkanut ennen toukokuuta, niin korotus näkyy omassa laskussa lähes vuoden viiveellä vakuutuskauden vaihtuessa nyt.

Parin kuukauden kuluttua voi olla tulossa Turvaankin uusi korotus.

IFin sivuilta bongattua.
Mie kun luulin, että liikennevakuutukseen vaikuttaa teho/paino, mutta ei vaikutakkaan.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut siinä käsityksessä, että mp-onnettomuuksissa se selvästi suurin kuluerä on henkilövahingot. Jos kerran tehokkailla pyörillä If:n mukaan sattuu enemmän onnettomuuksia, niin miksi kasko on se joka maksaa paljon eikä liikennevakuutus..?! Osaako joku kertoa tyhmälle miksi näin?

IFin sivuilta bongattua.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut siinä käsityksessä, että mp-onnettomuuksissa se selvästi suurin kuluerä on henkilövahingot. Jos kerran tehokkailla pyörillä If:n mukaan sattuu enemmän onnettomuuksia, niin miksi kasko on se joka maksaa paljon eikä liikennevakuutus..?! Osaako joku kertoa tyhmälle miksi näin?
Niin miekii oon aina ihmetellyt. Koneen korjaus ei paljoa maksa (kasko) verrattuna ihmisen paikkailuun (liikennevakuutus).

Sen olen jostain kuullut, että lakisääteisellä vakuutuksella ei saa tehdä kovin isoa voittoa, mutta vapaaehtoisilla vakuutuksilla saa vuolla kultaa niin paljon kun pokka kestää. Olisiko siinä yksi syy kaskon kalleuteen.

biggrin.gif
iffin laskuri ei tajua "viron" rekkareita  
biggrin.gif

ei osannut laskea kun on numerot ja kirjaimet eri päin...
Joo, huomasin samaa. Siitä virkailijalle natistessa oli siellä neiti kovasti sitä mieltä, että pyörän tiedot vain puuttuu tai on puutteelliset TraFissa!

Kumma kun muiden firmojen laskurit löysi kyllä rekkarilla tiedot...

Back