G
Guest
Guest
kuinkas se muuten menee jos pyörä esim on kaatunut/kaadettu parkissa ollessaan niin mahtaako nuo vakuutusyhtiöiden täyskasko korvata vahingot? esim katevauriot yms.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
[MUTU]Mietin tässä itse, että missä tapauksessa menee Ilkivallan piikkiin? Pitääkö mopo olla tuhrittu, naarmutettu, potkaistu katteet kyljestä säpäleiksi, vai mikä täyttää ilkivallan määritelmän. Jos mopo on kaadettu, niin menee omaan piikkiin? Eronahan näissä on mm. se, ettei ilkivallasta mene bonukset...
Ahaa...Onko kaskovakuutuksissa kohta jossa eritellään ilkivalta muista korvattavista kolhuista.Mietin tässä itse, että missä tapauksessa menee Ilkivallan piikkiin? Pitääkö mopo olla tuhrittu, naarmutettu, potkaistu katteet kyljestä säpäleiksi, vai mikä täyttää ilkivallan määritelmän. Jos mopo on kaadettu, niin menee omaan piikkiin? Eronahan näissä on mm. se, ettei ilkivallasta mene bonukset...
Oliko tämä nyt se kuuluisa provo?Ahaa...Onko kaskovakuutuksissa kohta jossa eritellään ilkivalta muista korvattavista kolhuista.Mietin tässä itse, että missä tapauksessa menee Ilkivallan piikkiin? Pitääkö mopo olla tuhrittu, naarmutettu, potkaistu katteet kyljestä säpäleiksi, vai mikä täyttää ilkivallan määritelmän. Jos mopo on kaadettu, niin menee omaan piikkiin? Eronahan näissä on mm. se, ettei ilkivallasta mene bonukset...
Ja näinmuodoin ei sitten bonarit putoo?
Ainaki osakaskoon, (palovarkaushirvi, poislukien metsäkauris, vahinko) on tehtävä erillinen maininta, että ilkivallan jäljet korvataan.
Jup. Ehdoissa sanotaan mm. seuraavaa:Oliko tämä nyt se kuuluisa provo?Ahaa...Onko kaskovakuutuksissa kohta jossa eritellään ilkivalta muista korvattavista kolhuista.Mietin tässä itse, että missä tapauksessa menee Ilkivallan piikkiin? Pitääkö mopo olla tuhrittu, naarmutettu, potkaistu katteet kyljestä säpäleiksi, vai mikä täyttää ilkivallan määritelmän. Jos mopo on kaadettu, niin menee omaan piikkiin? Eronahan näissä on mm. se, ettei ilkivallasta mene bonukset...
Ainaki osakaskoon, (palovarkaushirvi, poislukien metsäkauris, vahinko) on tehtävä erillinen maininta, että ilkivallan jäljet korvataan.
Kyllä vakuutusehdoissa melkoisen tarkkaan on määritelty ilkivallan tunnusmerkit täyttävä vahinko.
Missähän yhtiössä näin pitää määritellä?
sanoi:5.4 Ilkivaltaturva
Ilkivaltaturvasta korvataan äkillinen ja ennalta arvaamaton välitön esinevahinko, joka on aiheutunut tahallisesta vahingonteosta. Tahallista vahingontekoa on nimenomaisessa vahingoittamistarkoituksessa suoritettu vakuutuksen kohteen vaurioittaminen.
Ilkivaltaturvasta ei korvata vahinkoa,
1. joka on aiheutettu toisella ajoneuvolla
2. kun lukitsematonta ajoneuvoa on käytetty luvattomasti
3. joka korvataan palo- tai varkausturvasta
4. jonka tapahtuma-aikaa ja –paikkaa ei voida tarkoin määrittää.
Tee se rikosilmoitus... Jää poliisin tehtäväksi todeta, että kyseessä on ilkivalta ja sen jälkeen homma selvä. Eikä ehkä ensimmäisenä kannata edes poliisille todeta että pyörä on kaatunut, vaan että se on kaadettu ... Suotta ottaa mitään tuulitekijöitä mukaan.Ongelmaksi olen vain ajatellut tilanteen jossa pyörä on kaadettu esim parkkipaikalla. Milläs todistat ettei kaatajana ole ollut tuuli, vaan toinen ihminen...
Tällaista pointtia nyt ei totuutena kannata huudella, sillä poliisi ei ole missään asemassa määrätä korvaako vakuutusyhtiö vai ei. Oli sitten kyse liikennevakuutuksesta tai kaskovakuutuksesta. Itseasiassa vielä vähemmän kaskosta puhuttaessa. Muistetaan kuitenkin, että kyseessä on kahden tahon välinen sopimus, mihin sovelletaan sopimusehtoja = vakuutusehdot. Tämä pointti niin monelta kotipoliisilta tahtoo unohtua.Tee se rikosilmoitus... Jää poliisin tehtäväksi todeta, että kyseessä on ilkivalta ja sen jälkeen homma selvä.Ongelmaksi olen vain ajatellut tilanteen jossa pyörä on kaadettu esim parkkipaikalla. Milläs todistat ettei kaatajana ole ollut tuuli, vaan toinen ihminen...
Ite nostaisin pystyyn, niin saattaa säästyä pahemmilta vahingoilta. Eikä poliisit ainakaan pk-seudulla tule paikalle. Jos eivät vaivaudu pienen peltikolarin takia, niin tokkopa tuollaiseen arvuutteluun heillä aikaa liikenee.Jos pyörä nurin niin saako nostaa ylös vai heti poliisi paikalle?
No vittu... ei se mikää provo ole.Oliko tämä nyt se kuuluisa provo?Ahaa...Onko kaskovakuutuksissa kohta jossa eritellään ilkivalta muista korvattavista kolhuista.Mietin tässä itse, että missä tapauksessa menee Ilkivallan piikkiin? Pitääkö mopo olla tuhrittu, naarmutettu, potkaistu katteet kyljestä säpäleiksi, vai mikä täyttää ilkivallan määritelmän. Jos mopo on kaadettu, niin menee omaan piikkiin? Eronahan näissä on mm. se, ettei ilkivallasta mene bonukset...
Kyllä vakuutusehdoissa melkoisen tarkkaan on määritelty ilkivallan tunnusmerkit täyttävä vahinko.
Ei sittenNo vittu... ei se mikää provo ole.Oliko tämä nyt se kuuluisa provo?Ahaa...Onko kaskovakuutuksissa kohta jossa eritellään ilkivalta muista korvattavista kolhuista.Mietin tässä itse, että missä tapauksessa menee Ilkivallan piikkiin? Pitääkö mopo olla tuhrittu, naarmutettu, potkaistu katteet kyljestä säpäleiksi, vai mikä täyttää ilkivallan määritelmän. Jos mopo on kaadettu, niin menee omaan piikkiin? Eronahan näissä on mm. se, ettei ilkivallasta mene bonukset...
Ifissä pitää ainaki osakaskossa erikseen ilmoittaa, että ilkivaltakin kuuluu korvata.
Muuten ei pätäkkää jaeta.