• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

vakuutus 25 kw papereissa olevalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tpower82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
onko muutoskatsastus minkälainen operaatio? esim. penkitetäänkö pyörä jotta saadaan oikeat kw:t?

onko muutoskatsastus  minkälainen operaatio? esim. penkitetäänkö pyörä jotta saadaan oikeat kw:t?
Kuten itse itsellesi vastasit edellisessä postauksessa. Alkuperäinen tehotieto löytyy AKEn ajoneuvorekisteristä.

edit: Niin siis jos allekirjoituksessasi näkyvä cebari on kuristettu X kW --> 25 kW, muutoskatsastuksessa takaisin niitä ei taida enempää kiinnostaa, kun sanoo, että kilkkeet on irti ja alkuperäiskunnossa, niin rekisteriin pannaan se ajoneuvon tyyppitiedoissa oleva X kW takaisin.

Eivät ainakaan 6vuotta sitten olleet kiinnostuneita mun piikin kuristuksista kun kaveri kietaisi sen tolpan ympärille.

Lienee ihan tuurissaan jaksavatko alkaa tutkimaan löytyykö niitä kuristuksia vai ei
062802jumpie_prv.gif

itselle sanoivat että jos tahtoo takaisin täystuhoiseksi pitää olla liikkeentodistus asiasta
biggrin.gif
kysyin vielä että ookko sää ny ihan tosissas tosta ja kovin vakavalta vaikutti katsastusmiäs. ihme juttu kyl jos ei saa pelkällä puheella. voi tietenkin olla katsastusmiästen V-käyrässä konttori kohtaisia eroja joten kannattaa soitella. vanhassa supermotossa oli 8kw merkintä eikä sen lunastuksessa kyselty kertaakaan mistään tehoista tai kuristuksista
thumbs-up.gif

Oman pyörän vakuutuksessa ei vaikuta tehot mitään, menee vain tuon koneen koon mukaan. Eli maksan periaatteessa täystehoisen pyörän vakuutusta ja papereissa lukee 25kW. Silloinhan vakuutuksen pitäisi korvata jos kolaroisin  
nixweiss.gif
?.
Parempi kolaroida siihen kuntoon varmaan, ettei pysty enää penkittään, kun papereissa ei lue minkäännäköistä ilmoitusta osista, vain 25kW
tounge.gif

Kun kävin muutoskatsastamassa oman pyöräni ni keskustelu katsastusmiehen (KM) kanssa kävi suunnilleen näin:

KM: Mitä tälle siis on tehty?
Minä: Siitä on tehty täystehonen
KM: Miten se on tehty?
Minä: No jotkut kuristukset poistettu
KM: Mistä?
Minä: En mä tiä, ehkä kaasarista tai jotain
blush.gif

KM: Missä liikkeessä toi tehtiin? Voisi soittaa niille ja kysyä.
Minä: Kaveri teki
KM: Mitkäs ne tehot nyt sitten on?
Minä: En mä muista, mutta jos katot netistä, ni pyörän valmistajan sivuilta ne löytyy.
KM: .... no kai mä sitten vaan uskon sua
Minä:
blush.gif

KM: Mennääs sisälle ni mä teen uuden rekisteri otteen. Hinta 25€.

Että näin. Hyvä olla blondi
biggrin.gif

Back