• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täyskasko vähän alle 600 € (jos ympärivuotinen), pelkkä liikennevakuutus oli niin naurettava etten edes muista.

Mies 30v
Tampere
Yamaha XJR 1300 -03

Suzu-ukko sanoi:
Henk koht ainoa mikä kiinnostaa on viivan alle jäävä summa.

Juuri näin! NETTOsumma on se mitä pitää katsoa. Bonukset kun nykykäytännön mukaan voi olla ihan mitä vain.

Itselläni 600 Hornetin vakuutukset IFfissä, ostettu viimevuonna: 30% liikenne+osakasko ja ilmeisesti joku keskittäjän ale 10% ja netoksi jää 512,18€. Bonus nousee 30-->40% elokuussa.

Olen Hornetilla ajamassa vielä ensikesän jonka jälkeen siirryn tonniluokkaan. Pyöriä ja niiden vakuutuksia on tullut vertailtua ja pyöräkohtaiset erot ovat aivan järkyttäviä. Otetaan esimerkiksi CB1000R joka oli myynnissä oman kylän alueella ja herätti mielenkiinnon. IF tarjoaa vakuutusta nykyisillä bonuksilla 1600,79€ hintaan. 3 vuoden vakuutusmaksut = pyörän tämän hetkinen hankintahinta...

Sitten muutama vertailu samalla IFfin laskurilla, omilla tiedoilla, liikenne ja osakasko, ei seisonta-aikaa:

-Suzuki Bandit GSF 1250A 432,17€/vuosi
-Suzuki GSX1400 357,53€/vuosi
-Suzuki Hayabusa 695,14€/vuosi (turbo Busa huudettu!) :D

-Yamaha R1 1229,52€ (melkoinen hinta alle 3000€ pyörän vakuutuksesta...)

Vaikka tässä on omana ajatusmaailmana se, että pyörä hankintaan oman mieltymyksen perusteella ja sen ylläpito maksaa sen mitä maksaa niin on pakko sanoa, että tietyt mallit olen joutunut pudottamaan listalta pelkästään poskettomien vakuutusmaksujen vuoksi. Ehkä sitten tulevaisuudessa, kun henk.koht. bonuskertymä tuosta paranee...

Ja vielä tuli mieleen: Jos Hornetissa pitäisin pelkän liikennevakuutuksen olisi OP tällä hetkellä edullisin. Heti, kun lisätään alin kasko pakettiin on samassa IFfin kanssa.

Veikkaan että tuo uusi Monkey osuu pahasti rosvosektorille. Skyteam 125 Dax on 890e/vuosi ilman lähtöbonuksilla ja postinumero Helsingissä. Veikkaan että uusi Monkey on yli tonnin, haittaa sen myyntiä. Jäi Daxi ostamatta vakuutuksen takia. Tavallaan ymmärrän, että piikkisissä on kovat vakuutukset mutta toisaalta voisivat vähän katsoa kuskin ikää ja korttiakin.

Zen sanoi:
Veikkaan että tuo uusi Monkey osuu pahasti rosvosektorille. Skyteam 125 Dax on 890e/vuosi ilman lähtöbonuksilla ja postinumero Helsingissä. Veikkaan että uusi Monkey on yli tonnin, haittaa sen myyntiä. Jäi Daxi ostamatta vakuutuksen takia. Tavallaan ymmärrän, että piikkisissä on kovat vakuutukset mutta toisaalta voisivat vähän katsoa kuskin ikää ja korttiakin.

Veikkaan et piikkisissä kuitenkin 95% käyttäjistä kotona asuvia nuoria,niissä ikä ei vaikuta koska pyörä olis muuten papan nimissä.

Vaikka tässä on omana ajatusmaailmana se, että pyörä hankintaan oman mieltymyksen perusteella ja sen ylläpito maksaa sen mitä maksaa niin on pakko sanoa, että tietyt mallit olen joutunut pudottamaan listalta pelkästään poskettomien vakuutusmaksujen vuoksi. Ehkä sitten tulevaisuudessa, kun henk.koht. bonuskertymä tuosta paranee...
Kyllä tuo kannattaa selvitellä etukäteen. Itse päivitin pyörän juuri Hondan 900RR --> CB1000R ja vakuutusmaksut tuplautui vaikka tehoakin vähemmän!:)

Tässäpä IFin hintoja täysillä bonareilla. Vakuutukset koko vuoden liikennekäytöllä ja osakaskolla.
Laskussa käytetty 49v Jyväskylässä asuvan miehen tietoja.

Yamaha FZ1-N 08 - 331e
Honda CB1000R 09 - 620e
Triumph Speed Triple 08 - 282e
Ktm 990 Superduke 08 - 418e
Kawasaki Z1000 08 - 279e
Suzuki B-King - 260e

Noikin vähän tasaantuu, kun etsii oikean vakuutusyhtiön vakuuttamiseen.

Ei nyt pääasiassa ihan mahdottomia eroja ole vakuutuksissa, jos bonarit on kunnossa. Toki kyykkyihin on kalliimmat vakuutukset, kun niille sattuu enempi vahinkojakin.

Piikkisissä on sen takia korkea vakuutusmaksu, kun niille sattuu enemmän vahinkoja, vaikka tehopainoa ei ole nimeksikään.

Zen sanoi:

kyselin kans hintaa sille turvasta, jotain 450e vuosi ilman liikenteestä poistoa. bonuksista en tiedä, taitaa olla 0% kun mulla ei ole siellä muita mopoja. iffi luultavasti halvempi. ainakin kaikki muut pyörät siellä ja on ollut reilusti halvempaa siellä. tosin täydet 80% kaikissa. tosin itte oon jo yli 16vee. :p

MLTM sanoi:
Uskoo ken tahtoo noihin bonuksiin. Uudistettu bonussysteemi on ihan täyttä höpöhöpöä ja prosenttialennuksilla kikkailua. Normihinta on hilattu naurettavuuksiin ja siitä annetaan ns. suuri alennus ja ihmiset imaisevat koukun.
Esimerkkinä:
Minulla on autossa liikennevakuutus+osakasko vanhalla systeemillä 40 % bonuksilla, eli hinta laskee joka vuosi, kun bonukset nousee. Nyt jos otan samaan autoon saman vakuutuksen, niin saan täydet bonukset, mutta hinta on silti kalliimpi kuin nykyisessä vakuutuksessa, eikä se enää laske. Vanhassa vakuutuksessa on kuitenkin vielä 5% vuosittainen hinnan alentuminen tulossa seuraavat 6 vuotta.

Ja moottoripyörässä hinnat siis seuraavat (Jos ajaisin 12 kk vuodessa)

Huippukasko:
Perusvuosimaksu 7 633,32€
Bonus 80 %, jolloin alennus on -5799,66 €
Huippukasko yhteensä 1 833,66€

Liikennevakuutus:
Perusvuosimaksu 2 128,81 €
Bonus 30 %, jolloin alennus -638,64 €
Liikennevakuutus yhteensä 1 490,17 €

Eli miettikääpä noita "perusmaksuja"...

Minulle vuoden vanhan Yamaha MT-07 vakuutus maksaisi ympärivuotisena 238€ vuosi, osakasko+liikenne 287€/vuosi. Neljän kuukauden ajoajalla 137€ / vuosi, osakasko + liikenne 187€ / vuosi.
Perusmaksut ei kiinnosta, kuten edellä joku totesi se kiinnostaa mitä viivan alle jää.
Bonuksia kun on 80% niin se on 80%, usko tai älä....

Edit: huippukasko+liikenne ympärivuotisena yhteensä 654€, 4 kuukauden ajoajalla 482€. Huippukaskon osuus ympärivuotisesta hinnasta on 417€. Vakuutusyhtiö IF.

Viimeksi muokattu:
76239 sanoi:
Minulle vuoden vanhan Yamaha MT-07 vakuutus maksaisi ympärivuotisena 238€ vuosi, osakasko+liikenne 287€/vuosi. Neljän kuukauden ajoajalla 137€ / vuosi, osakasko + liikenne 187€ / vuosi.
Perusmaksut ei kiinnosta, kuten edellä joku totesi se kiinnostaa mitä viivan alle jää.
Bonuksia kun on 80% niin se on 80%, usko tai älä....

Niin no nyt puhuttiin huippukaskosta, ei osakaskosta. Nämä ovat kaksi täysin eri tuotetta.

Mutta eipä nyt sen kummemmin jaksa alkaa väittelyä jatkamaan. Samasta lopputuloksesta kuitenkin puhutaan, mutta katsotaan asiaa eri lähestymissuunnista. Yksi asia on kuitenkin varma ja se on, että vakuutusyhtiöt ovat omalla hinnoittelullaan kyllä osanneet uuden systeemin tehdä heille kannattavaksi.

Lisäsin edelliseen viestiini huippukaskon hinnan.
Kovasti rokottaa yhtiö asiakkaan iän mukaan, kun sinulle huippukasko 80% bonuksilla maksaisi 1833,66 euroa ja minulle 50-vuotiaalle 417 euroa.
Tai itse asiassa kun otetaan vielä yksi muuttuja pois, eli laitan laskuriin Espoon postinumeron, huippukaskoni hinta olisi 537 euroa. Pyörä siis v. 2017 MT-07.

Omalta osaltani sekä moottoripyörien että autojen vakuutusten hinnat alenivat vakuutusten uudistumisen myötä. Siis juuri se viivan alle jäävä summa. Kaikilla ei varmaankaan ole käynyt niin.

76239 sanoi:
Omalta osaltani sekä moottoripyörien että autojen vakuutusten hinnat alenivat vakuutusten uudistumisen myötä. Siis juuri se viivan alle jäävä summa. Kaikilla ei varmaankaan ole käynyt niin.

Ei kai se vakuutusyhtiön "tarvitsema" summa ole tässä pienessä hetkessä muuttunut kovin dramaattisesti.
Nyt se summa kerätään uusilla perusteilla.

Jotenkin tuntuu siltä, että täällä mainostetut säästöt aktiivikäyttäjillä kertaantuu jollekkin porukalle aika kalliina vakuutusmaksuina.

Niin, en tiedä millaisten vakuutuksenottajien maksut ovat nousseet ja millaisten laskeneet. Oma moottoripyöräilyhistoria on sellainen että viimeksi kuluneiden viidentoista vuoden aikana on ollut kahtena kesänä mp vakuutettuna liikennekäytössä, kummallakin kerralla alle kuukauden.
Hinnat on laskeneet koska bonukset ovat viime kerrasta nousseet huomattavasti, siis minun mp-vakuutuksissa.

Tapiolakin, se jaksaa yllättää.....

Olen pitänyt LT vakuutukseni tapiolassa sen 5-6 vuotta, ja ollut tähän asti tyytyväinen, (liikenne- ja superkasko -70% / -70%).

Vaan nyt Tapiola on kehittänyt "uuden tuotteen", jossa liikennevakuutus sisältää 50e:n minimimaksun, siis TÄ? :blink:

Ja kas kummaa, vaikka itse en tuota "uutta tuotetta" ole sopimukseeni koskaan sisällyttänyt, Tapiolapa on ihan ite, joten "Good bye" Tapiola, LT lähti vakuutusyhtiöön, jossa ei minimaksua liikennevakuutuksessa vielä tunneta!

..näin se menee....:dunno:

mchuurre sanoi:
Tapiolakin, se jaksaa yllättää.....

Olen pitänyt LT vakuutukseni tapiolassa sen 5-6 vuotta, ja ollut tähän asti tyytyväinen, (liikenne- ja superkasko -70% / -70%).

Vaan nyt Tapiola on kehittänyt "uuden tuotteen", jossa liikennevakuutus sisältää 50e:n minimimaksun, siis TÄ? :blink:

Ja kas kummaa, vaikka itse en tuota "uutta tuotetta" ole sopimukseeni koskaan sisällyttänyt, Tapiolapa on ihan ite, joten "Good bye" Tapiola, LT lähti vakuutusyhtiöön, jossa ei minimaksua liikennevakuutuksessa vielä tunneta!

..näin se menee....:dunno:

Niin se menee.
oikeastaan vähän harmittaa, kun vakuutuksia pitää kytätä vähän väliä.
Se mikä keväällä on sovittu, voi syksyllä olla ihan muuta.

Vakuutushtiöillä taitaa olla kustannukset selvillä niistä, jotka pitää rätkiä hetken vakuutuksessa, joten laitetaan joka vakuutukseen minimihinta, niin päästään siitäkin ongelmasta...

43v mies

Kawasaki ZZR-1400 2008

Liikennevakuutus ja Täyskasko -> yhtiönä IF

Bonukset 80/70

Ympärivuotiset vakuutukset yhteensä 523 eur

46v pohjois-suomesta.

Yamaha FJR 1300 liikennevakuutus +osakasko 141e/ympärivuotinen
Honda GL 1800 liikennevakuutus+osakasko 120e/ympärivuotinen

Vakuutukset If:ssä ja bonarit 80%:orgmp2:

Jos ei viel ifillä vakuutuksia, niin mulle voi laittaa yv, frendin kautta vois saada kohtuu kilpailukykyseen hintaan.

(jos tälläinen viesti kielletty niin pahoittelen, poistan mikäli sääntöjen vastainen).

Itsellä fzr100 -92, 30v mies, hki, liikenne+osakasko 5kk ajolla 140e.

Back