• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
JARIK sanoi:
Bonus käytäntö aiheuttaa välillä ihmetystä kun vaihtaa yhtiötä niin saattaakin olla ykskaks muuttua bonusten määrä,kait noilla joku yhteinen tietokanta on mistä tarkistelevat ja joissakin yhtiöissä sit kertyy erilailla bonukset kun toisilla ,ota noista selväää...kannattaa kuiteskin tarkistaa ennen muutosta .

Yhtiöiden välillä siirtyy vahinkohistoria, tai pikemminkin vahingottomien vakuutuskausien määrä, ja jokainen yhtiö antaa sitten oman laskukaavansa mukaiset bonukset. Harvoin kai noissa varsinaisia virheitä tapahtuu, mutta nettilaskurista itse bonukset syöttäen voi tietty saada väärät hinnat.

Moi!

Tiedoksenne että uunituore motoristi ja Motorg ry:n jäsen, nimimerkki JarLai sai minut hyvällä palvelulla ja hyvillä ideoilla siirtämään kaikki vakuutukseni IF:lle.

Häneltä kannattaa kysellä jos vakuutusasiat ovat mielessä.

Huomaathan että suosittelen tätä yksityisenä jäsenenä, kyse ei siis ole yhdistyksemme virallisesta jäsenedusta.

(Muokattu koska aiemmat sanamuodot tulkittiin mainokseksi.)

Viimeksi muokattu:
Goofy S sanoi:
Moi!

Jos vakuutusasiat kiinnostavat, jos haluat kuulla IF:n vakuutusehdoista tai jos haluat tarjouksen IF:n vakuutuksista niin uunituore motoristi ja Motorg ry:n jäsen, nimimerkki JarLai auttaa Sinua mielellään.

Suosittelen yhteydenottoa omakohtaisen kokemukseni vuoksi, itse siirsin kaikki (mopot, auto, vene, peräkärryt, koti jne.) vakuutukseni IF:lle.

Huomaathan että suosittelen tätä yksityisenä jäsenenä, kyse ei siis ole yhdistyksemme virallisesta jäsenedusta.

JarLai vastaa mielellään yksityisviesteihinne.

Eli tämä jos tämä ei ole virallinen etu niin silloin tämä on mainos? Olikos se mainonta sallittua? Voiko jokainen tehdä kaverin firmasta tälläisen "ilmoituksen", jolloin se ei ole mainos?

ps. IF on aina ollut kallein.

On näitä vastaavia ilmoituksia ollut täällä aikaisemminkin ja Busafoorumilla myös. Tarjousta voi pyytää ja sen mukaan jokainen voi ihan itse tehdä päätöksen mihin vakuutuksensa keskittää tai hajauttaa :)

Z-man sanoi:
Eli tämä jos tämä ei ole virallinen etu niin silloin tämä on mainos? Olikos se mainonta sallittua? Voiko jokainen tehdä kaverin firmasta tälläisen "ilmoituksen", jolloin se ei ole mainos?

ps. IF on aina ollut kallein.

Mainontaa tai ei mutta,

Moto vakuutukset riippuuaina iästä, paikkakunnasta ja pyörämerkistä. kannatta soitella läpi eri vakuutus yhtiöt kerran vuodessa kun tuntuu aina olevan eri hinnat.. Toki myös keskittämällä säästää, mutta soittelemalla se selviää hyvin nopeasti:thumbup:

Goofy S sanoi:
Moi!

Jos vakuutusasiat kiinnostavat, jos haluat kuulla IF:n vakuutusehdoista tai jos haluat tarjouksen IF:n vakuutuksista niin uunituore motoristi ja Motorg ry:n jäsen, nimimerkki JarLai auttaa Sinua mielellään.

Suosittelen yhteydenottoa omakohtaisen kokemukseni vuoksi, itse siirsin kaikki (mopot, auto, vene, peräkärryt, koti jne.) vakuutukseni IF:lle.

JarLai vastaa mielellään yksityisviesteihinne.

Viime Talvena IF halusi minut juttelemaan ja koska IFfillä oltiin niin tosissaan, niin lupasin käväistä.
Kun oltiin IFfin sedän kanssa yhdessä todettu, että IFfiin siirtymisen ansiosta vakuutusmaksu (koti, tapaturma. lasten sairaus ja autot, mutta ei rätkien vakuutuksia) nousisi vuositasolla 600€ tai jotain, niin päätettiin, että en siirry IFfin asiakkaaksi.
Joten kilpailutus kannattaa.
Ensi viikolla OP-Pohjola kuulemma tekee minulle tarjouksen josta ei voi kieltäytyä.
Niillä on joku erikoiskampanja OP-pankin asiakkaille.
Pitää mennä kuulemaan miten paljon kalliimmaksi OP-Pohjola tulee nykyiseen Turvaan verrattuna...

Just siirsin IFistä mopovakuutuksen pois kun oli niin älyttömän kallis, muualta sai alle puoleen hintaan.
Ja tarjoukset saa parin tunnin sisällä sähköpostiin, ei tarvii missään kävästä...

Yhtä pyörää lukuunottamatta If on ollut joka kerta halvin, jopa selkeästi. POP on myös omalla kohdalla edullinen mutta itse asiassa se kuinka edullinen yhtiö on selviää vasta sitten kun jotain tapahtuu ja aletaan keskustella korvauksista. Venkulointia löytyy kyllä jokaisesta yhtiöstä; vilkaiskaapa Pohjolan kurapyöräilijöiden sivulta Vakuutusmarinaa-threadista nimim. Caposaken juttu.
Turva on omalla kohdalla kallein, aina ja poikkeuksetta, jopa kun tarjotaan ammattiliittojen alennuksia.

mulla kävi op konttorissa niin että sain neuvoteltua paremman diilin kuin mitä nettitarjouslaskurit tarjosi. Eli se ensimmäinen tarjous ei aina ole se edullisin. Mun kaikki pankki ja vakuutusasiat on op ssa, prätkä Ifissä kun oli reilu satkun halvempi. Luulin et Turva oli halpa, mut se ei pärjännyt kokonaishinnallaan.

Opn korvauksista kokemusta muutaman vahingon verran (viimeisin tältä kesältä) korvaukset olleet kohdallaan ja käsittely helppoa sekä sujuvaa, eli ei sen puoleen valittamista.

Goofy S sanoi:

Monet ovat tulkinneet tämän mainokseksi joten luultavasti ketju poistetaan. Sori.

Pakko kommentoida tänne myös...Eli 25kW, 125kg pyörä, Helsinki, omistaja 30v, ei kolari historiaa.
Niin täysikaskolla Pohjolassa alle touhu tonni vuodessa, IF olisi kolme kertaa kalliimpi, 3 vuotta sitten kun If tarjosi, sanoin myyjälle että soittele sitten kun on sen touhu tonnin vuodessa....Niin eipä ole kuulunut

Viimeksi muokattu:
Goofy S sanoi:
Monet ovat tulkinneet tämän mainokseksi joten luultavasti ketju poistetaan. Sori.

Niin, koska tämä on mainos. Jos "et olisi halunnut" tälle "jotain ylimääräistä näkyvyyttä" niin et olisi laittanut sitä Motorg julkiseen osioon vaan esim. Yleiseen keskusteluun tai paskanjauhantaan. Varsinkin kun tälläinen viesti tulee varapuheenjohtajalta, niin kyllä tää oli ihan mainos. Hyvä yrkkä.

Kommentoidaan nyt vielä sen verran, että 10r olisi ollut n. 3ke täyskaskolla IF:ssä, en ottanut..

Keväällä vaihdon IÖ:n pois IF:stä PoP-vakuutukselle ja hinta laski 350e..

Viimeksi muokattu:
Goofy S sanoi:

Onhan meillä, mitä vakuutuksesi maksaa ketju. Sinnehän saa runoilla.

lario sanoi:
Viime Talvena IF halusi minut juttelemaan ja koska IFfillä oltiin niin tosissaan, niin lupasin käväistä.
Kun oltiin IFfin sedän kanssa yhdessä todettu, että IFfiin siirtymisen ansiosta vakuutusmaksu (koti, tapaturma. lasten sairaus ja autot, mutta ei rätkien vakuutuksia) nousisi vuositasolla 600€ tai jotain, niin päätettiin, että en siirry IFfin asiakkaaksi.
Joten kilpailutus kannattaa.
Ensi viikolla OP-Pohjola kuulemma tekee minulle tarjouksen josta ei voi kieltäytyä.
Niillä on joku erikoiskampanja OP-pankin asiakkaille.
Pitää mennä kuulemaan miten paljon kalliimmaksi OP-Pohjola tulee nykyiseen Turvaan verrattuna...

Vakuutuksia just kilpailutettiin, niin kotia, mökkiä, autoa, venetttä kuin pyörääkin. Ainakaan meidän tapauksessa Op ei pärjännyt Lähitapiolalle, kuten ei myöskään If.
Onkohan OP:n erikoiskampanja sitten se kasko puoleen hintaan. Tämä 50% alennus on voimassa vuoden, ei sytyttänyt.

Z-man sanoi:
Niin, koska tämä on mainos. Jos "et olisi halunnut" tälle "jotain ylimääräistä näkyvyyttä" niin et olisi laittanut sitä Motorg julkiseen osioon vaan esim. Yleiseen keskusteluun tai paskanjauhantaan. Varsinkin kun tälläinen viesti tulee varapuheenjohtajalta, niin kyllä tää oli ihan mainos. Hyvä yrkkä.

Kommentoidaan nyt vielä sen verran, että 10r olisi ollut n. 3ke täyskaskolla IF:ssä, en ottanut..

Keväällä vaihdon IÖ:n pois IF:stä PoP-vakuutukselle ja hinta laski 350e..

Pahoittelen etten osannut esittää asiaani tarkoitustani vastaavalla tavalla.

Esitin asiani yksityishenkilönä ja asiani ydin oli kertoa jäsenestä jolta saa hyviä vinkkejä ja asiantuntemusta vakuutusasioihin.
Huomasin itsekin ettei vakuutuslaskurit tai tarjoukset kerro koko totuutta.
Päästyäni keskustelemaan "örggihenkisen" asiantuntijan kanssa sain hyviä neuvoja ja suosituksia toimintavoista.

POP-vakuutuksella oli eilen iloinen virne kasvoillaan, kun lähettivät minulle kirjeen. Siinä luki, että ensi vuonna hinnat nousee.
Tänä vuonna maksoin ktm excf 250:stä 363€/vuosi. Uusi hinta on 390€.

Onneksi yleinen tulotaso on noussut samassa linjassa - not.

T1mppa sanoi:
POP-vakuutuksella oli eilen iloinen virne kasvoillaan, kun lähettivät minulle kirjeen. Siinä luki, että ensi vuonna hinnat nousee.
Tänä vuonna maksoin ktm excf 250:stä 363€/vuosi. Uusi hinta on 390€.

Onneksi yleinen tulotaso on noussut samassa linjassa - not.

Hmmm...minulla sama pyörä valkokilpisenä ja edullisin liikennevakuutus oli 610€. Osakaskon kanssa 700€. Ovat uusien vakuutuksenottajien hinnat "vähän" nousseet. No, kaipa tuolla pusikossa sattuukin enemmän kuin pikiteillä....jokatapauksessa senverta hauskaa hommaa jotta tuosta voin vähän maksaakin.

Goofy S sanoi:
Moi!

Tiedoksenne että uunituore motoristi ja Motorg ry:n jäsen, nimimerkki JarLai sai minut hyvällä palvelulla ja hyvillä ideoilla siirtämään kaikki vakuutukseni IF:lle.

Häneltä kannattaa kysellä jos vakuutusasiat ovat mielessä.

(Muokattu koska aiemmat sanamuodot tulkittiin mainokseksi.)

Itse vaihdoin juuri kaikki vakuutukseni pois if:ltä Pohjolaan. If kun tarjosi 899 Panigaleen vakuutusta huippudiilillä, vain 6700e vuodessa! Soittivat viime viikolla perään ja tarjosivat talveksi seisontavakuutusta ja naureskeli itsekin äänen oman firman vakuutuksien hintoja..

Back