• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
CBR 600F -92 ja vakuutukset IF:ssä kaikkien alennuksien ja 20% bonuksen jälkeen noin 361€/vuosi. Sisältäen osakaskon.

Zugvogel sanoi:
Oheisesta linkistä jokainen voi tarkistaa mitä mp-vakuutus maksaa esim. Saksassa.
https://www.check24.de/versicherungen/motorrad-versicherung/motorrad-versicherung-vergleich/

Jokainen voi saamiensa tietojen perusteella arvioda, olemmeko EU:n kansalaisina samanarvoisessa asemassa tässä asiassa.
:kynttila:

Mitä tarkoitat?

Lainausta Suzukain kirjoituksesta:
suzukai sanoi:
Liikennevakuutuukset ovat kattavuudeltaan erilaisia Saksassa ja Suomessa. Saksassa liikennevakuutus ei kata esim. henkilövahinkoja ja henkilövahingoista maksettavat korvaukset ovat ne suurimmat korvaukset. Joten näiden hintavertailussa ei juuri ole järkeä.

Käsittääkseni Eu:ssa on meneillään selvitys yhden mukaisen liikennevakuutuslain saamiseksi koko eu:n aluellee. Tosin nyt vasta selvitellään ja siitä sitten joskus tehdään lakialoite. Veikkaisin että taitaa tulla vasta seuraavalla vuosikymmenellä tuo Eu:n yhtenäinen liikennevakuutuslaki.

lepi sanoi:
Mitä tarkoitat?

Lainausta Suzukain kirjoituksesta:

Minun liikennevakuutuksessani Saksassa ( asuin siellä 10 vuotta):
Suzuki Bandit 1200
Kokovuoden liikennevakuutus kattoi:
100.000.000€ kokonaisumman henkilö, tavara- ja omaisuusvahinkoa ( max. 8.000.000€ per vahingoittunut henkilö) lisäksi sisäeltäen ympäristövahingot ympäristölain mukaan aina 5.000.000€ per vahinkotapauksessa ilman omavastuuta.
Vakuutus sisälsi muut normiasiat ja lisäksi kuljetuspalvelun kotiin, jos mopo jäi syystä tai toisesta tielle.
Vakuutus oli voimassa koko EU-alueella ja lisäksi lukuisissa EU:n ulkopuolisissa maissa.
Vuosimaksu 114€
Suomessa lähdettiin perusmaksusta 889€.

IF:ssä Vakuutus
Osakasko: 85,80€
Liikennevakuutus: 272,85€
Ympärivuotinen vakuutus yhteensä = 358,65€

Asustelen helsingissä 23v
Pyörä on Omavalmiste vuosimallia -74 ja 750cc
Ja ei ole noita boonuksia oikein kertynyt viel ehkä joku 8% "keskittäjä juttuja"
Mut näillä mennään! :)

Pohjola, Bandit -02 1200cc pelkkä liikenne 408€. Etelä suomi pieni paikkakunta, Mies 28 vuotta.
IF 512
Tryg 516
POP 707
Tapiola 667
Lähivakuutus 487

Oon todennut että ihan turha maksaa kaskoa noin vanhasta pyörästä. Pienet rutut korjaan säästyneillä rahoilla itsekkin ja suuremmat kolhut on perikunnan ongelma. Joku 4000€:n suzukin romu siinä vaiheessa tuskin enää kiinnostaa ketään.

FJR 1300 Pohjolassa perusliikennevakuutus 702,38 + vero 75,87 e, ei seisonta-aikaa.

50 bonuksilla ja muutaman kympin keskittämisalennukset pois niin jää 405,78e

Osakasko reilu 30/kk paikkeilla. Isokasko n. 120 kk

Ihan vähän asian vierestä, mutta vaihdoin bemmariin ja vakuutus yhteensä 3560,41€! :D Alennusten jälkeenkin jää 974,32€ maksettavaa. Kikserissä halvemmat vakuutukset... :D Siis kotilosta puhetta.

Viimeksi muokattu:
Edelleen asian vierestä. Tänään katselin paljonko vakuutusmaksu nousisi jos vaihtaisin vesijäähdytteiseen malliin (BMW R1100S -> K1300R). Hintaeroa tuli n. 600 € kauteen, verrattuna eiliseen vakuutuksen hintaan. Jostain ihme syystä katsoin paljonko omaan pyörään pyörän vakuutus. Ihmetys oli melkoinen kun hinta on miltei 400 halvempi kuin oma. Siitä sitten samalla hengenvedolla viestiä if:lle. Vastaus tuli jo tänään, nyt vakuutusmaksu reilu kolme sataa (nettialennus tulee vain ensimmäiselle vuodelle) halvempi kuin aamulla.

Taustoja.
Espoossa asuva 46 vuotias mies.
Vakuutusyhtiö if, bonukset 25 / 70 %, keskittämis- ja liitonalennus ?? %
Eilen ~1000 € kaskolla
Tänään ~670 €. Nyt on omavastuu luultavasti pienempi, en ole ehtinyt järkytykseltä tarkastamaan.

Edelleen on epäselvää miksi kaverin samankaltainen pyörä vm 99 on halvempi vakuuttaa kuin omani vm 03? Hintaeroa parisataa (eilen ja tämänpäivän hinnoilla). Tehot ja painot kokolailla samat.

On teillä kalliit vakuutukset Suomessa ei ihme että vakuutus yhtiöillä menee hyvin.
Täällä Ruotsissa mies 51v svedea mc försäkring moto guzzi special sport
kokokasko 1680 kr (päivän kurssin mukaan 193e) voimassa läpivuoden ei kyllä korvaa varusteita ei ollenkaan ei paha.

RiderOnTheStorm sanoi:
Edelleen on epäselvää miksi kaverin samankaltainen pyörä vm 99 on halvempi vakuuttaa kuin omani vm 03? Hintaeroa parisataa (eilen ja tämänpäivän hinnoilla). Tehot ja painot kokolailla samat.

Niin, mä olin kanssa liikennevakuutusta hakemassa pyörääni. Olin katellut ennen pyöräkauppoja Iffin laskurilla kyseisen pyörämallin liikennevakuutuksia. Sitten kun kaupat oli tehty, niin tähän kyseiseen pyörään olikin liikennevakuutus yli satasen kalliimpi kuin piti.

Uudelleen tsekkausta vakuutuslaskurilla, ja nettimotosta mun pyörän kanssa identtinen pyörä oli sen reilu satkun halvempi (hain tiedot autorekisteri.fi:stä, vain käyttöönotto oli muutaman kuukauden myöhemmin). Päätinkin sitten hoitaa homman soittamalla vuodenvaihteen jälkeen iffiin. Siinä sitten seuraavana päivänä ennen soittoa vielä verestin muistoja ja hain hinnan omalle… Niin juma, mun pyörän vakuutus oli laskenut päivässä samaan sen toisen kanssa! :O Kyllä kannatti. Ja se ero siis on hinnassa yli 25%

Kokeilin huvikseni netistä tehdä vertailua 12R:n perus liikennevakuutuksesta....
Pohjolan laskurista ei pysynyt millään laskemaan brutto tasoa. Ifin laskusrista laskettuna bruttosumma oli n 2650e/ vuosi ja puhelin kyselyn mukaan Pohjantähdessä 2420€/vuosi.....

rimpjar sanoi:
On teillä kalliit vakuutukset Suomessa ei ihme että vakuutus yhtiöillä menee hyvin.
Täällä Ruotsissa mies 51v svedea mc försäkring moto guzzi special sport
kokokasko 1680 kr (päivän kurssin mukaan 193e) voimassa läpivuoden ei kyllä korvaa varusteita ei ollenkaan ei paha.

Mulla täyskasko 211eur/vuosi. Ei paha, ei paha, mutta se liikennevakuutus...

Pyörä Yamaha FZS 1000 -03
liikennevakuutus (30% bonuksilla) + osakasko Pohjola n. 500e vuosi, paikkakunta pohjoisin lappi, omistaja 38v.

ducati 1198 40%/70% 948e vuosi täyskaskolla. Yhtiö tapiola. samaan pyörään ifissä ois maksanu 4200e :kääk:

Back