• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilasin Duke 790 MP-messuilla ja aloin laskea hintoja vakuutusyhtiöiden nettipalveluissa. Kävin kaikki lävitse ja jonkinlaisen järkihinnan tarjosivat IF, Turva, LähiTapiola ja OP. Katsotaan mikä tulee olemaan sitten paras tarjous kokonaisuudessaan. Sijaintina Helsingin keskusta.

pejuko sanoi:
Tilasin Duke 790 MP-messuilla ja aloin laskea hintoja vakuutusyhtiöiden nettipalveluissa. Kävin kaikki lävitse ja jonkinlaisen järkihinnan tarjosivat IF, Turva, LähiTapiola ja OP. Katsotaan mikä tulee olemaan sitten paras tarjous kokonaisuudessaan. Sijaintina Helsingin keskusta.

Jos halvan haluuaa niin kannatta kysyä tarjous ihan livenä ihmiseltä usein keksivät siinä jutelessa alenuksis mitä netissä ei tule,
sekin muistaa vertilla että mitä sillä rhalla oikeesti saa eli mitä korvaavt missäkin tapuksessa

1340R86 sanoi:
Jos halvan haluuaa niin kannatta kysyä tarjous ihan livenä ihmiseltä usein keksivät siinä jutelessa alenuksis mitä netissä ei tule,
sekin muistaa vertilla että mitä sillä rhalla oikeesti saa eli mitä korvaavt missäkin tapuksessa

Joo siis noista nimenomaan katsoin, että korvaavat myös ne asiat mitä vakuutukseen haluan. Osa vakuutusyhtiöistä ei edes täyttänyt niitä kriteereitä. Laskin jokaiselle hinnan nettikaupassa ja olen sitten sen perusteella pyytänyt erikseen tarjoukset suoraan edustajilta. Tosin eräskin edustaja laski minulle 200e kalliimman hinnan kuin mitä heidän nettipalvelunsa verkkokauppa antaisi, joten hän lupasi vielä palata uudelleen asiaan. :)

Kilpailutin juuri z1000 (2011) vakuutukset. Joka kesä ollut eri yhtiö kun on ollut suuriakin eroja. 32V mies, satakunta.

Tämän kesän voitti heittämällä OP tarjouksella:
Liikenne: 390,99 (65% bonukset)
Osakasko: 114,57 (ei bonuksia)

Neljän kesän aikana kun joka kevät kilpailuttanut on nyt vuosihinta puolittunut, kun ensimmäinen kesä oli hintaan ~950€

Sanotaan vielä että vertailua sekoittaa se kun joka yhtiö antelee erilaiset bonusprosentit. Mutta viivan alle jäävää olen kytännyt tottakai.

On tossa 2005 vuoden 955 Dayttonassa vaan kalliit vakuutukset kun tätä ketjua selailee. Bonukset paikasta riippuen liikenteessä 50-70% ja kaskossa täydet. Ikää 28 ja paikkakuntana Varkaus.

Kasko+liikenne:
Poppi 1680e
If 977e
Lähitapiola 1442e
Turva 1198e
Pohjola 1174e
Pohajantähti 1210e

Vanttinen955 sanoi:
On tossa 2005 vuoden 955 Dayttonassa vaan kalliit vakuutukset kun tätä ketjua selailee. Bonukset paikasta riippuen liikenteessä 50-70% ja kaskossa täydet. Ikää 28 ja paikkakuntana Varkaus.

Tyhmä kysymys, mutta minkä takia 2005 vuoden Daytonassa on kasko? Noilla hinnoilla ostaa "uuden" kerran neljään vuoteen.

mies 48v salo
v-max -10 liikenne+kasko 500€ aina vakuutuksessa.
yzf R-1 -01 liikenne+osakasko 680€ seisonta-ajalla.

JOS

Vanttinen955 sanoi:

Kasko+liikenne:
Poppi 1680e
If 977e
Lähitapiola 1442e
Turva 1198e
Pohjola 1174e
Pohajantähti 1210e

Ompa jännä. Onkohan sulla joku kolarointihistoria? Koitappa if:n nettilaskurista kaverin tai tyttöystävän henkilötunnuksella.

Itselle IF:stä seuraavaa:
Mulla on Triumph Sprint RS 955 -04.
80% liikenne ja 80% kasko
ja kun on kotivakuutus niin -15% päälle, joka on käytännössä 35€ alennusta liikenne+osakaskon tasolla.

liikenne 111 €
liikenne ja osakasko 184 €
liikenne ja täyskasko 380 €
sitten se kaikista kallein on 531 € millä saa korkeamman lunastusarvon ja sijaisauton jne.

edit. Katoin 05 daytonan vakuutuksia. IF:n nettilaskuri näyttäis mulle: liikenne 176 €, liikenne ja osakasko 274 €.

Viimeksi muokattu:
Sain vakuutuskilpailutuksen päätökseen. LähiTapiola tulee olemaan valinta - hinta n 1350e täyskaskolla. IF pääsi melkein samaan, mutta muiden vakuutusten osalta Tapiola vei voiton. Turva oli noin 1500 ja kaikki muut alkoivatkin sitten kakkosella. Pyöränä uusi Duke 790 ja Helsingin keskusta.

Ja ei historiaa, joten ns puhdas asiakas kyseessä.

Herranjumala!

Mulla kahesta moposta liikenne yhteensä 570.

Kannattaa aktiivisesti tähän alkuun katsella, josko jostain halvempaa.

Ifillähän hinta määräytyy ajokuukausien mukaan. Koko vuoden hinta on roima, mutta jos pitää esim. 6kk ajossa ja 6 seisonnassa, maksu on noin puolet (koska varkaus ja palo maksaa jotain, luokkaa muutaman kympin puolelta vuodelta). Eli ainakin itsellä (mies 49 v, Hki, bonukset 60 ja 80) If on vuoden 2018 MT-09 halvin, luokkaa tonnin, jos ajossa 6 kk. Siis täyskasko ja liikenne. Kallista hupia, mutta muilla vielä kalliimpaa...

Kaffemi sanoi:
Ifillähän hinta määräytyy ajokuukausien mukaan. Koko vuoden hinta on roima, mutta jos pitää esim. 6kk ajossa ja 6 seisonnassa, maksu on noin puolet (koska varkaus ja palo maksaa jotain, luokkaa muutaman kympin puolelta vuodelta). Eli ainakin itsellä (mies 49 v, Hki, bonukset 60 ja 80) If on vuoden 2018 MT-09 halvin, luokkaa tonnin, jos ajossa 6 kk. Siis täyskasko ja liikenne. Kallista hupia, mutta muilla vielä kalliimpaa...

Sama homma se on lähes kaikilla muillakin, joilla on ympärivuotinen vakuutus. Itse laskin 7kk ajokaudella hinnan kaikista yhtiöista.

pejuko sanoi:
Sama homma se on lähes kaikilla muillakin, joilla on ympärivuotinen vakuutus. Itse laskin 7kk ajokaudella hinnan kaikista yhtiöista.

Korjataan nyt kuitenkin vähän, Iffin 7kk ajokausi tarkoittaa ympärivuotista, jossa on vuosimaksu.
Siitä ei saa hyvityksiä, vaikka tekisitkin liikennekäytöstäpoiston, vuosimaksu siltu yhä sama.

If myöntää myös perìnteisempiä, eli jos otat vaikka ns. 6kk ajokauden vakuutuksen, vuosimaksu on (tai siis ainakin alkuun kuulostaa) roima, mutta maksat lopulta vain ja ainoastaan todellisen ajokauden mukaan. Voit milloin tahansa ottaa vakuutukset pois vaikka muutamaksi päiväksi, jos Pekka Pouta lupaa paskoja kelejä. Itse maksoin viime kaudelta vain aktiivisilta viikoilta ja säästin mukavan summan verrattuna ympärivuotiseen, lievää aktiivisuutta se tosin kaipaa...

Kaj sanoi:
Korjataan nyt kuitenkin vähän, Iffin 7kk ajokausi tarkoittaa ympärivuotista, jossa on vuosimaksu.
Siitä ei saa hyvityksiä, vaikka tekisitkin liikennekäytöstäpoiston, vuosimaksu siltu yhä sama.

If myöntää myös perìnteisempiä, eli jos otat vaikka ns. 6kk ajokauden vakuutuksen, vuosimaksu on (tai siis ainakin alkuun kuulostaa) roima, mutta maksat lopulta vain ja ainoastaan todellisen ajokauden mukaan. Voit milloin tahansa ottaa vakuutukset pois vaikka muutamaksi päiväksi, jos Pekka Pouta lupaa paskoja kelejä. Itse maksoin viime kaudelta vain aktiivisilta viikoilta ja säästin mukavan summan verrattuna ympärivuotiseen, lievää aktiivisuutta se tosin kaipaa...

Kiitos tarkennuksesta. Lopputulos kuitenkin itselle sama. Osalla muista saa ympärivuotisesta alennusta myös tuossa 7kk esimerkissä. Pitää huomioida tuo jatkossa ehdottomasti IFin tapauksessa.

Back