• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakuutuksesi hinta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mi16
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aikoinaan lähes kaikki vakuutukseni olivat Lähivakuutuksessa, mutta yhdistyminen Tappiolan kanssa on aiheuttanut vuosien mittaan kaikkien vakuutusten vähittäisen siirtymisen yhtiöstä pois.
Vakuutuskohteiden vaihtuessa kalliimpi kuin useimmat muut ja lisäksi Lähitappiola on irtisanonut vapaaehtoisen vakuutuksen ( ei myöhästymisiä, ei korvauskuluja ) ja tarjonnut irtisanomiskirjeessä uutta vakuutusta, jossa hinta +30% ja ehtomuutokset sellaiset, että korvattavaa ei käytännössä voi olla lainkaan.

Kawasaki h2 sx
Vuodenaikahinnoittelu 5 kk yht. 852€ Ihanan kallista.
Mies 53v, pk-seutu ja täydet bonukset.

JJJ sanoi:
Kawasaki h2 sx

Onko tosiaan vain 5 kuukaudelle? Mikä yhtiö? En kehtaa edes sanoa mitä mä maksan IF:lle samasta pyörästä täysilla bonareilla.

JJJ sanoi:
Kawasaki h2 sx

Sama ikä, harmaa parta ja 616€ antaa samoilla spekseillä IF Itä-Suomeen Nettimoton rekkarinumerolle. On toki 108€ alennus, kun on muitakin vakuutuksia iffillä.

jlik sanoi:
Onko tosiaan vain 5 kuukaudelle? Mikä yhtiö? En kehtaa edes sanoa mitä mä maksan IF:lle samasta pyörästä täysilla bonareilla.
If...
250€ enemmän kuin edellisessä ktm superdukessa

JJJ sanoi:
If...
250€ enemmän kuin edellisessä ktm superdukessa

Ja siis 5kk? Laskin IF:n laskurilla hintaa vakuutuksille ja ajokauden pituudella oli melkoinen vaikutus (5 tai 7kk) mutta tämä ei selitä kokonaan sitä miksi maksan selvästi enemmän IF:ssä kuin sä.

Ostinpa tuossa Dukeen vakuutuksen, kun meinasin huomenna lähteä ajelemaan. Köyhänä en ottanut kuin 3kk.

Liitetiedostot

• Näyttökuva 2023-3-14 kello 13.57.20.png
    Näyttökuva 2023-3-14 kello 13.57.20.png
    232,7 KB · Katselut: 74
jlik sanoi:
Ja siis 5kk? Laskin IF:n laskurilla hintaa vakuutuksille ja ajokauden pituudella oli melkoinen vaikutus (5 tai 7kk) mutta tämä ei selitä kokonaan sitä miksi maksan selvästi enemmän IF:ssä kuin sä.
Juu, 5 kk . 6 kuukaudella olisi noussut 120 € . Muistaakseni 972 €.
Minulla on iffissä kotivakuutus, matkavakuutus , toinen mp ja lisäksi yksi auto vakuutettuna jonka todennäköisesti siirrän sieltä pois.

JJJ sanoi:
Juu, 5 kk . 6 kuukaudella olisi noussut 120 € . Muistaakseni 972 €.
Minulla on iffissä kotivakuutus, matkavakuutus , toinen mp ja lisäksi yksi auto vakuutettuna jonka todennäköisesti siirrän sieltä pois.

OK, kiitos. Mun vakuutuksen hinta on ihan järkyttävä verrattuna sun vakuutukseen vaikka meillä kaikki vakuutukset IF:ssä. Kun mulla vaihtuu auto viimeistään kesäkuussa niin täytyy kyllä pyytää tarjouksia muistakin yhtiöistä ja kilpailuttaa ajoneuvovakuutukset.

Muoks. otin yhteyttä fasessa yhteen IF:n autovakuutusmyyjään ja kerroin että aion kilpailuttaa molempien kulkineiden vakuutukset. Saa nähdä putoaako H2:n vakuutusmaksu.

Minulla H2 SX SE 2022 vakuutus Ifissä 4360€. Tämä siis seisonta-ajallinen vakuutus. Liikennevakuutuksessa vain 65% bonareita viimevuotisen ratakonttauksen vuoksi ja kaikilla herkuilla olevassa kaskossa 80%. Onhan tuo teoreettinen vuosimaksu aika jäätävä mutta viivan alle jää ehkä joku 500-600€ minun ajoilla.

Suzuki GSX-R 1000 2007 on tälle vuodelle maksua 1127€. Tämä myös seisonta-ajallinen vakuutus Ifistä. Bonareita liikenteessä 80%. Osakaskolle ei bonareita ole merkitty eikä kait siinä niitä edes ole. Tämä pyörä kun on pääsääntöisesti ratakäytössä ja ajopäiviä ei tule paljoa, ehkä 10, niin vuosimaksu on luokkaa 50€.

Huvittavaa sikäli, että Gixerin kippasin radalla, mutta siitä ei liikennevakuutuksen bonarit pudonneet, koska sen vakuutuksessa oli joku hyvän kuskin bonusturva. Mutta kippaus näkyy vakuutusyhtiöiden järjestelmissä ja sen vuoksi en saanut elokuussa ostamaani H2 täysiä liikennevakuutuksen bonareita. Sen bonarit nousevat vasta 2024 :rant:

Edit: Pk-seutu, viidenkympin ja kuoleman välissä mennään. H2 kysyin myös Pohjolalta vakuutukset. Vuodenaikahinnoiteltu täyskaskolla oli jotain 2700€/vuosi, bonareita olisi siinä ollut samat 65/80.

Viimeksi muokattu:
JJJ sanoi:
Kawasaki h2 sx
Varmaan jossain oli mainittu sisältyykö hintaan osakasko tai täyskasko, vai onko pelkkä liikennevakuutus.
Satunnaisella samanlaisen pyörän rekisterinumerolla mies 54v Pohjois-Pohjanmaalta saisi Ifistä 5 kuukauden liikennevakuutuksen 363 eurolla, +osakasko yhteensä 436 eurolla ja +täyskasko yhteensä 875 eurolla.

itl sanoi:
Minulla H2 SX SE 2022 vakuutus Ifissä 4360€.

No nyt kun itl kertoi omien vakuutusten hinnan niin mulla IF:ssä vuodenaikahinnoitellut vakuutukset täysillä bonareilla melkein 1700eur. Kyseessä siis liikenne+täyskasko. Saa nähdä putoaako hinta huomenna.

Isot on erot vakuutushinnoissa. Mä olen pitänyt vuosikymmenet liikennevakuutusta ja osakaskoa kaikissa vehkeissä, laskin kerran että oon 100t€ säästänyt sinä aikana kun autoja/pyöriä on ollut. Parit autot ja 2..3 mopoa, ei voi isoa kaskoa kaikissa pitää millään.

H2 on mulla ympärivuotisena n. 353,38 €/a sis. liikenne ja osakasko. RataHonda maksoi viime vuonna 19 ajopäivän osalta n. 55 €, liikenne ja osakasko, seisonta-ajallinen siis. (sen päälle tietysti Traficomin liikenteestäpoistomaksut 72€). Superdualiin otin nyt kans seisonta-ajallisen, katsotaan ensin miten paljon sillä tulee ajettua, vaihdetaan sitten ympärivuotiseksi mikäli aihetta.

Jotakin etua on siitä että on näin vanha :;): ja vakuutuskorvaushistoria 0€. Ja Ifi antaa 15% extra-alennuksen kun keskittää.

Batmanninja sanoi:
Jotakin etua on siitä että on näin vanha :;): ja vakuutuskorvaushistoria 0€. Ja Ifi antaa 15% extra-alennuksen kun keskittää.

Mulla kun ei tuo ikä eikä keskittäminen näytä auttavan. Pari kertaa tosin kippasin mun edellisiä mopoja kävelyvauhdissa joten ehkä tämä on syynä.

76239 sanoi:
Varmaan jossain oli mainittu sisältyykö hintaan osakasko tai täyskasko, vai onko pelkkä liikennevakuutus.
Satunnaisella samanlaisen pyörän rekisterinumerolla mies 54v Pohjois-Pohjanmaalta saisi Ifistä 5 kuukauden liikennevakuutuksen 363 eurolla, +osakasko yhteensä 436 eurolla ja +täyskasko yhteensä 875 eurolla.
Täyskasko ja pysäköintiturva vai mikä se nyt virallisesti on.

HiTec sanoi:
Jahans, vakuutusmarkkina keskittyy, nyt LähiTapiola on ostamassa POP Vakuutuksen. Tarkoittaakohan tuo myös POP:n poistumista markkinasta ja siten taas yksi prätkien vak.maksuiltaan maltillinen vaihtoehto vähempi :paikallatuulee:

Sitä tässä pelätään, ans kattoo kuin käy.

HiTec sanoi:
Jahans, vakuutusmarkkina keskittyy, nyt LähiTapiola on ostamassa POP Vakuutuksen.
Onneksi ei sentää toisinpäin... on sentään YKSI vakuutusyhtiö josta saa inhimillisen hintaisen kilvettömän vakuutuksen vielä.

PrivateeR sanoi:
Onneksi ei sentää toisinpäin... on sentään YKSI vakuutusyhtiö josta saa inhimillisen hintaisen kilvettömän vakuutuksen vielä.

https://www.assurancepiste.com/

Suomessa ei ilmeisesti ole vastaavaa ratapäivävakuutusta kilvettomille? Tätä käytin euroopan radoilla, kun en asunut suomessa. Täällä liikennevakuutus aika poskettoman hintainen kaikilla vakuutusyhtiöillä…:rant:

jules sanoi:
https://www.assurancepiste.com/

Suomessa ei ilmeisesti ole vastaavaa ratapäivävakuutusta kilvettomille? Tätä käytin euroopan radoilla, kun en asunut suomessa. Täällä liikennevakuutus aika poskettoman hintainen kaikilla vakuutusyhtiöillä…:rant:

Siihen nähden mitä tuo liikennevakuutus korvaa, on se 500-1000€ ajokaudelta vielä ihan kohtuullinen summa. Mistään ei yhtä hyvää tapaturmavakuutusta saa edes rahalla.

Edit. Tuohon rahaan siis saa Lähitapiolasta, elleivät ole tälle vuodelle merkittävästi muuttaneet hintoja.

Back