• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vakionopeudensäädin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kristian
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuka lunastaa minulta vaikkapa puoleen hintaan pois nuo BMW R1150RT:n Throttlemeisterit, jotka jäivät yli pyörän vaihdossa?

Laitoin tuon Audiovoksin viime keväänä ja hienosti on pelannut .
Asennusohjeet on hyvät , kuvista melkein näkee mitä tehdä .
Mutta jää siinä omaakin soveltamista .
Kuukkelilla löytyy paljon asennustarinoita ,Lontooksi tosin .
Jollain USA:laisella FJR-sivuilla on hyviä kuvia jotka auttaa suunnittelussa .
Hienosäätämisessä kannattaa nähdä vaivaa jotta nopeusvaihtelu jää mahd pieneksi säätimellä ajettaessa .
Nopeusimpulssin voi ottaa vaikka toisen puolan ensiövirtapiiristä .
Säätimen maadoittamista ei ole ohjeessa ollenkaan mainittu ja ennenko sen älysin meni vähän tupakkia.

smile_org.gif
mua alkoi toi Vista cruise kiinnostamaan. Myykös nuita kukaan täällä kotosuames ?

Lukitus 200 km/h ja automaattiohjaus
tounge.gif
.
Joskus oli throttle rocker, eli tuollainen lepuuttaja, pyörässä. Hyvin se toimi, sai höllättyä puristusta kaasukädestä. Matkapyörään ainakin omiaan
smile_org.gif
!
Pakko kait sit munkin ostaa tollain härpäke (eikä maksa paljon) kun ainot "onkelma" on toi kaasukäden puutuminen.
Onkos sit "korttelirallissa" kaasun asento vaan ON ja OFF
tounge.gif

No oli miten oli, niin on se muutenkin...
biggrin.gif

Vista Cruisesta oli jo juttua täällä.
Itse aion semmoisen hankkia ja lähin osotospaikka lienee tuo läntinen naapurimme. Hannu59:n "tarjous" Throttelmeisteristä houkuttelee myös. Jotain on pakko ensi kesäksi kehittää.

Tuosta alaväännöstä vielä. Itella HDssa se "peukaloruuvi" on toiminu ihan hyvin mutta vaikka kone 88 cubic inch hengitysmuutoksilla ei silti nopeus vaihtelee 60 ja 100 kmh välillä mäkisessä maastossa. Tasaisella menee tasaisesti. Tosin painaahan tuo n 340 kg ilman kuskia jolloin mäen vaikutus on suurempi.

Mutta silti väittäisin että kaikissa tapauksissa voidaan kaasujarru ja oikea vakionopeussäädin erottaa toisistaan.Eri asiahan on sitten se mitä hakee, satunnaista käden lepuutusta vai tarkkaan asetettua vakoinopeutta.

vista-cruise on vaivattoman oloinen laite mutta kaukaa tilattavissa. (tulee kalliiks)
Jenkeistä tilasin tollaisen Honda-version, postikulut oli enemmän kuin itse laite mutta tuli alta viikossa.

No eihän se heittämällä mennyt, mutta kun otti kulman pois laikalla ja karhuteipillä kiinni, niin on kuin tehtaalta tullut. Toimii ainakin tallissa eli ei hirtä, mutta pitää kiinni. Tässä samantyyppinen, mutta eri pyörässä

Itse siirsin kahvakumia millin ulospäin ja ylimääräiset pois, niin mahtui tangonpääkin paikalleen. Googlella lontooksi miljoonia ohjeita.

TÄSSÄ on halvalla, n. 60e.  Mut ei kotiin tuotuna. Mulla on toi ja hyvin on pelannut.
sport05.gif
Miten vaikea oli asentaa tuo laite? (huono englannin kielen taito)
Ei kai tänä päivänä tuo kielitaidon puute enää este ole.
http://translate.google.com/transla....state0=
Pienoisia kukkasia toki löytyy ja ajatuksella pitää katsella ja käännellä ja välillä saa jopa nauraa mutta kyllä ne siitä aina selviää  
062802moto_prv.gif

Jossain näin lepuuttajia tarjouksessa, tais olla 9e hinnaltaan.

Muistaakseni harmaata muovia.

Toki ei mikään vakionopeudensäätimen korvaaja mutta eiköhän se hiukan helpota..
nixweiss.gif

Harrikassa (Heritage) vakiovarusteena vakionopeuden säädin ja Triumphissa (Sprint ST) on katkaistu O rengas ajamassa samaa asiaa. Hintakin oli siedettävät 0 euroa, löysin roskista.

Mulla ois tommonen universal vista cruise control tuossa hyllyssä joutavana/myytävänä, jos joku tarvitsee.

Back