• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaimennin hankaa RSV:n takahaarukkaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motari73
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aiempi Arrowin vaimennin hankasi jo melkoisen loven takahaarukan kylkeen ja nykyinen Leo Vince hankaa ihan vaan kiusaksi erilaista lovea samaan kohtaan.

Vaimenninta on jo koitettu viedä vähän kauemmaksi laittamalla paksumpi holkki takajalkatappirungon ja vaimenninpannan väliin mutta eihän se silti pysty määräänsä enempää kauemmaksi menemään kun se pyörän alta tuleva putki ei anna enempää periksi vaan se vaimennin ainoastaan kääntyy hölmömpään asentoon.

Siinähän on siis sen ns.kiinteän pakoputken ja vaimentimen välissä vielä se väliputki.

Mikä tässä olisi oikotie onneen?

Saman asian kanssa sai tapella jo Tellun kanssa ja kaverin VTR SP-1:nenkin tykkäsi kuluttaa haarukan kylkeä.

Pitäiskö alkaa muokkaamaan vähän rajummin sitä ennen vaimenninta olevaa putkea vai millä konstin tuon saisi loppumaan?

Ei viitsis ruuvata noin näkyvään kohtaan mitään älytöntä klemmariakaan pitämään putkea paremmassa asennossa.

Kohta saa alkaa jo paikkaamaan haarukan kylkeä.

Kontha sanoi:
Akrassa oli mukana kiinnitys kappale sivujalan pulttien alta.
Eikö noissa ole vastaavaa?

Onko sulla täysputkisto vai pelkät sliparit?

Löytysköhän jostain kuvaa kyseisestä systeemistä tai viitsisitkö ottaa kuvan omastasi?

Koitin tuossa nopeesti etsiä kuvaa netistäkin mutta en mä kyllä huomaa mitään erillistä lisäkiinnitystä.

Kontha sanoi:

No joo ei auta kyllä tähän vaivaan, koska tuosta kohdasta eteenpäin on vielä se väliputki ja vaimennin.

Ja Akrassahan noi kiinnitystuet korvaa nuo takajalkatapit tai sen kiinnityksen niihin joten se saattaa olla jo alunperin tukevampi ja tuo putkisto todennäköisesti kulkee vähän paremmasta kohdasta niin tätä ongelmaa ei välttämättä ole.

Kiitos silti ideasta.

Millä lailla vakiovaimennin on niin paljon erilainen kuin jälkiasennusvaimennin että se ei ilmeisesti hankaa tuohon takahaarukkaan?

Onko siinä vakiovaimentimessa jonkinlainen ohituspainauma(lommo) tuossa kohdassa että se ohittaa tuon takahaarukan vai kääntyykö tuo vakiovaimentimessa näköjään kiinteästi oleva väliputki vaan sen verran jyrkemmin että se ei ota takahaarukkaan?

Itse kun en ole vielä missään päässyt vakioratkaisua näkemään ja tutkimaan.

Omassa pyörässä oli ostaessa Arrowit kiinni ja nyt kunnostuksen yhteydessä ne vaihtuivat Leo Vinceihin.

Mulla vanhempi RSV, jossa vain toisella puolella vaimennin, siihen kumminki edellinen omistaja vaihtanu jonku mökä pöntön (ties mikä, ku ei mitään merkintöjä siitä löytyny...). Mulla kans hankasi vaimennin harukkaan, mutta vain kääntämllä aavistuksen sitä lyhyttä putken pätkää pikkasen eri asentoon, niin vaimennin siirty senttikaupalla irti haarukasta!
Ex omistaja kans yrittäny jotain, vaihtamalla pidempään pulttiin sekö tunkemalla kiinityksen väliin ison kasan alus levyjä, saada vaimenninta irti haarukasta, heikolla tuloksella :crash:
Se väli putki kun on pienessä kulmassa kiinni, niin sen asennolla iso vaikutus vaimentimen asentoon, ainakin minun tapauksessa :;):

Motari73 sanoi:
Millä lailla vakiovaimennin on niin paljon erilainen kuin jälkiasennusvaimennin että se ei ilmeisesti hankaa tuohon takahaarukkaan?

Onko siinä vakiovaimentimessa jonkinlainen ohituspainauma(lommo) tuossa kohdassa että se ohittaa tuon takahaarukan vai kääntyykö tuo vakiovaimentimessa näköjään kiinteästi oleva väliputki vaan sen verran jyrkemmin että se ei ota takahaarukkaan?

Itse kun en ole vielä missään päässyt vakioratkaisua näkemään ja tutkimaan.

Omassa pyörässä oli ostaessa Arrowit kiinni ja nyt kunnostuksen yhteydessä ne vaihtuivat Leo Vinceihin.

Mitä noille arroweille tapahtu ?Mulla arrowit ja ei ne kyllä hankaa mihinkään

Jaa-a mene ja tiedä.

Putkistossa ei näy mitään vaurioitakaan minkä takia se kääntyisikin liikaa ja liian lähelle tuota takahaarukkaa.

Ja se väliputkihan on vaan niillä jousilla kiinni joten jos sitä saiskin käännettyä eri asentoon niin eihän se siinä pysy vaan kääntyy tärinän vaikutuksesta takaisin.

Motari73 sanoi:
Jaa-a mene ja tiedä.

Putkistossa ei näy mitään vaurioitakaan minkä takia se kääntyisikin liikaa ja liian lähelle tuota takahaarukkaa.

Ja se väliputkihan on vaan niillä jousilla kiinni joten jos sitä saiskin käännettyä eri asentoon niin eihän se siinä pysy vaan kääntyy tärinän vaikutuksesta takaisin.

Täytyy heti mennä tuo hankaaminen tarkistaa, niin minkälaiset arrowit sulla oli/on vois olla tarvetta varaosiks :D

Siis mulla OLI arrowin kannut.

Ne meni vaihdossa noihin Leo Vinceihin.

Ja toinen niistä sitäpaitsi kului vähän reilumminkin kun kippasin sen viime kesänä Kemorassa :grin:

Joo ja siis pelkät sliparit.

Ihan maalaisjärjellä ajateltuna, käännä/säädä sitä väliputkea niin saat pöntön suuremmalle etäisyydelle haarukasta. Asennusohjetta löytyy varmaan myös LeoVincen sivuilta... :dunno:

Mutta kun ne väliputket on sellaiset että vastapuolella on ns.nasta tai pullistumat mitkä menevät sitten vastakappaleen hahloihin ja kaikki ovat keskenään kiinni vain noilla pakoputkijousilla.

Eli vaikka niitä kääntelee minnepäin vaan niin ne palautuvat samaan asentoon tärinän voimasta eikä tosiaan ole mikään hinku laittaa mitään isoja ja rumia pakoputkiklemmareita mitkä estäisivät putkien keskenään kääntymisen.

Kai se on otettava tuo väliputki irti ja koitettava esim. kaasupillin tms. avulla suunnata sitä hiukan enemmän ulospäin.

Motoristorante sanoi:

Juu ei ollu mitään uutta. Ei toi nyt ihan rakettitiedettäkään oo noiden asennus :grin:

Mutta vaihdoin nyt toiselta puolelta vähän pisemmän holkin ja pultin (jostain syystä laittanut toisin päin) niin nyt näyttäs että jää vähän enemmän pelivaraa vaimentimen ja haarukan väliin.

Rumat jäljet toki on jo haarukassa mutta ei kai noihin nyt kannata liikaa kiintyä :thumbup:

Melkoiset maitohampaathan noi vaimentimet silti on heilumaan, koska ne on vain noilla jousilla kiinni ja tuo betonimyllyn tärinä ei ainakaan kiristä noita liitoksia :p

Mutta jos tämä ongelma olisi vihdoin ja viimein pois päiväjärjestyksestä ja ei muutakuin kovaa ajoa.

Back