• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaikee valinta... HD-roadking/heritge vai Roketti?

Rockettia olen nyt 2 viikoa ajanut ja 2200 km on mittarissa.
Alku ainakin on ollut pirun hieno. Mie en henkilökohtaisesti ole koskaan sytkähtänyt harrikkaan. Ainoa oikeastaan mulle olisi Fat boy. Sellaisen päällä sai muutama vuosi sitten istua messuilla ja se vaikutti hyvältä. Sitä olen nyt messuilla ihmetellyt että Harrikat ovat karsinoitu niin ettei niistä saa edes kuivatuntumaa. Rocketin päälle pääsin ja kaupat tuli.

Sitä olen nyt messuilla ihmetellyt että Harrikat ovat karsinoitu  niin ettei niistä saa edes kuivatuntumaa. Rocketin päälle pääsin ja kaupat tuli.
Ne karsinat oli vaan turhien hypistelijöiden takia. Mä kävin koeistumassa harrikatkin eikä mua pois hätistelty
biggrin.gif

Riittävästi hoodeella (Vuosimalleja -61-97- väliltä ) ajaneena en voi sellaista suosittele hankkimaan. Miinukset ja plussat Rockettiin verrattuna:

- Tehottomat jarrut
- Tehoton moottori
- Järkyttävän vetelät rungot ja jousitukset (vaikka vertais kiinalaiseen polkupyörään)
- Kravattikaulaviikonloppubaikkerien muotipyörä nykyään
+ Äijä soundit

Mutta jos on tärkeää että saa sanoa olevansa HARRIKKAmies, niin sitten sehän painaa vaakakupissa enemmän kuin mikään.
biggrin.gif

Koeaja. Kun Harrikan ajo-ominaisuudet loppuvat puolessatoistasadassa, niin ollaan vielä Rocketilla ihan kruisailunopeudessa. Jos tykkäät pyörästä, jolla on helvetin hauska ja mukava ajaa, (sekä kykenee kuljettamaan rajattomasti leiritarvikkeita,) etkä ole niinkään kiinnostunut merkin tuomasta "arvostuksesta"
033102ass_1_prv.gif
niin raketti on oikea valinta. Jälleenmyyntiarvosta en nakkaa paskaakaan, koska mulla on nyt niin mieleinen ajopeli että en aio sitä myydä ennen kuin olen ajanu sen loppuun. Tehdään sit taas lisää velkaa.

Älkääkä saatana kysykö, miks sitte ajoin sen 15 v HD:llä
biggrin.gif
withstupid.gif
biggrin.gif

Mutta tää on vaan mun mielipide, en ala siitä sitten vänkäämään. Piste.

H-D ostetaan tunteella. Ei se silti huono ole kun vähän laittaa. Kruisailuun ja matka-ajoon paras peli. Mikään muu ei pääse lähellekään kun sen ymmärtää.
Rocketissakin on varmaan ominaisuuksia ja turbolla olisi lähes lyömätön. Mutta kun se kone on niin ruma! Ehkä rumin mitä on olemassa...Boss Hosskin on kaunis siihen verrattuna. Siksi ei ole tarvinnut edes harkita koeajoa.

Itse painin saman 'ongelman' kanssa pari vuotta sitten ja kallistuin vuoden vanhaan H-D:hen.Se oli vaan sellainen tunne peräinen juttu jota ei osaa järjellä selittää.H-D:lla on se kumma positiivinen maine.
Nää uudemmat H-D mallit on sitä paitsi aivan yhtä hyviä ja luotettavia kuin muutkin merkit,näin uskallan väittää.

ikävä sanoa mutta en ole koskaan ajanut HD jolla oikeesti voi ajaa.. ( ajettu lähes kaikki mallit noin vuosi sitten) toki jos ajatuksena on ajella suoriapolkuja ja näyttäytyä niin sit ..
omaan makuun night rod special .. on hienoin ja ajettavin hd..
roksulla voipi jopa ajella mutkilla .

Reilu vuosi sitten vertailin rakettia dynaan ja elektraan,triumph voitti...Äänissä häviö,mutta esim. harrikan ahtaus ahisti...lyhyt ja kiikkerä,oikein huonot jarrut,konetehoista turha puhua... tietty vähemmällä teholla pärjää varmasti.
Isoin asia harrikan tappioksi minun valinnoissa nousi nykysuuntaus lampsia kauppaan ja ostaa rahalla kaikki...siis pyörä,vermeet ja BIKER-look= hymy veks .Tietty 33vuotta näitten parissa häilyneenä saattaa kateus vaikuttaa katsantokantaan.
Harrikka myy hyvin ja massan mukana helppo mennä,harrikoita on kaikilla ,rocketteja ei aivan kaikilla.
KAIKKI VALINNAT TEHDÄÄN TUNTEELLA ,jälkeenpäin sitten koetetaan selitellä järjellä! AJA MOLEMMILLA USEAMPI PÄIVÄ ennen päätöstä ja tee valinta tunteella...

.
Rocketissakin on varmaan ominaisuuksia ja turbolla olisi lähes lyömätön. Mutta kun se kone on niin ruma! Ehkä rumin mitä on olemassa...
Rocketin hankin,kun sen moottori on ISO ja RUMA  
biggrin.gif

Turbon laitoin juuri siksi,että se on ainakin moottorinpuolesta LYÖMÄTÖN
033102bebe_1_prv.gif

Turbo ei kaunista peliä yhtään,mutta hauskuuskerroin kasvaa potenssiin 10.
Jos veretseisauttavista kiihdytyksistä ja RAJUSTA menosta pitää,niin ei nuo pappa H-D:t sitä nautintoa anna.

Ai miten niin tunteella mennään?
Kun ekan kerran näin Rocketin, se näytti silmissäni anabolisilla steroideilla pumpatulta härkäsammakolta joka oli nielaisemassa Hawker Hurricanen moottoria. Ihastus oli syttynyt ja rakkaus leimahti ilmiliekkeihin koeajolla. En yleensä pidä lihavista tytöistä mutta kyllä tässä kohtaa oli tehtävä poikkeus.
inlove.gif

Vielä kun neiti antaa niiiiiiin hyvän kyydinkin
tounge.gif

Rocketteja ollut markkinoilla vasta vuodesta 2004 lähtien, joten arvon säilyminen tulevaisuudessa on vielä arvoitus.
Jos haluaa vanhan Harrikan, ja haluaa maksaa siitä enemmän kuin moni pyörä uutena, niin omapahan on asiansa ja rahansa.
Uudella Harrikalla ajelevat tänä päivänä lääkärit, juristit, ym muut hyvätuloiset, jotka mielummin ostavat "maineensa" kuin "ansaitsevat" sen...
biggrin.gif
wink.gif
Siinähän haetaan sitä rispektiä ja rotherhuudia.
tounge.gif

Vaikka nyt onkin alla ameriikan ihme, niin noista vaihtoehdoista kyllä kallistuisin rokettiin.
Rocketin puolesta puhuu ulkonäkö ja teho, harrikalle menee vain soundit.
Lisärasitteena harrikalle on se, että ne tehtaalta suoraan tulevat mallit on niin susirumia ettei tartte ihmetellä mistä se rakenteluinto hd puolella on kotoisin.

Back