• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaihto "isompaan"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lawnmower
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen mietiskellyt nykyisen pyörän (R1 -08) vaihtamista vähän isompaan, eli lähinnä siis sellaiseen, jolla voisi 2 henkilöä matkustaa vähän mukavammin, R1:sessä kun nuo matkustajan tilat on mitkä on. Pitäisi saada ehkä takalaukku myös. En haluaisi kuitenkaan paljoa tinkiä tuosta "sporttisuudesta". Mielessä on ollut Hayabusa K8/K9, 1100xx tai 1400zzr. Tuleeko mieleen jotain muita pyöriä jotka voisi sopia kategoriaan? Hondaa ei taida saada enää uutena, kuten kahta muuta? Onko jollakulla kokemusta vastaavasta "supersportin" vaihdosta matkasporttiin, miten kaupunkiajo, mutkapätkät yksin/kaksin, jne. Tykkään nykyisestä kun hullu puurosta enkä ihan helpolla haluaisi luopua...

Tää on tätä, pitäisi olla monta mopoa. Oletkos miettinyt/kokeillut mitään vähän radikaalimpaa, esim. KTM 990 SMT? Sporttisuutta ajatellen voisi kukaties heittää vähän jäykemmät jouset sisään jos siltä tuntuu.

Busa toimii hienosti korvikkeena...  
wink.gif

Hieman lötkö pikkuvauhdeissa, mutta lujempaa mentäessä alusta toimii upeasti ja hyvä ajaa myös mutkapätkillä nautiskellen. Moottori on kutakuinkin parasta mitä saa.

Ps. Itselle tuo olisi melko ehdoton vaihtoehto jos kyytiläistä pitäisi kovin paljon tarakalla pitää. Busa on hyvä ajaa kakspäällä, varsinkin jos kilokyykkäriin vertaa.  

FJR, XJR?

Se on joko sportti tai sporttinen matkapyörä.. ei kannata ostaa mitään isoa möhkösporttia(Busa, ZZR) jos tykkäät tuosta.

Itte vaihtasin varmaan FJR:ään ja kävisin varalta koeajamassa FZ1-S:n. Jos tuohon KTM hommaan lähtee niin sitte kannattaa jo käydä ajamassa bemaritkin varalta. Aika jäyhästi nekin sukkuloi, mitä liikenteessä olen seurannut, että ei ne hirveästi road-legal sporttisuudessa jää.

Itsellä käynyt mielessä, että ostaisin tuon kilokyykyn lisäksi hieman vanhemman Bläkkärin tai Busan...olisi pyörät molempiin tarpeisiin, eikä hinta kipuaisi taivaisiin.

FJR, XJR?

Se on joko sportti tai sporttinen matkapyörä.. ei kannata ostaa mitään isoa möhkösporttia(Busa, ZZR) jos tykkäät tuosta.
No tuosta voisi olla toistakin mieltä. Jos haluaa kaksistaan ajettavan nopean sporttipyörän, niin Busa/Zetori menee nimenomaan kilokyykkärin ja FJR:n kaltaisen matkapyörän väliin kun painotetaan sitä sporttisempaa laitaa. Jos painotetaan matkapuolta, niin sitten taipuu enempi FJR/GTR-tyyppisiin. Tappiopuolelle menee näissä kaikissa kallistusvarat. Zetorin massakeskipiste on alhaalla eikä mopo tunnu niin raskaalle miltä jonkun silmään ehkä näyttää. On itse asiassa on helpompi pyöritellä kuin vaikkapa VFR.

B-KING!!!! On ainakin mulla seuraavana ostoslistalla!! Sporttinen, voimakas ja sen näkönen että ei taho millään pysyy paikoillaan!!
biggrin.gif

Itse olin samassa tilanteessa vielä tänä kevään alussa. Vaihto tuli cbr1000rr -> busa. Katunut en ole, loistopeli
buttrock.gif

Faijalla oli taannoin Ducati St2. Kierteli sillä kaks päällä ympäri suomee ja eurooppaa ja kehu paljo miten hyvä ajaa, mut Vaihto sen sit harrikkaan (road king), ku Ducatil tuli ajettuu kokoajan ylinopeutta...
biggrin.gif

Jos ei merkillä ole väliä, niin käy ihmeessa testaamassa bemarin k1300s. Tehoa löytyy ja todennäköisesti ne mutkapätkätkin menee tuolla vaikka kakspäällä.

Varmaankin bussi tai zetori. Jos mahdut hyvin Yammun selkään, niin bussi varmaankin on noista se oikeampi vaihtoehto. Bussi oli mulle vähän ahdas ja päädyin zetoriin. Zetoriin oon todella tyytyväinen, tosin se tyytyväisyys alkoi vasta läppien poiston jälkeen. Läppien kanssa zetori on suorastaan nuulea, joten koita ruinata tyypit joltain joka on jo läpät lähettäny maatakiertävälle radalle.

K

Back