• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vaihtaisinko Yamaha FZ-1-SA -> BMW K1200S?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anatooli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hola kaikille.

Pienoinen mp-kuume on päällä. Yammussa ei ole mitään vikaa, mutta kadonneen ajoasennon metsästäminen on kesken. Näyttää siltä, että kyykympään suuntaan pitäisi mennä, mutta ei kuitenkaan mihinkään yltiöpäisyyksiin asti.

Epäilisin, että K1200S miellyttäisi lihavaa keski-ikäistä miestä.

Kehukaapas nyt omistajat pelejänne?

Vartoo kuukausi ja käy koeajamassa. Tietenkin se tarvii pientä malttia varsinkin jos kuume on päällä. Tiedän tunteen ja sillä ei ole mitään tekemistä järjen kanssa koko hommassa.

Kehuista tiedä, mut on ollu mulle "paras" toi K1200S. Mahtava runko, alusta ja uskomattomat jarrut(siis mulla ei oo havinneet...
smile_org.gif
). Tehoja on tarpeex ja matkassa/radalla pärjää. Parempaakaan ei oo tullu vastaan, joten samalla mennään ens kesänäkin.

No, 750 GSXR 08 kyl tulossa lisäks ei niin vakavaan moottoripyöräilyyn
biggrin.gif
.

On ollut kaksi K1200S:ssää, reilu 55000km niillä kurvailtu ja on kyllä loistava peli. Kolmatta harkitsen, kun en mitään muuta haluttavaa löydä matkan tekoon. Vähän ahdistaa oma mielikuvituksen puute, kun pitäisi jotain muutakin koittaa vaikka hampaat irvessä. Ei vaan halua mitään muuta, niin kai sitä täytyy lopettaa koko mopoilu tai ostaa kolmas, kun ei kerran mitään itseä miellyttävämpää löydy.

Osta pois vaan, parempaa ei ole.

Vartoo kuukausi ja käy koeajamassa. Tietenkin se tarvii pientä malttia varsinkin jos kuume on päällä. Tiedän tunteen ja sillä ei ole mitään tekemistä järjen kanssa koko hommassa.
Jos uutta pärrää meinaa hankkia, niin ei välttämättä sopivaa mallia ole tarjolla enää keväämmällä. Näissä on sen verran pienet kiintiöt.

Hyvähän tuo K1200S on. Sopii isommallekin miehelle. Tai sitten K1200R Sport, vähän pystympi ajoasento.

On ollut kaksi K1200S:ssää, reilu 55000km niillä kurvailtu ja on kyllä loistava peli. Kolmatta harkitsen, kun en mitään muuta haluttavaa löydä matkan tekoon. Vähän ahdistaa oma mielikuvituksen puute, kun pitäisi jotain muutakin koittaa vaikka hampaat irvessä. Ei vaan halua mitään muuta, niin kai sitä täytyy lopettaa koko mopoilu tai ostaa kolmas, kun ei kerran mitään itseä miellyttävämpää  löydy.

eikö ne pitempään kestä?
tounge.gif

55 tonnia ja kolmast pitäs hommata?

On ollut kaksi K1200S:ssää, reilu 55000km niillä kurvailtu ja on kyllä loistava peli. Kolmatta harkitsen, kun en mitään muuta haluttavaa löydä matkan tekoon. Vähän ahdistaa oma mielikuvituksen puute, kun pitäisi jotain muutakin koittaa vaikka hampaat irvessä. Ei vaan halua mitään muuta, niin kai sitä täytyy lopettaa koko mopoilu tai ostaa kolmas, kun ei kerran mitään itseä miellyttävämpää  löydy.

eikö ne pitempään kestä?
tounge.gif

No ei ne kestä ja perä vuotaa koko ajan ja lässynlässyn. Kaverilla on käsittääkseni ollut aika huonoa tuuria noiden mopojen kanssa, eli menneet rikki ulkoisista syistä.

Ja minkä ihmeen takia pärrä pitäisi ajaa loppuun, voihan sitä vaihtaa vaikka vuoden välein, kun värit vaihtuu.

Jos ei rahasta ole kiinni, niin K1200S ehdottomasti, kaikilla herkuilla. Ja vaikka olisi vähän tiukkaakin, niin sama ohje.

eikö ne pitempään kestä?
tounge.gif

No ensimmäisellä ajoin vuodessa 36000km ja ajattelin vaihtaa uuteen, kun piti turbo saada. No toinen menikin sitten paskax vuosi sitten:
hirviökolari

Kaikenlaisten kiemuroiden ja kuljetusliikkeen rungon katkaisemisen jälkeen se sitten lopulta meni lunastukseen. Uutta tekisi mieli, mutta erikoistahan se olisi kolmas samanlainen hankkia - saa nyt nähdä...

On se kyllä loistava pärrä.
thumbs-up.gif

Minä otin moisen eilen 10.3 liikenteeseen. Vaihdoin FJR:n K1200S:ään ja mukavaltahan se tuntui. Ehdin ajaa illalla töiden jälkeen vain 91 km ja räntääkin alkoi pikkasen häpsimään. Tehoja on selkeesti FJR:ää enemmän ja kevyempi muutenkin. Vielä niin vähän kokemusta, että voisin sanoa mitään "painavampaa" ko. moposta.
smile_org.gif

Minä otin moisen eilen 10.3 liikenteeseen. Vaihdoin FJR:n K1200S:ään ja mukavaltahan se tuntui. Ehdin ajaa illalla töiden jälkeen vain 91 km ja räntääkin alkoi pikkasen häpsimään. Tehoja on selkeesti FJR:ää enemmän ja kevyempi muutenkin. Vielä niin vähän kokemusta, että voisin sanoa mitään "painavampaa" ko. moposta.
smile_org.gif
Ihanko uuden otit alle? Onneksi olkoon, aikuisen valinta.

smile_org.gif
Onhan/olihan se uusi, mutta ylivuotinen. Nyt 91 km ajettu!
tounge.gif
Joku Bemu tietäjä tunnistaisi sen sinivalkoisesta väristään 2007 malliksi. Tänä vuonna ei kuulemma ko. värisenä saa?

smile_org.gif
Onhan/olihan se uusi, mutta ylivuotinen. Nyt 91 km ajettu!
tounge.gif
Joku Bemu tietäjä tunnistaisi sen sinivalkoisesta väristään 2007 malliksi. Tänä vuonna ei kuulemma ko. värisenä saa?
Totta. Tuota valkoista ei taida olla enää tälle vuodelle edes rahalla saatavissa. Tälle vuodelle oli tarjolla white aluminium, kolmiväri (titan silver/cosmic blue/night black) ja itseäni eniten miellyttävä night black.

pari kesää olen ajanut K12S.llä. täytyy sanoa kiva on pyörällä kurvailla yksin ja kaksin.Käsi paketissa odotellaan ajoon pääsy lupaa että tervetuloa joukkoon.Yamaha thunderace jälkeen jarrut olivat suurin ylläri! Kyllä BMW pysähtyy hyvin!

Hola kaikille.

Pienoinen mp-kuume on päällä. Yammussa ei ole mitään vikaa, mutta kadonneen ajoasennon metsästäminen on kesken. Näyttää siltä, että kyykympään suuntaan pitäisi mennä, mutta ei kuitenkaan mihinkään yltiöpäisyyksiin asti.

Epäilisin, että K1200S miellyttäisi lihavaa keski-ikäistä miestä.

Kehukaapas nyt omistajat pelejänne?
Matalammat raiserit?

smile_org.gif
Taisinpa nähdä sun FJR:än Motomarketin kuormurin lavalla, kun mun vaihdokin hakivat. Tässä vielä kuumeisena odottelen uutta titan silver-cosmic blue-night blackiä kaikilla tehtaan mausteilla.
Pitäis tulla parin viikon sisään, jos kaikki menee putkeen.

Otitko omaasi muuten mitään lisävarusteita? Itse ajattelin katsella laukkuja, sun muita lisävarusteita vasta kun saan mopon. Putki taitaa kyllä mennä vaihtoon heti ensimmäiseksi..
Kyselin, jos olis saanut valmiiksi Remuksen tms. putkella. Siis niin ettei olis ottanut alkuperäistä putkea ollenkaan, mutta eipä onnistunut. Just pääsin tuosta K 12 RS putken rohjakkeesta eroon, niin jo tulee taas turhaa hyllyn täytettä..

Taisinpa nähdä sun FJR:än Motomarketin kuormurin lavalla, kun mun vaihdokin hakivat. Tässä vielä kuumeisena odottelen uutta titan silver-cosmic blue-night blackiä kaikilla tehtaan mausteilla.
Pitäis tulla parin viikon sisään, jos kaikki menee putkeen.

Otitko omaasi muuten mitään lisävarusteita? Itse ajattelin katsella laukkuja, sun muita lisävarusteita vasta kun saan mopon. Putki taitaa kyllä mennä vaihtoon heti ensimmäiseksi..
Jaa... missäs ehdit sen näkemään?
smile_org.gif
Sinne meni ihan hyvä mopo, mutta par... erilainen tuli tilalle.
062802moto_prv.gif
Tässä mallissa ei ole muuta kuin perusvarustus, paitsi sivulaukut. Mulle välttää muuten ihan perusmopo. Tämä mopo oli ylivuotinen, joka oli ilmeisesti jäänyt liikkeen nurkkaan puoliksi unohtuneena? Tehoja on minulle ihan tarpeeksi vakionakin. Toivottavasti pysyn hengissä kauden loppuun.
tounge.gif

Ihan kotipihassa täällä Vantaan perukoilla.. Ainakin siellä oli 1200 S Bemuun vaihdossa tullut FJR kyydissä, sanoi hakeneensa sen Puistolasta.

En minäkään tuota putkea tehojen vuoksi, taitaa riittää vakiotehot ainakin ensimmäiseksi kesäksi muutenkin
tounge.gif
Vaimentimen malli vaan ei ole oikein mieleen..

Aika kivasti tulee ainakin Akran Racing kokoputkella lisäpotkua keskialueellekin, vaikka pitää noisekillerin ja katalysaattoripatruunan paikallaan, jolloin se on E1-hyväksytty. Lisäksi värinät vähenevät. Painosta lähtee 6,3kg pois. Ja alaväännöstä alle 5000rpm lähtee siivu.

Ihan kotipihassa täällä Vantaan perukoilla.. Ainakin siellä oli 1200 S Bemuun vaihdossa tullut FJR kyydissä, sanoi hakeneensa sen Puistolasta.

En minäkään tuota putkea tehojen vuoksi, taitaa riittää vakiotehot ainakin ensimmäiseksi kesäksi muutenkin
tounge.gif
Vaimentimen malli vaan ei ole oikein mieleen..
No sehän se sitten oli!
smile_org.gif
Juu... kelit meni taas surkeiksi. Eipähän sitä viitsi räntäsateessa ajella.

Back