• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vahat penkissä ja rungossa

Vahasin tuossa -04 rykköstäni ja koska olen rähmäkäpälä, niin vahasin vähän penkin kulmiakin ja nyt tuo valkonen möhnä ei ota lähteäkseen, ainakaan rätillä hinkkaamalla. On sitä vahaa vähän rungossakin, missä sama ongelma.

Milläs tökötillä lähtisin siis taistoon, poistamaan noita vahoja vääristä paikoista?

-Matti, Helsingistä.

Semmoisella sinisellä litkulla jolla naisväki pesee peilejä ja ikkunoita, olen saanut huvin lähtemään.

Semmoisella sinisellä litkulla jolla naisväki pesee peilejä ja ikkunoita, olen saanut huvin lähtemään.
Ok. Kiitoksia. Lähden koittamaan.
smile_org.gif

Autoglymin Bumper Carella sutaisin just hutivahat oman mopon muoveista ja mustasta rungosta.

Myös Autoglymin Instant bike shine toimii tuossa.

Sillä voi vahata myös tumman epätasaisen rungon/vanteet ilman että jää valkosia jälkiä.

Mitä pyörän kiillotukseen jne tulee, olin ennen Autoglym fani. Nyt olen löytänyt spraysilikonin... Laiskan miehen unelma
tounge.gif

Ite oon vahannu pyörää Prestan instant nano shine-vahalla. kätevässä sumutepullossa ja on riittosaa, kaikki kumi ja muovipinnat muuttuu mustiks ja myös pysyy mustana! Ja litrahinta on halvempi ku esim glymillä, jota myöskin on tullut kokeiltua..
Fairy poistaa tehokkaasti rasvan ja vanhan vahan, mutta siinä ei oo mitään korroosionsuoja-aineita, joten esim autossa naarmut ja kiveniskut joista on pääsy peltiin ruostuvat hyvin nopeesti... Näin itelleni on sanottu moneltakin taholta.

Raakaa isopropanolia runkoon ja samaa ainetta 50/50 veden kanssa penkkiin, jollei lähe siis muilla aineilla.
Hankaamisessa voipi käyttää iha tavallista pyyhekumia. Sitä kannattaa ihan oikeasti kokeilla, vaikka ennakkoluuloja oliskin.

Isopropanolia löytyy esim. Nesteeltä Pakkaneste nimellä ja ilman glykolia.

Itse vahailen Busaa Meguiarsin NXT 2.0 vahalla ja sillä saa huoletta vahata rungon ja mustat muoviosatkin samaan puunaamiseen eikä jätä valkoisia laikkuja, mielestäni hyvä ja helppo vaha käyttää..
thumbs-up.gif

"Siivousfirman palvelukseen halutaan puunaamaan tottunutta henkilöä."

Ketä sitten tarkoittaakaan..

Mutta kannattaa ennen seuraavaa kertaa pyyhkäistä ennen vahausta muovipinnat ensin käsittelyaineella. Ei vaha tartu enää.

Ite oon vahannu pyörää Prestan instant nano shine-vahalla.
Tolla nimellä ei löydy mitään... ois tarvetta löytää Black Chromelle vähemmän sotkeva vaihtoehto.
Joo se on jo vanha purkki, kaveri osti viimeviikolla tuota ja tais olla nykyään nimellä Aqua nano shine tai joku vastaava Aqua nimi sinne oli laitettu, pysty muistaakseni vetään suoraan märkään pintaan. Purkki joka tapauksessa 651 ml sumutinpullo ja mopon vahaukseen ihan ehdotonta !

Back