• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Re: Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto avattu

pleksi sanoi:
Luulin, että tahti hidastuu kovasti syyskuun alussa, mutta päinvastoin. Nyt on about viikossa merkattu 400 löytöä ja viikonloppuna tulee tällä tahdilla kevyesti 11.000 täyteen. Uusia nimimerkkejäkin on mukana [emoji106]
Taisin saada viikolla värvättyä yhden uuden innokkaan mukaan.

pleksi sanoi:
Luulin, että tahti hidastuu kovasti syyskuun alussa, mutta päinvastoin.
Saattaa olla tuo sää ainakin osatekijä... kun meinaa ennusteen mukaan seur. 10 päivää olla aurinkoista ja 15-20 lämmintä!

On sitten taas saavutettu yks etappi motokätköilyssä oikein valokuvan kera kun ajelin Malminkartanon huipulta Kehä ykköstä länteen päin ja Laajalahden uus tolppa sitten otti räpsyn. Bemarin mittarin mukaan nopeus 80 ja Garminissa nopeus 77. Joten olkaapi sitten varovaisia kotilolla liikuttaessa. :thumbup: Nyt voi sitten ottaa taas rauhallisemmin kun yks rajapyykki rikottu.

Jack, en tee enää tänä syksynä mitään massiivisia reissuja joten ohi pääset varmasti.

Go-Za sanoi:
Ei tosta sakkoa tulis edes kotilolla. Huomautus ehkä.

No joo, mutta herkäksi on kamera viritetty. Oon kokeillu mopolla useammankin kerran ajaa Kehä ykkösen läpi eikä kertaakaan oo räpsähtäny.

Goza, oli muuten hauska ajaa sinne Malminkartanon huipulle mopolla (tai lähes huipulle). Sun kotarilla olis varmasti hauska revitellä mäki ylös. :p

jlik sanoi:
Jack, en tee enää tänä syksynä mitään massiivisia reissuja joten ohi pääset varmasti.

Älä nyt jätä hommaa kesken, ajokausi parhaimmilaan. Mä kerkeen vasta nyt ajelee enemmän kun saunaremppa on tehty. Ja jos Sä et oo mun kanssa kisailemassa niin eihän siitä mitään tuu :;):
:grin:

Jack sanoi:
Älä nyt jätä hommaa kesken, ajokausi parhaimmilaan. Mä kerkeen vasta nyt ajelee enemmän kun saunaremppa on tehty. Ja jos Sä et oo mun kanssa kisailemassa niin eihän siitä mitään tuu :;):
:grin:

No mulle riittää 650+350=1000 vähäks aikaa. No ehkä tänään käyn Gozan Kolsarin hautausmaalla kun bemarista kosahti eilen lähivalopolttimo ja tuo kohde on melkein matkan varrella kun pitää käydä Muuralan mötönetistä hakemassa uus polttimo.

Muoks. Yrmyli mussutti eilen siitä kun en käyny Rauman vesitornissa joten pitää sitten käydä yhellä kätköllä, jotta 1000 on oikeasti rikki.

Tonni rikki hieno homma! :thumbsup:

Ei tässä lähistöllä enää paljon kohteita ole, pitänee mennä aina vaan kauemmas. Eilen tuli reilu 400km mutta oli kiva ajella kun keli oli hieno. Ja hienot soratiet. Saattaa olla että Pohjanmaalla tulee vielä käytyä pyörällä niin pääsee kätköilemään vähän enemmän.

jlik sanoi:
No joo, mutta herkäksi on kamera viritetty. Oon kokeillu mopolla useammankin kerran ajaa Kehä ykkösen läpi eikä kertaakaan oo räpsähtäny.
Kyllä ne välillä räpsii vaikka ajat rajoitusten mukaan! Bembölen kameraan oon ajanu 83km/h ja 82km/h ja kuva on räpsähtänyt.
jlik sanoi:
Goza, oli muuten hauska ajaa sinne Malminkartanon huipulle mopolla (tai lähes huipulle). Sun kotarilla olis varmasti hauska revitellä mäki ylös. :p
Ite en niitä hiekkateitä pitkin sinne ylös ajanut! Taikka alas... menin suurinpiirtein näin.

jlik sanoi:
Muoks. Yrmyli mussutti eilen siitä kun en käyny Rauman vesitornissa joten pitää sitten käydä yhellä kätköllä, jotta 1000 on oikeasti rikki.

Säännöt on kai tehty noudatettaviksi? Terveisin mussuttaja. :blink:

Go-Za sanoi:
Kyllä voi räpsiä, kameralla valvotaan myös turvavyön käyttöä ja kännykkään puhumista.

Höpö höpö. Nuo on taas tietyn ammattikunnan trollijuttuja.
Automaattisesta kameravalvonnasta määrää laki. Ehkä sinun kannattaa tutustua siihen.

yrmyli sanoi:
Säännöt on kai tehty noudatettaviksi? Terveisin mussuttaja. :blink:
Kätkön kuittausehto olisi kuitenkin hyvä olla mielummin "suositteleva" kuin "pakottava". Kun kerran mp:llä ajetaan niin olisi parempi välttää vaatimusta kävellä tms. Ehkä eri asia kuin nuo luontokohteet jossa itse kohde on todellakin kauempana tien varresta.

Go-Za sanoi:
Kätkön kuittausehto olisi kuitenkin hyvä olla mielummin "suositteleva" kuin "pakottava". Kun kerran mp:llä ajetaan niin olisi parempi välttää vaatimusta kävellä tms. Ehkä eri asia kuin nuo luontokohteet jossa itse kohde on todellakin kauempana tien varresta.

+1. Ei tää motokätköily niin vakavaa ole.

Yrmyli, huumorillahan mä tuon sun vesitornikommentin otin. Käypä kattomassa Pyhällön lintutornin sivua. :p

Go-Za sanoi:
Kyllä ne välillä räpsii vaikka ajat rajoitusten mukaan! Bembölen kameraan oon ajanu 83km/h ja 82km/h ja kuva on räpsähtänyt.
Go-Za sanoi:
Kyllä voi räpsiä, kameralla valvotaan myös turvavyön käyttöä ja kännykkään puhumista.

Go-Za sanoi:
Ammattiautoilijana olen siihen tutustunut! En ole väittänyt että kameratolpan räpsäämästä kuvasta tulisi sakko. Sanoin vain että sitä valvotaan!

Kannattaa ehkä ammattiautoilijana tutustua uudestaan, että ei menisi palturia syytäessä ne ammattiluvat.

Autoaattisella nopeusvalvonnalla valvotaan vain ajonopeuksia, liikennemerkkien noudattamista ja valoristeyksiä.
Automaattisella nopeusvalvonnalla EI VALVOTA kännykän käyttöä tai turvavyön käyttöä.

Kysäsin tätä asiaa kaverilta (poliisi) näin:
Ottaako tolpat kuvia vaikka ei olisi ylinopeutta ? Valvotaanko myös puhuuko puhelimeen ajon aikana tai käyttääkö turvavyötä ?

Vastasi näin:
Ei ota jos ei oo liikaa vauhtii, paitsi jos on kovin raskas yhdistelmä niin sitten saattaa kuvata. Jos ajaa rikesakkonopeutta ei känykkää ym juttuja huomioida. Mutta jos menee päiväsakoille, niin sitten rankaistaan harkinnan mukaan.

Tämä on väärä ketju väitellä tästä. Ei kannata jatkaa, koska eräs kirjoittaja taas tunnetusti poistelee omia kirjoituksiaan saamiensa vastausten jälkeen.
Case closed

Eihän oo closed ! :grin: Tämmönen vielä: moottoripyöräilijöitäkin on sakotettu jos kamera on tien varreassa olevassa siviilimallisessa autossa. Kuvaa kuulemma kilven etukameralla.

Back