• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Vähän kuin geokätköily, mutta motoristeille. Sivusto valitettavasti suljettu 09/2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pleksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo oli paljon porukkaa! Tälläkin "suljetulla tiellä" oli koiranulkoiluttaja kolmen koiran kanssa!

Saako kätkö kartan duunattua jotenkin sellaiseksi että se on aina keskitetty tietyyn paikkaan ? Ettei tarviis zoomailla joka kerta kun sen avaa. Eikös se joskus ollut sellainen ?

E: Toinen kysymys, mulla on Hirvijärven reitti ihan poskellaan jostain syystä. Siis reitti menee ihan muualta kun oli tarkoitettu. Tarkistetaanko se uudestaan kun oon tehny muutokset ?

Viimeksi muokattu:
Jack sanoi:
Saako kätkö kartan duunattua jotenkin sellaiseksi että se on aina keskitetty tietyyn paikkaan ? Ettei tarviis zoomailla joka kerta kun sen avaa. Eikös se joskus ollut sellainen ?

E: Toinen kysymys, mulla on Hirvijärven reitti ihan poskellaan jostain syystä. Siis reitti menee ihan muualta kun oli tarkoitettu. Tarkistetaanko se uudestaan kun oon tehny muutokset ?
Uutta tarkistusta ei tule, sen ainakin tiedän.

Jack sanoi:

Kyllä se mulla ainakin on keskitettynä Espooseen...

Jack sanoi:

Valitse oikeasta yläreunasta nimimerkkisi alta "Perustiedot eli käyttäjäprofiili" ja siellä kohdassa Kartan keskittäminen voit valita kartan keskipisteen. Muista tallettaa.

Jack sanoi:
Ok. Kommentoit kätkösivulla tuosta ajotaito kurssista, mä oon sitä itekin miettiny. Mut kannattaisko käydä ekana ajotaito 1 ?

Ei välttämättä. AT2:n voi käydä ilman että on käyny at1:n. AT1:ä järjestetään todella harvoin, tänä ja viime vuonna vain kerran kun taas at2:a on joka ratapäivillä.

paebar sanoi:
Valitse oikeasta yläreunasta nimimerkkisi alta "Perustiedot eli käyttäjäprofiili" ja siellä kohdassa Kartan keskittäminen voit valita kartan keskipisteen. Muista tallettaa.

Joo nyt löysin ton. Mut ei vielä toiminu vaikka tallensin. Tutustumpa huomenna tarkemmin. Kiitti.

jlik sanoi:
Ei välttämättä. AT2:n voi käydä ilman että on käyny at1:n. AT1:ä järjestetään todella harvoin, tänä ja viime vuonna vain kerran kun taas at2:a on joka ratapäivillä.

Mitäs ajotaito 1:llä käydään läpi ? Kerro jotain sinnepäin.

Jack sanoi:
Joo nyt löysin ton. Mut ei vielä toiminu vaikka tallensin. Tutustumpa huomenna tarkemmin. Kiitti.

Tarkistin, että kyllä sulla ainakin ihan oikean seutukunnan koordinaatit on talletettuna eli kartan pitäisi aueta oikeaan kohtaan, kunhan olet kirjautunut sisään. Zoomaamaan varmaan joutuu, muttei pitäisi aueta keskelle valtamerta.

By the way... kun käsittääkseni käytät aika usein mobiililaitteilla, niin se pin-login on aika kätevä (löytyy myös "jack"-valikosta). Asetus ei ole kovin hankala. Kunhan maltat seurata ohjeita tarkkaan, niin saat kännyyn ja tablettiin oikeat osoitteet kirjanmerkeiksi.

Joo tää oli taas tätä ettei osannu. Kyllä kartta aukeaa oikein kun menee: etsi kätköjä > kartta. Jos menee etusivu > näytä kartta > Finland niin aukeaa tietysti koko suomi. Jota kautta mä yleensä oon menny. No nyt tiedän miten pelittää. No toi pin koodilla kirjautuminen meni jakeluun ja on hyvä juttu :thumbup:

Jack sanoi:
Joo tää oli taas tätä ettei osannu. Kyllä kartta aukeaa oikein kun menee: etsi kätköjä > kartta. Jos menee etusivu > näytä kartta > Finland niin aukeaa tietysti koko suomi. Jota kautta mä yleensä oon menny. No nyt tiedän miten pelittää. No toi pin koodilla kirjautuminen meni jakeluun ja on hyvä juttu :thumbup:

No niin... se tapa, jota olit tottunut käyttämään, muttui. Sorry.

Vielä pari viikkoa sitten se etusivun "näytä kartta" oli tosiaan sama kuin valikon linkki. Kun sain "maakohtaiset kartat" tehtyä, laitoin etusivun viittaamaan sivuun, jolla on linkit eri maihin. Ajatuksena oli, että rekisteröitymättömälle käyttäjälle on etusivun kautta helppo pääsy oman maansa karttaan.

pleksi sanoi:
No niin... se tapa, jota olit tottunut käyttämään, muttui. Sorry.

Vielä pari viikkoa sitten se etusivun "näytä kartta" oli tosiaan sama kuin valikon linkki. Kun sain "maakohtaiset kartat" tehtyä, laitoin etusivun viittaamaan sivuun, jolla on linkit eri maihin. Ajatuksena oli, että rekisteröitymättömälle käyttäjälle on etusivun kautta helppo pääsy oman maansa karttaan.

Linkit eri maihin sivu on hyvä, pääsee nopesti kattelee mitä muualla on. Vaikkei mua nyt koskekaan kuin ehkä Norja ja Viro joskus tulevaisuudessa.

Jack sanoi:
Linkit eri maihin sivu on hyvä, pääsee nopesti kattelee mitä muualla on.

Samaa mieltä. Linkkisivu eri maiden aktiivisiin latest logs-sivuihin olisi tulevaisuudessa mielenkiintoinen.

Viimeksi muokattu:
Jack sanoi:
Linkit eri maihin sivu on hyvä, pääsee nopesti kattelee mitä muualla on. Vaikkei mua nyt koskekaan kuin ehkä Norja ja Viro joskus tulevaisuudessa.
Etkä meinaa ikinä lähteä kauemmas ajelemaan??
---------------
Meikä painaa uusia kätköjä kartalle nyt semmosella vauhdilla ettei meinaa tarkastajat pysyä perässä! Hop Hop!

Viimeksi muokattu:
Go-Za sanoi:
Etkä meinaa ikinä lähteä kauemmas ajelemaan??
---------------
Meikä painaa uusia kätköjä kartalle nyt semmosella vauhdilla ettei meinaa tarkastajat mysyä perässä! Hop Hop!

No korjataan siihen että lähitulevaisuudessa. Eli ens vuonna. Siitä eteenpäin ei taas tiedä mihin nokka osoittaa. Keski-Eurooppaan.. ? :orgmp:

Go-Za sanoi:
No niin, nyt puhuu mies asiaa!

Sairaalan oot tehny Beelitziin ! Siis kohteeksi. Meinasin ehdottaa et tee se niin lähen kattoo sitä ! Se vois olla törkeen siisti mesta. Pimeellä ! :kääk:

E: oon autolla ollu 80-90 luvulla kolme kertaa Saksa-Itävalta-sveitsin suunnalla ajelemassa eli ei oo ihan vierasta touhua. Itä-Saksassakin oon käyny. Kun se siis oli DDR.

Back